Gå til innhold

pcen min takler ikke spill lenger


Anbefalte innlegg

hei hei :) NÅ trenger jeg hjelp her, pcen min lider av ett slags syndrom, har akkuratt formatert og er så klar for å spille som det går an

 

instalerer spill, skal spille, går helt fint, bare helt plutseli stopper det helt opp, kommer i noen sekunder, stopper fortsetter og stopper :no: dette har skjedd alltid,

 

det skjer på alle spill, nå er jeg på bristepunktet :cry:

har ikke råd til ny pc :mad:

 

noen råd om hva jeg kan skjekke, det jeg har gjort er alle oppdateringene windows har å by på, ikke alle da men, sånne så jeg vet jeg ikke trenger, har nyeste driveren på grafikkortet mitt, har blåst vekk alt støv i alle vifter slik at det ikke går for varmt..

 

M.v.h

Joachim :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke mye til spill maskin det derre...Nokså utdatert og gammel...Funker nok greit på eldre spill men nyere spill så vil nok maskinen hoste og harke..

7532733[/snapback]

 

 

tja, da burde den vel hoste og harke me en gang da, og ikke bare bli verre og verre som en astmatiker?satt å spillte fint å rolig "Company of heroes" bare så stoppa den opp,det skjedde ikke noe der heller som kunne være grafisk krevende for pcen heller så jet stiller meg uforstående til påstanden din :p haha men får se til etter nyttår, ska oppgradere den litt, vis de ikke funker da så får den bare være, til jeg gidder å kjøpe meg noe datta,

Lenke til kommentar

Har du sjekket cpu temperatur under load (spill) ? Kan være den som blir glovarm.

Last ned et program som heter Prime eller occt,og kjør det 15-20min.

Last ned Speedfan til å sjekke temp mens du kjører stressprogram.

 

Kan også være skjermkoprtet som blir for varmt.Du har sjekket at vifta snurrer hele tida,slik at den ikke delvis streiker? Last ned 3DMark 03 eller 05 for å teste skjermkortet.Klarer den 4-5 loops i gametestene er det ok.

 

Hva slags strømforsyning har du?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Bråtipping er skjermkortet, at det ble for varmt, jeg vil tippe at boksen din trenger en tur med støvsugern he he, bedre kjøling.

 

Men som sagt så er det vel ikke akkuratt høvdingen på haugen når det gjelder spilling lengre den boksen din.

 

Lurt kanskje å rydde disken litt, å kjøre en scandisk så en defrag i tillegg til husmors tipset.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som nevner drivere til hovedkortet og grafikkortet? Har du installert IDE og PCI bus driverne? Hva med drivere til AGP porten (jeg vet noen kort har egne drivere til denne sloten)?

 

Åpne pcen din, finn ut hvilket hovedkort du har, og last ned driverne. Eventuelt kan du sjekke hjemmesiden til produsenten om du kjøpte en ferdigpc (siden til IBM om det var det du hadde).

 

Det er ikke nødvendigvis et hardwareproblem. Jeg hadde samme problemet selv etter jeg formaterte, men det hjalp ENORMT med nye drivere.

 

Oppdater DirectX også, om det ikke er gjort.

Lenke til kommentar
instalerer spill, skal spille, går helt fint, bare helt plutseli stopper det helt opp, kommer i noen sekunder, stopper fortsetter og stopper :no:  dette har skjedd alltid,

 

 

Lite spørsmål: Du kjem deg heilt fint inn på spel og får spelt litt. Så byrjar det å gå saktare og saktare og fps synk heilt til du er nede i 1-3 fps og det hakkar som som berre det?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen som nevner drivere til hovedkortet og grafikkortet? Har du installert IDE og PCI bus driverne? Hva med drivere til AGP porten (jeg vet noen kort har egne drivere til denne sloten)?

 

Åpne pcen din, finn ut hvilket hovedkort du har, og last ned driverne. Eventuelt kan du sjekke hjemmesiden til produsenten om du kjøpte en ferdigpc (siden til IBM om det var det du hadde).

 

Det er ikke nødvendigvis et hardwareproblem. Jeg hadde samme problemet selv etter jeg formaterte, men det hjalp ENORMT med nye drivere.

 

Oppdater DirectX også, om det ikke er gjort.

7554321[/snapback]

 

 

 

Fordi det henger seg plutselig, går fint først. Det tyder på at noe blir for varmt.

Men nye drivere kan hjelpe mye det og, skikkelige drivere er viktig, men virker ikke som det er problemet.

Endret av Ducklink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...