Gå til innhold

Er klementiner sunt?


ArmenMinAU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5432143541

Ahahaha, og jeg tenkte at jeg var ille da jeg spiste 15 stk på en dag :p

 

Klementincred til m0zzdart =)

 

Ja forresten, hva skjer om du får C-vitamin overdose?

 

edit: er det noen andre her som ikke bare spiser den, men tygger av det laget utenfor (og spiser det) og spiser de små delene for seg selv ? (leke med maten :p ) :blush:

Endret av Slettet+5432143541
Lenke til kommentar
Ahahaha, og jeg tenkte at jeg var ille da jeg spiste 15 stk på en dag :p

 

Klementincred til m0zzdart =)

 

Ja forresten, hva skjer om du får C-vitamin overdose?

 

edit: er det noen andre her som ikke bare spiser den, men tygger av det laget utenfor (og spiser det) og spiser de små delene for seg selv ? (leke med maten  :p ) :blush:

7545755[/snapback]

 

Er bare å lese litt ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamine_C#In...recommendations

Lenke til kommentar
C-overdose resulterer i verste fall i diarè, men jeg har ikke hørt om noen som har tatt inn så ekstreme doser at dette har inntruffet.

 

Og husk: ingenting er sunt i store doser, unntatt vann. Konsumer med måte, og alt er "sunt". Karbisene er sunne, de og, bare du ikke tar overdose på dem.

7546344[/snapback]

 

Så hvis man har forstoppelse så kan masse klementiner hjelpe? :p

Lenke til kommentar
Og husk: ingenting er sunt i store doser, unntatt vann.

7546344[/snapback]

 

Rettelse. For stort inntak av vann kan føre til magel på mineraler og sporstoffer. Man kan vel trygt si at ingen ting er sunt om man overdriver.

 

Er neppe sunt med et så voldsomt inntak av klementiner.de inneholder helt sikkert ett eller annet det ikke er sunt med for mye av.

Endret av kakk
Lenke til kommentar
C-overdose resulterer i verste fall i diarè, men jeg har ikke hørt om noen som har tatt inn så ekstreme doser at dette har inntruffet.

 

Og husk: ingenting er sunt i store doser, unntatt vann. Konsumer med måte, og alt er "sunt". Karbisene er sunne, de og, bare du ikke tar overdose på dem.

7546344[/snapback]

 

Så hvis man har forstoppelse så kan masse klementiner hjelpe? :p

7546380[/snapback]

I dare you to try :p

Lenke til kommentar
Og husk: ingenting er sunt i store doser, unntatt vann.

7546344[/snapback]

 

Rettelse. For stort inntak av vann kan føre til magel på mineraler og sporstoffer. Man kan vel trygt si at ingen ting er sunt om man overdriver.

 

Er neppe sunt med et så voldsomt inntak av klementiner.de inneholder helt sikkert ett eller annet det ikke er sunt med for mye av.

7548876[/snapback]

 

I for store mengder innen et kort tidsrom kan det faktisk føre til vannforgiftning og død;) @ 6 liter i timen over flere timer:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg pleier å skrelle sånn at skallet ser ut som penis med scrotum jeg :)

Begynne på siden, og skrell nesten helt rundt, også tar du av toppen og bunnen.

Ikke bare ser det ut som understellet, men du får hele skallet i ett skrell og :D

 

Men ingenting er sunt i våre dager, så er vel bare å stappe nedpå :D

Lenke til kommentar
edit: er det noen andre her som ikke bare spiser den, men tygger av det laget utenfor (og spiser det) og spiser de små delene for seg selv ? (leke med maten  )

 

Du er ikke aleine :cool:

7550468[/snapback]

 

Second that.

 

Spiser rundt 20 stykker hver dag :p

 

Hadde lan forrige helg og mamma hadde kjøpt en diger pose med klementiner, de andre var vistnok ikke så veldig glad i klementiner, så det var bare jeg som spiste og en til som tok en klementin. Senere kom mamma inn på rommmet og så posen var tom og ropte: "har dokker spist 3 kilo klementiner?!".

 

jada, hadde spist alle utenom 1 jeg :roll::whistle:

Endret av win32
Lenke til kommentar

Angående C-Vitamin kjenner jeg en kar som tror på MASSE c-vit. hver dag. Altså finne ut hvor diarégrensa ligger og spise tett opptil denne hver dag. Dette skal visstnok være et sunt nivå, og hjelpe med å styrke immunforsvaret.

 

Skal ikke komme med argumenter for eller imot store mengder, men kan ikke forestille meg at det er mulig å komme opp i farlige mengder c-vitamin ved spising av sitrusfrukt.

Lenke til kommentar
C-overdose resulterer i verste fall i diarè, men jeg har ikke hørt om noen som har tatt inn så ekstreme doser at dette har inntruffet.

 

Og husk: ingenting er sunt i store doser, unntatt vann. Konsumer med måte, og alt er "sunt". Karbisene er sunne, de og, bare du ikke tar overdose på dem.

7546344[/snapback]

 

Det har jeg, dvs. jeg fikk diare etter å ha spist drøssvis med klementiner når jeg var mindre. :) men det er jo så jævli godt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...