Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mystisk nettverk, prioritering av klienter?


Anbefalte innlegg

For et års tiden kjøpte vi inn et supert aksesspunkt med god rekkevidde og hastighet og det har fungert perfekt - frem til nå. Vi har tre laptoper i huset, la oss kalle dem A, B og C.

 

Dersom pc A og B er på har begge disse pcene internett uten problemer. Dersom både A, B og C er på får BARE pc C internett uten problemer, mens A og B mister internett brått.

 

Jeg har ikke idè om hva dette kan skyldes, har dere andre det?:) Jeg er nesten fascinert over dette problemet for jeg finner det så ulogisk...

 

 

Veldig glad for tips og råd! (Noe foreldrene mine også vil bli ettersom det er de som mister internett;)

 

 

-Intercom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe skudd i mørke dette, men prøv å gå til leverandørene for de tre forskjllige nettverkskortene og oppdater firmware/drivere. Samme for aksesspunktet. Og om det ikke hjelper, sjekk om det er noe forskjell på hvilken land du har lastet ned firmware for. Forskjellige land har forskjellig lovgivning på hvilke frekvenser som kan brukes. Ser ikke helt hvorfor den plutselig skulle bytte frekvens når siste pc kobles opp, men merkeligere ting skjer daglig.

 

-Erik

Lenke til kommentar

Det er et merkelig problem du har ja.

En reset eller oppgradering av firmware vil kanskje kunne hjelpe.

Det hadde vært kjekt å finne ut om det er WRT54GX som skaper problemet for deg. Lurer på om du har den koblet som router?

Det beste er å bridge NGT's modem eller koble GX som rent aksesspunkt (da må du slå av DHCP-LAN på GX og ikke bruke WANporten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...