Gå til innhold

Nokia 5500, tips og triks..


Zetec

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg akkurat Nokia 5500, men er ikke helt fornøyd enda.. Syntes bla batteriet er for dårlig og det tar så lang tid for å få opp menyene + oppstart etter at tlf har vært slått av er heeelt på trynet!

 

SÅ, det jeg lurer på: har noen tips og triks for å optimalisere telefonen? Få raskere oppstart, hurtigere menyer, lengre batteri, oppgraderinger etc etc..

 

Sikkert ikke bare meg som sliter med dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppstart er det ikke noe å gjøre med. Mobilen skal åpne og kjøre et fullverdig operativsystem, Symbian.

 

Starter man en PC med DOS tar dette merkbart kortere tid enn å laste inn Windows XP med en rekke programmer. Slik er det og med Symbian fremfor mobiler uten spesielt operativsystem. Du får bare la vær å skru av mobilen om det plager deg :)

Lenke til kommentar
Du får bare la vær å skru av mobilen om det plager deg :)

7524604[/snapback]

 

Jeg skrur da vel ikke tlf av, det klarer den fint av seg selv etter 24t når den er tom for batteri!!!

 

---------------------------------------------------------

 

Håper de kommer med en oppdatering snart som forlenger levetiden på batteriet og gjør menyene raskere, ellers går denne tlf i søppla!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Min varer i over 3 dager med lite ringing, mye internett, en del musikk og BT på permanent.

 

Ja, min varer også veldig lenge, riktignok uteb BT, men mye ringing, internett og musikk. Du kan jo alltids skru ned lysstyrken på skjermen, burde hjelpe en del.

Forøvrig har jeg litt problemer med den venstre valgtasten, jeg må trykke den mye hardere inn nå enn da den var ny (obs!er bare 4 dager gammel) Med hardt, mener jeg at jeg må trykke hardere enn bare til den "klikker". Noen andre som har opplevd dette? og er dette garantisak?

Lenke til kommentar

Tastaturet løsnet på min etter en mnd bruk og jeg sendte den inn på service for å få byttet (STOOR svakhet på denne modellen) og da nevnte jeg og at den hadde dårlig batteri (kun 24t ved vanlig bruk). Den sendte med nytt batteri så nå kan jeg bruke den i over 4 dager! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nokia 5500 Sport

Nokia 5500 Sport Music Edition

 

:)

 

edit: Du skrev vist forskjellene ja, trodde du skrev liste opp de forskjellige utgavene bare. Skal vi see.. Forskjellen er vel ikke mer enn at ME-versjonen kommer med 512 mb minnekort og fint svart deksel. Mer er det vel ikke tror jeg.

 

Jo, litt mer var det visst.

 

ME har laderen Nokia Travel Charger AC-4, mens vanlig har AC-3.

Følgende utstyr er og bare med i ME-utgaven:

Nokia Sports Belt CP-86

Nokia Wrist Strap CP-135

Nokia Mounting Bracket 0700174

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nettopp bestilt en 5500 Sport (ikke music edition) og leste følgende i tekniske spesifikasjoner på Nokias egen hjemmeside:

 

"Nytt i Nokia 5500 Sport Music Edition: Støtte for microSD-kort på opptil 1 GB (selges separat)"

 

Jeg håper inderlig dette er upresist formulert av Nokia og at det ikke betyr at man må kjøpe ME for å kunne bruke 1GB-kort. Er det noen av dere som har en vanlig 5500 som kan berolige meg?

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt en 5500 Sport (ikke music edition) og leste følgende i tekniske spesifikasjoner på Nokias egen hjemmeside:

 

"Nytt i Nokia 5500 Sport Music Edition: Støtte for microSD-kort på opptil 1 GB (selges separat)"

 

Jeg håper inderlig dette er upresist formulert av Nokia og at det ikke betyr at man må kjøpe ME for å kunne bruke 1GB-kort. Er det noen av dere som har en vanlig 5500 som kan berolige meg?

8035667[/snapback]

 

Jeg bruker et 2gb sandisk ultra II i min vanlige 5500 sport, og det fungerer glimrende.

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt en 5500 Sport (ikke music edition) og leste følgende i tekniske spesifikasjoner på Nokias egen hjemmeside:

 

"Nytt i Nokia 5500 Sport Music Edition: Støtte for microSD-kort på opptil 1 GB (selges separat)"

 

Jeg håper inderlig dette er upresist formulert av Nokia og at det ikke betyr at man må kjøpe ME for å kunne bruke 1GB-kort. Er det noen av dere som har en vanlig 5500 som kan berolige meg?

8035667[/snapback]

 

Jeg bruker et 2gb sandisk ultra II i min vanlige 5500 sport, og det fungerer glimrende.

8036357[/snapback]

 

 

Puhh, det var bra! Da kan jeg slappe av og glede meg til pakken kommer.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert min Nokia 5500, og mener at batteritiden (standby) ble forlenget.

 

Jeg mener jeg opplevde at den ble raskere også, men det var kanskje fordi installasjonen resetter telefonen.

 

Nokia Phone Software Update

 

 

Gjennopprette fabrikkinstillinger på Nokia telefon

*#7370#

Låsekode

12345

 

Kontroll av software versjon:

*#0000#

 

V 03.55 23-11-2006 RM-86 Nokia 5500 Sport

V 03.18 07-09-2006 RM-86 Nokia 5500 Sport

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...