lysbryter Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Etter å ha satt sammen ny PC blir nå nettforbindelsen borte når jeg restarter Windows. Tar jeg ut TP-kabelen og setter den inn igjen, kommer derimot forbindelsen tilbake. Dette burde jo være unødvendig. Jeg bruker nettverkstilkoblingen på mitt Abit AB9 Pro-kort (med nyeste LAN-drivere fra Realtek), og har nett fra høgskole- og universitetsnettverket (Uninett) hvor jeg identifiseres via PEAP. Forslag til trouble-shooting?
Heilage Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Hvordan ligger det an i forhold til Firewall, eventuelt sjekk feilloggen ved booten?
lysbryter Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Skrevet 18. desember 2006 Det har ingenting å si om jeg har ZoneAlarm installert eller ikke, og det fungerte jo med gamle-PCen. Programmet det ble linket til hjalp ikke. På hovedkortet mitt er det to LAN-tilkoblinger, jeg har prøvd begge, men med samme resultat. Hendelsesloggen gir meg to feil ved oppstart: DHCP: IP-adresseleasingavtalen xxx for nettverkskortet med nettverksadressen xxx ble avslått av DHCP-serveren xxx (DHCP-serveren sendte en DHCPNACK-melding). ati2mtag: CPLIB :: HDCP - Failed HDCP key binding verification Det fungerer når jeg napper ut nettverkskabelen og setter den inn igjen, men i forbindelse med den operasjonen kommer følgende meldinger: DHCP: Samme som ovenfor. ipnathlp: Nettverksadresseoversetteren (NAT) kan ikke sende forespørsel om en operasjon i oversettingsmodulen i kjernemodus. Dette kan tyde på uriktig konfigurasjon, utilstrekkelige ressurser eller en intern feil. Dataene er feilkoden. (1f 00 00 00)
lysbryter Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Skrevet 20. desember 2006 Ingen andre som har opplevd slike problemer med dette hovedkortet? Det kan jo forsåvidt gjelde i kombinasjon med akkurat den identifiseringen jeg må benytte, for alt jeg vet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå