Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Totaloverhaling av b230ET


DJ-Sonic

Anbefalte innlegg

Wild Berries:

Takk for det fine komplimentet :)

 

 

 

Hva priser angår så kan jeg altids legge ut priser ettervert som det blir kjøpt inn ting og tang. Nå har jeg jo alerede lagt ut priser på motor delene og motor arbeidet, det står lenger opp på siden :)

 

Jeg ga, 8000,- kr for en komplett b230ET motor, da fikk jeg med :

komplett lednings nett utvendigt og invendigt.

1 stk. M47 girkasse med overdrive.

1 stk. M47 girkasse.

Intercooler

hjerne, med BSR ship 240 HK

alt av releer,

LM

1 stk. ekstra turbo (nesten ny)

Mellomaksel.

En komplett oljekjøler med slanger.

 

Alt kommer fra en 1985 mod 740 Turbo. Turboen er kjøpt utenom og har blitt brukt bare noen få mil. pris på denne vet jeg ikke siden den fulgte med motoren.

 

Dette er blitt kjøpt inn utenom motor delene.

 

1 stk. 940 Grenerør kr 1000.

4 stk. FK råder kr 1000

1 stk. 80 Am dynamo kr, 200.

 

Bestillte deler:

Getrag 265 Dogshift kasse, kr 6000 pluss moms

 

håper dette hjalp litt :) kan legge ut priser og evnt. nett adresser som jeg bestiller i fra ettervert som bilen blir ferdig.

 

Planen utover nå er å vente på motor delene og sette motoren i sammen. Etter dette så går jeg til med runde to på bilen.

 

Må også få legge til at 16v motoren er i boks og skal hentes til helgen en gang :) Skal ikke se bort i fra at det kommer en worklog om den også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjempefett fremdeles detta :)

 

Uansett, ville bare pirke litt. Du sier M47-kasse med overdrive. Det er M46-kassene som har overdrive. 4tr+OD. M47 er 5-trinns ;)

7623705[/snapback]

 

 

Takkar for opplysningen, kjempe bra at du retter på meg, har liksom aldri skjønt forskjellen på de der, men nå vet jeg det. Har prøvd å finne noe betegnelse på kassa men har ennå ikke klart å finne betegnele M46 osv.

Lenke til kommentar
Kjempefett fremdeles detta :)

 

Uansett, ville bare pirke litt. Du sier M47-kasse med overdrive. Det er M46-kassene som har overdrive. 4tr+OD. M47 er 5-trinns ;)

7623705[/snapback]

 

 

Takkar for opplysningen, kjempe bra at du retter på meg, har liksom aldri skjønt forskjellen på de der, men nå vet jeg det. Har prøvd å finne noe betegnelse på kassa men har ennå ikke klart å finne betegnele M46 osv.

7624376[/snapback]

Du får leite litt mer og se om du har en M46P eller M46J.. :) Turbobilene kom med P-kassa orginalt, da den er sterkere.

Lenke til kommentar
Kjempefett fremdeles detta :)

 

Uansett, ville bare pirke litt. Du sier M47-kasse med overdrive. Det er M46-kassene som har overdrive. 4tr+OD. M47 er 5-trinns ;)

7623705[/snapback]

 

 

Takkar for opplysningen, kjempe bra at du retter på meg, har liksom aldri skjønt forskjellen på de der, men nå vet jeg det. Har prøvd å finne noe betegnelse på kassa men har ennå ikke klart å finne betegnele M46 osv.

7624376[/snapback]

Du får leite litt mer og se om du har en M46P eller M46J.. :) Turbobilene kom med P-kassa orginalt, da den er sterkere.

7624589[/snapback]

 

Ja de bokstavene der vet jeg om se, på min står det J så den er nok ikke av det tøffeste slaget nei, men det står ikke M46 noe sted, snodigt. Men det kan bli det samme, er ikke så lenge jeg skal bruke den alikevel, en getrag er på vei :)

Lenke til kommentar
Tror jeg så bilen din på Østfoldhallen. Kan det stemme?

