Gå til innhold

Høy ping med Tele2


Anbefalte innlegg

Siden i går har jeg slitt med ping på opptil 800ms når jeg spiller World of Warcraft. Sitter med et 3Mbit abonnement fra Tele2 og har aldri hatt dette problemet med høy ping før i går (har hatt tele 2 ADSL i 4 år nå).

 

Spiller på Silvermoon på EU og virker som om dette er den eneste serveren der jeg har pingproblemet. Prøvde nemlig på Kul Tiras og der har jeg 120ms (som fortsatt er litt høyt, men mye bedre). Har dessuten prøvd å pinge vg.no, der får jeg 12ms som responstid og spille BF 2142, der ligger på 30-50ms på de fleste servere.

 

Lurer da på om noen sliter med det samme problemet eller har noen hjelp å komme med?

 

Takker så mye for hjelpen,

 

Kasp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg sliter med det samme. Sitter på lan med en kompis som har tele 2. Vi har crappy MS på alle serverne som er i BG Group 3. Hvis du prøver en server i en annen battlegroup får du helt normal ping. Så tele2 har vel fucked routings opp mot de serverne eller noe sånt.

7514615[/snapback]

 

Ja der sa du noe. Skal prøve Ravencrest eller noe nå og sjekke om jeg får samme dritping der. Takk skal du ha for hjelpen.

 

Forresten, prøvd å ringe Tele2? Tror jeg gjør det snart. Fikk jo ikke problemet før i går ettermiddag.

Lenke til kommentar
Har nøyaktig det samme problemet Kaspp. Bruker også Tele2. Spiller på Silvermoon og har rundt 1000 ms latency. Har ikke hatt noe som helst problemer med latency på mange måneder.

 

Logget på Kazzak, der hadde jeg 100 ms.

 

 

Kan virke som routing problemet ligger hos Telia (seff).

7515932[/snapback]

Hehe, spiller på kazzak jeg og nå. Håper bare de får fiksa det problemet snart >_<

Lenke til kommentar

Bruker selv NGT.

Alt bra, bare ikke i wow.

Merket som flere her i går ping mellom 360-1000ms.

Det er ca 3 uker siden sist det var liknende problemer.

Den gang fikk Telenor skylda. Etter diverse testinger fra dem som skrev i tråden kom man frem til en gammel traver. TELIA.

Det er sikkert routingen dems igjen. Lukter dem lang vei. :thumbdown:

 

Uansett etter patchen har det jo vært mere lag generelt for alle. Det skal for eksempel mye til at alle i en AV kamp som opplever lag samtidig har samme ISP..

Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått så er det Telia som sliter. Det er de som har routingen vår ut av landet. Kjørte en trancert på serveren jeg spiller på, Grim Batol. Når routingen kommer over på Telia adresser, så begynner den å pinge 300ms eller klarer ikke å gjøre det i det heletatt. Dette er da mens problemet pågår.

 

Så setter mitt på at det er Telia som roter det til. Er ikke første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...