Gå til innhold

Semp3400+/Go7600/256MB/1024MB egner seg for spill?


Libom

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om noen av dere vet om en bærbar med;

Sempron 3400+ prossesor, GeForce Go7600, 256MB grafikkminne, og 1024MB installert minne egner seg for spill?

 

Jeg spiller altså ikke så mye av de nye spillene, men mest av de "gamle" spillene som Doom 3 osv, og har tenkt på en bærbar pc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dermed burde trådstarter se etter en annen prosessor etter min mening. Om du vil ha nogenlunde god batteritid og en stille pc, gå for en med Core 2 duo :thumbup: Er ikke dette så farlig får du sikkert en fin spillopplevelse uansett. Grafikkortet holder til det meste :)

Endret av remmm
Lenke til kommentar
Jeg vet som sagt ikke så mye om prossessorer osv,så derfor spør jeg dere=P Men det er jo grafikkortet som tells mest?

 

Den koster rundt 7700,- og det høres jo veldig rimelig ut ..elr hva syntes dere?

7532453[/snapback]

 

Fin pris det, ja, om du legger på 1300 får du turion prosessor og yttligere 700 en core2due prosessor. Om du synes bedre batteritid og mer stillegående maskin er verdt denne prisforskjellen se på andre alternativ.

Lenke til kommentar

Så det dere sier er at den kan takle spill, men ulempene med Semp 3400+ er batteritid og litt støy altså?

 

For jeg har nemlig tenkt å bruke den mest hjemme, siden min stasjonære har blitt ødelagt. Så om den lager litt støy, går vel greit.. bare den ikke er så høy at man irriteres av den=P

Lenke til kommentar
Vennligst ikke svar om du er helt sikker Okay, en sempron prosessor yter bra nok, men ang batteritid og støy hevder den seg heller dårlig.

7532357[/snapback]

Hehe... unnskyld. Jeg har NULL peiling. Kan ingen ting - bare poster rundt for gøy.

 

Fakta: Sempron 3400+ er en strippet AMD 64 3200+ (mindre cache) - la oss for enkelhetsskyld sammenlikne den med AMD 3000+.

 

Synes du det er en bra gaming CPU - i dagens målestokk?

 

PS: Ser andre har samme mening - vi har vel feil alle da?

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Nå er jo skjermkort og ram mer avgjørende for spillytelse, når du setter opp oppløsningen litt med et 7600go-kort så vil det så og si alltid være skjermkortet som er begrensningen og ikke cpu, 3400-cpuen vil kun være flaskehals på lave oppløsninger, men da flyter uansett alle spillø bra med 7600go. Om en hadde parret f.eks et 7900GS eller GTX-kort med en sempron 3400 så ville nok historien vært en annen og prosessoren blitt flaskehalsen selv på høye oppløsninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...