Gå til innhold

Dual Screen hjelp


Albatron

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har akkurat fått meg ny skjerm, også tenkte jeg å ta å sette den gamle som Nr. 2 skjerm. Slik at jeg får litt større arbeidsplass til ting. Men så har jeg bare 1 VGA utgang og 1 DVI utgang i skjermkortet. Da tenkte jeg å bruke en slik Adapter VGA - DVI og når jeg koblet alt til så fikk jeg bilde på skjermen. Men fargene var det noe gærent med. Av RGB (Red, Green og Blue) så gikk bare R og B gjennom dvs. at jeg ikke fikk grønnfarge på skjermen. Grønn var svart.

Noen som har noen tips eller hjelp til hvordan jeg kan få fikset det? :ermm:

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper det kan være adapteret.

 

Forøvrig så må du ikke ta feil adapter når du bestiller. Du skriver "VGA til DVI" på lenken din, men siden du leker har en adapter som er andre veien: DVI til VGA. På grunn av dette er jeg litt forvirret over hvilken vei du prøver å konvertere signalet. Har du f.eks to skjermer med kun VGA-innganger eller to skjermer med kun DVI-innganger?

Lenke til kommentar

Har 2 skjermer, begge med VGA utganger.. så derfor bestilte jeg den adapteren som passet til skjermene. DVI (HAN) og VGA (HUN) på adapteren. Prøvde også å bytte skjerm tilkoblet adapteren og likevel så ble det ikke grønn farge. Begge funker i vanlig VGA, men når adapteren er mellom er det ikke no grønn, verken på min eller min kamerat sin.

 

Og hvis det er som du sier Watercool, selve utgangen, noen måte å feilsøke?

Har ivertfall funnet ut at det ikke er skjermen.

Gjenstående ting det kan være: Utgangen på skjermkortet eller at Adapteren ikke er riktig, selv om jeg har prøvd 2 forskjellig og fikk samme resultat.

NO GREEN :no:

Endret av Albatron
Lenke til kommentar
Har 2 skjermer, begge med VGA utganger.. så derfor bestilte jeg den adapteren som passet til skjermene. DVI (HAN) og VGA (HUN) på adapteren. Prøvde også å bytte skjerm tilkoblet adapteren og likevel så ble det ikke grønn farge. Begge funker i vanlig VGA, men når adapteren er mellom er det ikke no grønn, verken på min eller min kamerat sin.

 

Og hvis det er som du sier Watercool, selve utgangen, noen måte å feilsøke?

Har ivertfall funnet ut at det ikke er skjermen.

Gjenstående ting det kan være: Utgangen på skjermkortet eller at Adapteren ikke er riktig, selv om jeg har prøvd 2 forskjellig og fikk samme resultat.

NO GREEN :no:

7538389[/snapback]

Bare litt flisespikking før jeg svarer seriøst: Skjermene har ikke utganger, de har innganger. Signalet går ut fra PCen og inn i skjermen, ikke omvendt.

 

Så over til det seriøse: Prøv å få lånt en annen adapter. Hvis det fungerer like dårlig så er det nok skjermkortet. I så fall er det nok ikke så mye du kan gjøre selv uten å bryte med reklamasjon/garanti. Dvs. at jeg anbefaler at du reklamerer på skjermkortet. Problemet er at du kan bli uten PC en stund. Hvis du kan låne et skjermkort fra en annen plass, evt. bruke et gammelt PCI-kort bare for å få 2D til å fungere inntil skjermkortet ditt blir reparert eller erstattet.

 

En guide til reklamasjon. (HW sin jussguide)

Lenke til kommentar

Simen1:

Tor ikke du fikk med deg at han hadde prøvd to adaptere, kan vanskelig tenke meg andre årsaker til at du mangler grønn enn at en leder er ødelagt ett sted.

 

Du kan jo bare ta den andre skjermen din å koble til via adapteret i samme utgangen på skjermkortet, da får du utelukket skjermen, hvis det fortsatt ikke funker. evt. kan du prøve skjermen på en annen PC/utgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...