Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fjerne "innmaten" i original potta?

d3vil

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var en fyr så snakket om å fjerne innmaten/lyddemperen i original potta på sin bil,for å få mere lyd. Men er det lov da?

Endret av d3vil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel katalysatoren det er snakk om.

Den renser ut den værste giften fra eksosen, og uten den så blir det jo mindre motstand i potten, noe som gjør at bilen kanskje går litt bedre, men bråker mye mere.

Tviler på at det er lov. Kan nok få bot for både forurensing(?) og forstyrrelser\ bråk.

Skrevet (endret)

Blir avgasser målt på eu-kontroll ?

Og har han tenkt å gjøre det med katalysatoren er han rett og slett idiot. Hvis han blir tatt og må bytte den må han nok ut med en relativt høy sum for en ny.

Edit:

Har han lyst på mer lyd har jeg en passat han kan få for vrakpant. Mye støy lite kraft ( er det ikke slikt den typen liker ? )

Endret av Harkonnen
Skrevet
Blir avgasser målt på eu-kontroll ?

Jeg mener å huske det ja, og det er derfor jeg tviler sterkt på om man klarer seg gjennom denne med en slik lösning...

Skrevet

Etter lyden å bedømme på min bil (hører eksosen slår i et tomt rom), og etter det forrige eier sa, så er katalysatoren min veldig tom.

Men ser at det er godkjent i vognkortet etter en utslipp og støy måling.

Skrevet

Lyden blir annerledes ja, nesten så jeg vil kalle den stygg. Har tom katalysator på min bil også, men har tenkt å bare sette inn et rør istedet.

Skrevet (endret)

Veldig spesiell lyd ja.

De fleste ler når de hører lyden min.

Det blir som om du hører eksosen slå i et stort tomrom.

Du hører liksom et slags ekko inn i en tom boks.

Endret av Stealth-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...