Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømbrudd... Windows XP krangler!


Anbefalte innlegg

Heisann, plutselig så var hele veien her utsatt for strømbrudd noe som førte til at pc'en her hjemme ble svart. Startet opp igjen med en gang og windows kjørte noe chkdsk og sånn automatisk ved oppstart, men med det resultat at pc'en ikke funker nå.

 

Det er ingen startknapp på linja nede, lite av programmer som fungerer, og jeg får ikke opp noen system restor points, selv om jeg vet jeg har hatt dette på.

 

Tenkte jeg skulle kjøre recovery console fra win xp cd'en, men den vil ikke boote fra cd'en.. cdromen snurrer og sier trykk en tast for å boote fra cd, men enser ikke at jeg trykker som en villmann.

 

 

Det beste hadde kanskje vært å fått boota i sikkerhetsmodus og tatt system restore derfra, om det går?

 

Noen innspill, for jeg husker ikke en gang åssen jeg booter i sikkerhetsmodus...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å boote i sikkerhetsmodus må du trykke F8.

Da kan du velge mellom et par forskjellige ting.

 

Du kan ta en titt innom å boote med F5 i stedet for F8, så får du noen andre valg. Kan være noen av de passer bedre for deg.

 

Mvh,

Beej80

7528835[/snapback]

 

Hallais!

 

Takker, men jeg får ikke til noen boot med F8, den booter bare på vanlig måte??

 

Får prøve F5 også da..

 

Noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Det funker ikke med med F8 eller F5 uansett hvordan jeg gjør det, om jeg så trykker febrilsk eller holder den inne. Det funket imidlertid på første forsøk på laptopen..

 

Det er det som er så rart. Det funker ikke å trykke når den ber om at hvilkensomhelst tast trykkes for å boote fra cd. Det eneste som funker er F10 for å komme inn i bios.

 

 

Det skal også være en måte å velge at neste oppstart skjer i sikkerhetsmodus, når man har boota i vanlig modus, kunne kanskje prøvd å få til den om noen husker hvor man velger det?

 

Mektig irriterende dette her!

Lenke til kommentar
Har du USB tastatur ?

 

Er støtte for USB tastatur i så fall slått på i BIOS ?

 

Mvh,

Beej80

7529103[/snapback]

 

 

Har trådløs / USB, men vil dette være gjeldende da det faktisk funker å trykke F10, for å komme inn i bios?

 

Kanskje jeg fomler, men takk for at du tar deg tid til å hjelpe :thumbup:

Lenke til kommentar
USB tastaturer funker ikke i "windows" booten før du starter opp.

 

Har samme problemer selv. Funker i Bios + i Windows. Men kan ikke trykke på F8 eller F5 under boot. Kan heller ikke velge operativsystem

7529211[/snapback]

 

 

Men knappene Del og tab funker på ABIT oppstartscreen..

 

Så rett før windowsskjerm så er det ingen knapper som funker, som da jeg velger å boote fra cd.. systemet spinner opp cdromen og sier trykk en tast for å boote fra cd, men uansett hva jeg trykker på så blir det ikke registrert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...