Gå til innhold

flash i dreamweaver! HJELP! XML!


Anbefalte innlegg

Ok. Jeg jobber med et skoleprosjekt hvor jeg skal lage en online portofolio. Jeg bruker derfor dynamic pageflip skriptet. Dette er en skags bok i flash, hvor man kan bla gjennom sidene. Det er et XML dokument linket til SWF (flash) dokumentet som sier hva som skal vises på de ulike sidene i swf dokumentet.

 

Problemet er at når jeg legger flash fila inn i dreamweaver i en tabell eller hvor som helst, og så prøver å vise siden i en browser så kommer det ikke opp noen flash fil. Alt som vises er bare det feltet hvor flash files skulle ha vært, noen ganger bare hvitt, andre ganger bakgrunnsfargen til swf dokumentet.

 

Når jeg åpner swf dokumentet i flash player på maskina så fungerer det, og når jeg åpner swf dokumentet rett i firefox så fungerer det. Det fungerer altså ikke i et html dokument. Jeg testet med andre flash filer som så ut til å fungere sånn som jeg vil i et html dokument, men min swf fil fungerer ikke.

 

Noen som har en anelse om hva dette kan være? :hmm:

 

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen har stor kompentanse når det gjelder flash og html, og er villig til å hjelpe meg, så kan jeg godt laste opp en zip fil med dokumentene? Dette skulle egentlig ha vært levert i går men jeg kan levere det i morgen. Siste frist før jul..

 

trenger bare å få flashen til å funke i dreamweaver. Jeg har både fla og swf filene..

 

 

:cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...