7650696[/snapback]

 

Tja, hvis du så en gul stylet 245 der så var det nok min ja. er vel den eneste i hele østfold/vestfold tror jeg hehe de fleste jeg har snakket med sier at de har ikke sett maken til den noe sted. vanlige 240 osv. men ikke 245.

Var og handlet litt der. Da så du vel den knekte front spoileren og da :( blir forøvrig byttet til våren igjenn da :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

:thumbup:

Hei DJ- Sonic.

Først, takk så mye for en aldeles super worklog. du er virkelig flink til dette her.

Stå på og all lykke til videre.

Så; driver å skrur på en MB 124 200D 1191 for en kollega, for å være snill.

skiftet topp, dempere,fjærer,bremser osv. Lett arbeid da.

Problem 1:

1 stk ventil helt brent, olje over alt inni der+i manifoil. Grunnen til dette er jo blåst topp pakning men, må denne byttes? Han har lite cash og blåser i om han mister noen hester. Hva blir galt, eller overlever bilen?

problem 2:

Skulle montere kjede, drev, osv, da jeg fikk problemene med ød merkene.

Satte først kammen, så veiva. MEN, dreide på veiva for å kontroll sjekke alt og turnet veiva rundt 3 fulle ganger.

1 runden traff 30gr, neste 5, så 0, merkelig da.

Dette gjorde jeg 3 ganger etter hverandre, men med samme resultat.

Er det meg eller er det noe galt, tenkte jeg. :hmm:

så fant jeg ut at styrepinnen på kam drevet var borte, og bare jeg løsnet litt på bolten til drevet så kunne jeg snu på veiva mens drevet fulgte med, men at kammen sto rolig. Dette forklarer jo ikke det 2 problemet heller iom at jeg traff de samme punktene da! gang etter gang. Grøss og gru om motoren hadde gått uten styrepinnen, da hadde jo alt flyttet på seg.

hvor den er aner jeg ikke, har dette helt ned vel.

er det mulig å gjøre noe feil så lenge merkene står riktig? Vet ikke om jeg har snudd på veiva 1 gang for mye eller lite nå i alt kaoset. 2 ganger på veiva=1 gang på kammen, riktig? :hmm:

Har du noen forslag til punkt 1 og 2, så hjertelig takk.

Keep up!

Ellers har jeg en super senka Bmw 318I med M3 styling som jeg skal ha et prosjekt med, byttet motor som skal overhales, derfor er denne tråden glimrende. :)

Tusen takk

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Hei alle sammen og beklager så meget for denne dumpingen men jeg synest mine lesere fortjener en aldri så liten forklaring. Ja denne tråden er gammel, veeldig gammel nå og mye hjar skjedd siden den tid. Men for å svare enkelt så ja bilen blei solgt like etter det siste innleggget. grunnen var store helse problemer som gjorde at jeg måtte legge alt på hyllen, har vært ut og inn av sykehus og mye gjorde at jeg måtte legge opp hele greia, har også hatt en del andre problemer, slik som familie osv. Motoren som jeg holdt på å overhale har jeg fremdeles og står trygt under en pressening i garasjen, det har ikke blitt gjort noe mere med den siden den gang, hva som skjer videre nå vet jeg ikke, men det blir ikke flere oppdateringer av denne motoren eller denne tråden, denne kan beregnes som avsluttet. Jeg hadde også et annet prosjekt gående en tid etterpå, et forsøk på å ta seg opp igjenn men måtte gi meg der og. siden jeg solgte bilen så ser jeg ikke noe grunn til å gjøre ferdig denne motoren heller. blir muligens solgt, trenger plassen. Nå for tiden er jeg i gang igjenn med et nytt prosjekt som jeg denne gang håper skal gå i boks 100% Jeg skal til å overhale en 6.2 diesel som jeg skal ha i min gmc, et nytt og spennende prosjekt som jeg tror jeg vil få mye gøy med hehe. har ikke noen planer i nåværende stund å lage noe prosjekt tråd av den, men hadde det vært et ønske så kan det jo hende, greit å ha noe å gjøre på kveldene og :)

 

Men uansett, beklager så mye for den plutselige bråstoppen og håper at samtlige har litt fortåelse for dette.

 

Da anser jeg denne som closed for good og takk til dere alle som tok dere tid til å følge med og komentere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...