Gå til innhold

Creative Geforce 3 Ti-200


Goof

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tenkt litt på og overklokke mitt Creative Geforce 3 Ti-200 64mb kort (175/400). Det har standard kjøling og jeg har ingen planer om og bytte den ut med noe annet eller sette på en ny kjøling.

 

Det jeg lurer på er, hvor mye er det mulig og overklokke med standard kjøling? Jeg vill helst ikke nærme meg den "øvre faresonen" :wink:

 

På forhånd takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte med standard kjøling på disse hastighetene, hadde ikke no tearing eller artifacts på grafikken.

Prøvde med en større kjøler, synes å huske at jeg fikk 5-10MHz mer...

Kjøleribben som medfølger er bra nok men jeg mener creative (MSI-prod.) har brukt alt for mye kjølepasta mellom ribbe og GPU, anbefaler deg å ta bort denne pastaen og rens ribbe/GPU og påfør et tynt lag med kvalitetspasta.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Quote:


Den 2002-11-21 13:39, skrev Goof:

Hei


Jeg har tenkt litt på og overklokke mitt Creative Geforce 3 Ti-200 64mb kort (175/400). Det har standard kjøling og jeg har ingen planer om og bytte den ut med noe annet eller sette på en ny kjøling.


Det jeg lurer på er, hvor mye er det mulig og overklokke med standard kjøling? Jeg vill helst ikke nærme meg den "øvre faresonen" :wink:


På forhånd takk for alle svar :smile:



 

Er for det meste bare å peise på, du merker når den øvre grensen er nådd når du ser grafikk feil, eller at maskinen låser seg. Men mest vanlig er grafikk feil.

Men det kan være litt lurt å ta å klokke opp kortet litt etter litt og f.eks kjøre ett par runder med 3D Mark for å se om det blir stabilt.

Lenke til kommentar

Jeg har et creative gf3 ti/200 kort. Prøvde å nå denne grensa, og det gjorde jeg. Klarte å komme opp fra 175/400 til 230/480. Funka fint for en liten stund, men funket ikke i lengden. Grafikkfeil kom etterhvert og da måtte jeg klokke ned rammen til 460, da ble alt perfekt. Ikke rart at jeg fikk grafikkfeil på 230 heller, la hånden min rett foran vifta på kortet, varmen veltet ut :grin:

Lenke til kommentar

har samme kort.

kjører det på 210/480. stabilt som et fjell.

har planslipt standard kjøler og smurt på litt artic silver 2.

men det er ikke særlig å hente på å klokke GPU lenger enn 210 virker det som. poeng summen i 3dmark 2001se går ned hvis jeg øker mer på GPU.

rammen går fint på 510, men ikke så mye å hente der heller....

øker ca 200 poeng ved max.

nå er poengsummen (ved 210480) ca 6100 3dmarks.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kjører på 200/450 nå, går helt greit. Men jeg lurte på, er det noe forhold mellom GPU clocken og minnet? Ville det gått fint og ikke overklokke GPU men bare minne eller omvendt?

 

joda, det gårdet og, men best ytelse vil du få dersom du klokker litt på begge.

 

jeg har satt GPU til 210, mens ram går på 500.

no problem :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...