Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom - Ventelo rot


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har Bluecom/Ventelo rotet det til igjen. Jeg ringte de og sa at jeg ønsket en hastighetsoppgradering, noe som følgelig ikke var noe problem. Hva gjorde de? De meldte linjen min flyttet til min gamle adresse (ikke første gangen dette), i stedet for å øke hastigheten på eksisterende linje. De ha med andre ord ingen kontroll og dette skjedde etter Ventelo tok over.

 

Jeg er normalt en sindig fyr, men det kokte skikkelig over og jeg har nettopp sendt en illsindt e-post til de, forbannet, men sakelig.

 

Det jeg lurer litt på er: Hvilke rettigheter har jeg når de roter det til? Hvis de ikke stopper dette nå, så skifter jeg leverandør. Man går på nåleputer hver gang man ringer de, for man vet ikke hva som skjer etterpå. Tragisk.

 

Erfaringer, kommentarer mottas med takk :)

 

Mvh

HAJ

Endret av hansaj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare les kjapt igjennom kontrakten deres. Hadde samme problemet når jeg flytta med dem. Problemet da var at de flytta linja etter folkeregistrert adresse. Ringte dem bare opp, fikk dette opplyst og forklarte dem ståa. Fiksa seg raskt.

 

Eneste rotet jeg har hatt med catch/ventelo også, ellers funker de bra syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Bare les kjapt igjennom kontrakten deres. Hadde samme problemet når jeg flytta med dem. Problemet da var at de flytta linja etter folkeregistrert adresse. Ringte dem bare opp, fikk dette opplyst og forklarte dem ståa. Fiksa seg raskt.

 

Eneste rotet jeg har hatt med catch/ventelo også, ellers funker de bra syns nå jeg.

7511007[/snapback]

 

Jeg er i utgangspunktet meget fornøyd. Jeg får hastigheten min, så lenge jeg ikke må få de til å endre noe, så fungerer alt. Har vært kunde i 4 - 5 år, men det renner over nå, fordi de ikke klarer eller de vil ikke endre på adresser som ligger inne i systemene sine. De lover ting og roter det til. De prioriterer ikke gamle, trofaste kunder og dermed så fortjener de å få en "sinna" mail og de trenger å rydde opp i dette rotet de har laget for seg selv.

 

- HAJ

Lenke til kommentar
Akkurat derfor jeg stakk fra Bluecom. Etter å ha vært kunde 5-6 år, ble jeg nedprioritert hele tiden for at dem skulle ha nye kunder istedet.

Måtte krangle for å få samme pris som dem, gadd ikke mere.

 

MVH

 

TommyL

7512890[/snapback]

 

Nå er jeg på last chance nivå. Jeg har snakket med en konsulent, tok kun 42 minutter inkludert venting (tør ikke å tenke på hva det koster å ringe 03222...). Men han gjorde en bedre jobb. Jeg har ment lenge at alt rotet startet da Ventelo kjøpte opp Bluecom og ikke minst kjørte inn sitt system, noe som han bekreftet. Så det er visst to kundebilder på meg i systemene (flertall) deres og begge bilder har feil info. Selvfølgelig (!) så kan ikke konsulentene endre info, de må sende det videre til en annen avdeling, dvs. jo flere kokker jo mer søl. Dette går bra eller ikke... Dette er egentlig en russisk dokke, dvs. et problem i et problem i et problem... Så jeg tenker på å ringe sjefen for kundene (whatever...) på mandag, på hovedkontoret og spørre han hva han synes om service nivået og den ufattelige dårlige integreringen de har gjort mellom systemene sine og eller måte de jobber på. Har selv fartstid på IT avdeling fra et call center (ikke døm meg for hardt på denne) og vet hvordan de tenker og hvordan de gjør ting.

 

Det er egentlig veldig godt å lufte frustrasjonene sine gjennom et forum og høre hva andre synes og tenker.

 

:)

 

- HAJ

Lenke til kommentar
I utgangspunktet kan du har full kontroll selv her så jeg ser ikke helt problemet.

Skal vi samenligne ventelo med en del andre leverandører er det natt og dag, ventelo gir mere for pengene og er mer stabil enn blandt annet telenor spesielt til utkant norge

7540510[/snapback]

 

Er fullstendig klar over den siden, men problemet er feedback og tidsrom fra Ventelo. Nå har jeg pushet skikkelig på og har fått noen svar, til slutt. Kommer nok til å ringe supportsjefen i Norge og spørre han hva han synes om servicegrad og responstid.

