SebRamsland Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Heisann! Etter jeg satte inn en mailform på siden min har jeg opplevd vanvittig mye spamposter fra nettopp denne. PHP-koden er som følgende: <?php /**********************************/ /* EMAIL CONTACT FORM */ /* VERSION 1.1 */ /* Copyright 2004 (c) Epleweb.com */ /**********************************/ /* GNU General Public License -------------------------------------------------------------------- This program is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version. This program is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details. You should have received a copy of the GNU General Public License along with this program; if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA */ if ($_POST['submit'] == TRUE) { $receiverMail = "[email protected]"; $name = stripslashes(strip_tags($_POST['name'])); $email = stripslashes(strip_tags($_POST['email'])); $subject = stripslashes(strip_tags($_POST['subject'])); $msg = stripslashes(strip_tags($_POST['msg'])); $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg"; if(empty($name) || empty($email) || empty($subject) || empty($msg)) { echo "<h3>Eposten ble ikke sendt.</h3> <h4>Vennligst gå tilbake og fyll ut nødvendige felt.</h4>"; } elseif(!ereg("^[_a-z0-9-]+(\.[_a-z0-9-]+)*@[a-z0-9-]+(\.[a-z0-9-]+)*(\.[a-z]{2,3})$", $email)) { echo "<h3>Eposten ble ikke sendt.</h3><h4>Vennligst gå tilbake. Epost-adressen du skrev inn er ugyldig.</h4>"; } elseif(mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "Fra: $name <$email>")) { echo "<h5>Forespørselen har blitt sendt.</h5><h4>Du vil nå få en tilbakemelding så fort som mulig.</h4>"; } else { echo "<h3>Forespørselen ble ikke sendt.</h3><h4>Vennligst gå tilbake og prøv igjen. Dersom problemet skulle oppstå på nytt, kan det være noe galt med serveren. Vennligst prøv igjen senere.</h4>"; } } else { ?> <form method="post" action=""> <p> <label for="name"><h2>Navn</h2></label> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email"><h2>Epost</h2></label> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject"><h2>Emne</h2></label> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="message"><h2>Forespørsel</h2></label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="send" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> <?php } ?> Finnes det noen måte jeg endre litt på php-koden for å forhindre spam slik som dette? Får opptil 30 mails daglig.
ZoRaC Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Du kan også legge inn et enkelt spørsmål som alle vet svaret på... Men, captcha er nok å foretrekke ja.
gxi Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 Kan nevne at dette skjemaet er utsatt for et problem jeg har beskrevet her: http://www.jonepet-blogg.com/2006/09/usikre_kontaktskjemaer Dette gjør at sjemaet kan benyttes til å sende spam til valgfrie mottakere, og derfor blir det knanskje brukt av botter til å sende tusenvis av meldinger til andre e-postadresser hver dag.
SebRamsland Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Skrevet 19. desember 2006 (endret) Kan nevne at dette skjemaet er utsatt for et problem jeg har beskrevet her:http://www.jonepet-blogg.com/2006/09/usikre_kontaktskjemaer Dette gjør at sjemaet kan benyttes til å sende spam til valgfrie mottakere, og derfor blir det knanskje brukt av botter til å sende tusenvis av meldinger til andre e-postadresser hver dag. 7533759[/snapback] Det er nettopp dette som skjer. Ser ut til at spambotsa kommer seg unna feltene med krav, og setter inn masse "nonsense" tekst. Jeg skal forsøke å rette på problemet ved hjelp av det du skrev i bloggen der. Klarer jeg det ikke, må du gjerne stille opp! Endret 19. desember 2006 av Seb.R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå