Gå til innhold

Plextor 48/24/48 firmware


zemtex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-20 23:36, skrev zemtex:

Har funnet ut at brenner'n funker(på broder'n sin..), men ikke på min pc.. :sad:


Jeg klarer på lese cd'r og "rense" cdRW. men ikke å brenne! bruker Nero 5.5.9.17


Har også lastet ned og installert ny ASPI driver, uten forbedring...


blir gal snart!


 

Fungerte brenneren som den skulle før forsøk på firmware oppdatering?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 23:36, skrev zemtex:

Har funnet ut at brenner'n funker(på broder'n sin..), men ikke på min pc.. :sad:


Jeg klarer på lese cd'r og "rense" cdRW. men ikke å brenne! bruker Nero 5.5.9.17


Har også lastet ned og installert ny ASPI driver, uten forbedring...


blir gal snart!


 

 

Hadde du da innstalert firmware 1.03?

Jeg la nemlig inn 1.02 etter jeg hadde kjøpt den, men jeg fikk dårligere brenninger enn 1.01 versionen.

Er rimelig usikker på om jeg tør å legge in 1.03 versionen i tilfelle den blir skadet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 01:38, skrev zemtex:

Det blir vankelig å si, fordi d var d første jeg gjorde... La inn Nero, og forsøkt så å oppdatere firmware... Prøve å brenne, niks!...


Har sendt mail til Plextor og Kompeltt.. håper noen kan hjelpe eg... Kan ikke tenke meg at det kan ha noen med Hk å gjøre...


 

Prøv å legge inn den gamle firmwaren

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 01:38, skrev zemtex:

Det blir vankelig å si, fordi d var d første jeg gjorde... La inn Nero, og forsøkt så å oppdatere firmware... Prøve å brenne, niks!...


Har sendt mail til Plextor og Kompeltt.. håper noen kan hjelpe eg... Kan ikke tenke meg at det kan ha noen med Hk å gjøre...


 

Prøv å legge inn den gamle firmwaren

Lenke til kommentar

HEI!!...

 

Var vært i kontakt med Plextor support, og etter litt knoting, fikk jeg til både å oppdatere firmware'n og får nå til å brenne.! :grin:

 

For å kunne oppdatere firmware'n måtte eg sette brenner'n i PIO modus (altså ikke UDMA)

Får å få til å brenne måtte jeg sette en jumper som fulgte med i en pose. Dette ble satt i bak på plextor'n...

 

Nok et problem ute av verden!! :grin: Takker for svar!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 23:54, skrev zemtex:

HEI!!...


Var vært i kontakt med Plextor support, og etter litt knoting, fikk jeg til både å oppdatere firmware'n og får nå til å brenne.!
:grin:

For å kunne oppdatere firmware'n måtte eg sette brenner'n i PIO modus (altså ikke UDMA)

Får å få til å brenne måtte jeg sette en jumper som fulgte med i en pose. Dette ble satt i bak på plextor'n...


Nok et problem ute av verden!!
:grin:
Takker for svar!


 

 

Gidder du å forklare nærmere?

Hvordan satt du den i PIO modus, og hvorfor satt du på en jumper? (er det den eneste ROM-n du har?)

Lenke til kommentar
Quote:


zemtex skrev (2002-11-21 23:54):


For å kunne oppdatere firmware'n måtte eg sette brenner'n i PIO modus (altså ikke UDMA)

Får å få til å brenne måtte jeg sette en jumper som fulgte med i en pose. Dette ble satt i bak på plextor'n...



Det står og i reed me filen som fulgte med flash filen som du henter fra plextor. Står nå på dem eg har lastet ned til mine enheter. Plexwriter 12/4/32 og ultraplex40Max.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 01:32, skrev Straydog:

Quote:


Den 2002-11-21 23:54, skrev zemtex:

HEI!!...


Var vært i kontakt med Plextor support, og etter litt knoting, fikk jeg til både å oppdatere firmware'n og får nå til å brenne.!
:grin:

For å kunne oppdatere firmware'n måtte eg sette brenner'n i PIO modus (altså ikke UDMA)

Får å få til å brenne måtte jeg sette en jumper som fulgte med i en pose. Dette ble satt i bak på plextor'n...


Nok et problem ute av verden!!
:grin:
Takker for svar!


 

 

Gidder du å forklare nærmere?

Hvordan satt du den i PIO modus, og hvorfor satt du på en jumper? (er det den eneste ROM-n du har?)

 

PIO modus:

Jeg kjører win2k, så da gikk jeg inn på enhetsbehandlingen, og så inn på egenskapene til Secondary IDE (på Primary står en Pioneer dvd)... Der kan en endre fra DMA til PIO.... Når jeg hadd oppdatert firmwaren, satte eg på DMA'n igjen...

MEN: jeg tror at hadde jeg satt i jumperen til å begynne med, trur jeg at jeg hadde sluppet å satt den i PIO, siden jumperen styrer DMA "manuelt"... Den jumperen trur jeg ikke behøves på settes på hvis man bruker XP, men i win2k måtte det til så d ut som....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...