 

Når det gjelder MyZone - hva gjør du hvis du bestiller økning i hastighet og de "svarer" med å flytte linjen din? Det er ikke mye MyZone kan gjøre med det og en ting til, er du ikke kjapt nok ute går endringen ut til Bravida eller hvem som nå gjør det og da er du "solgt".

 

Bluecom fungerte utmerket helt til Ventelo blandet seg. Det er min erfaring. Telenor gjør sine feil de også, ikke tvil om det - alle gjør det, men en nedgang i servicegrad - er direkte tragisk.

 

- HAJ

Lenke til kommentar
I utgangspunktet kan du har full kontroll selv her så jeg ser ikke helt problemet.

Skal vi samenligne ventelo med en del andre leverandører er det natt og dag, ventelo gir mere for pengene og er mer stabil enn blandt annet telenor spesielt til utkant norge

7540510[/snapback]

 

Er fullstendig klar over den siden, men problemet er feedback og tidsrom fra Ventelo. Nå har jeg pushet skikkelig på og har fått noen svar, til slutt. Kommer nok til å ringe supportsjefen i Norge og spørre han hva han synes om servicegrad og responstid.

 

Når det gjelder MyZone - hva gjør du hvis du bestiller økning i hastighet og de "svarer" med å flytte linjen din? Det er ikke mye MyZone kan gjøre med det og en ting til, er du ikke kjapt nok ute går endringen ut til Bravida eller hvem som nå gjør det og da er du "solgt".

 

Bluecom fungerte utmerket helt til Ventelo blandet seg. Det er min erfaring. Telenor gjør sine feil de også, ikke tvil om det - alle gjør det, men en nedgang i servicegrad - er direkte tragisk.

 

- HAJ

7543481[/snapback]

 

Jeg vet at Ventelo har litt problemet med kunde databasen siden de har både bluecom og ventelo sin database over kunde/adresse osv.

Eier av abo + adresse osv skal være overført til ventelo sitt system men jeg har hørt om flere episoder der kundekonsulenten har fått seg en overraskelse over forskjellen på en kunde i de to databasene.

Når det gjelder oppgradering av linjen og få flyttet den i stede så skal jo ikke det skje selv om der sikkert finnes en teknisk forklaring på hvorfor det har skjedd.

Jeg har selv opplevd problemer med flytting der jeg fikk en dato men datoen ble utsatt uten av jeg fikk beskjed om det, der skal være rutiner for det nå men som sagt ligger det noe feil i den ene av de to basene så får kanskje ikke jeg beskjed..

Lenke til kommentar

Etter at Ventelo kom inn bildet så har alt så og si vært en katastrofe hos BC...Kundeservicen har jo vært en vits og er det vel til en viss grad enda... Hvis man i det hele og store orker og sitte på vent og høre på Kate Melua og Bjørn Eidsvåg for og komme til kundeservicen da...Har en rekke ganger vært nødt og ringe for og få hjelp siden Ip-tlf ikke har funket som den skulle...Har nå sagt den opp og går over til analogt igjen...Det blir allikevell billigere enn og sitte på vent hos BC med en mobil...Tørr ikke og tenke på hva de har kostet meg i mobilutgifter...Sitter og teller på fingrene om jeg skal si opp adsl linjen min også siden de ikke kan tilby større linje enn 6000/640 linje som de heller ikke greier og gi meg selv om jeg bare bor 1059 meter fra sentralen til de....Blir vel START eller NG på meg selv om jeg egentlig er livredd NG sin support også...Men man vet jo aldri da....kan jo være at jeg ikke får bruk for supporten da...hehe..

Lenke til kommentar

Jeg bytta til en annen utskjelt leverandør etter å ha opplevd bare tull med ventello bluecom, de sa opp linja mi med en feil og brukte 3 uker på å fikse dette. Ngt er nå min nye leverandør, og de gav meg adsl 2 uten knussel, mens bluecom leverte meg adsl og mente Ngt ikke kunne levere adsl2. Kundesupporten til bluecom er elendig den også, tar jo 45år og komme igjennom.

Lenke til kommentar

Stemmer det ja...Var en eller annen i support som sa til meg at kunne jeg ikke få adsl2 fra Ventelo BC så kunne jeg bare og glømme og få det fra noen andre leverandører...Har sjekket og kan få adsl2 fra flere aktører...Ser ut til at de går over stokk og stein for og beholde de gamle kundene sine uten og lykkes noe særlig ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...