Gå til innhold

Elendig service av PS data!


Anbefalte innlegg

Ser at det er mange som roser PSData, jeg har litt ris til dem.

 

Et halvt år er gått å ingen pc har jeg fått:(

Under så der dere det jeg har skrevet til Psdata (på siden deres).

Jeg har dessverre ikke fått den servicen jeg mener jeg har krav på.

Så derfor vil jeg dele min erfaring med dere.

 

Les og grin :cry:

 

 

11 mai mottok jeg deler som jeg hadde bestilt for å bygge meg en

HTPC. Alt virket forsåvidt greit, varene var riktige å jeg hadde

ikke noe å si på servicen. Jeg var veldig fornøyd.

Men dette varte ikke så lenge.. Jeg satt sammen pc-en men den restartet seg hele tiden, blåskjerm og feilmelding.

Jeg tok kontakt med kundeservicen til PSdata å fikk beskjed om

at dette måtte være en harddisk feil. Jeg sendte hdd i retur

mens jeg 30 mai mottok en ny fra PSdata.

Dette hjalp dessverre ikke så jeg tok igjen kontakt med PSdata etter en liten stund, å igjen så fikk jeg beskjed om at det nok var feil

med hdd. Jeg sa at det sikkert ikke var noe gale med harddisken,

siden jeg hadde testen denne på en annen pc. Allikevel så sendte

jeg hdd i retur(igjen) å fikk en tilbake av PSdata.

Dette hjalp ikke...! Pc-en ville ikke fungere slik som den skal.

 

Dermed så sendte jeg hovedkort, cpu og minnebrikker i retur til

PSdata(i september).

Fikk dette i retur med beskjed om at det ikke var noe feil på

noen av disse komponentene. Jeg koblet alt opp, men igjen samme problem. Jeg gikk nå ut å kjøpte meg en ny harddisk samt en ny strømforsyning som jeg testet på flere pc-er. Dette funket, på alle andre pc-er enn den jeg skulle bygge fra PSdata.

 

Igjen tok jeg kontakt med PSdata å igjen ble hovedkortet sendt i retur til PSdata.

4 desember, 7mnd siden jeg bestilte delene, fikk jeg et nytt hovedkort.

Dette funket like dårlig som alle de andre forsøkene.

Hva som er feil vet ikke jeg, men jeg tviler sterkt det er hovedkortet!

 

11 desember sendte jeg en e-post til PSdata hvor jeg forklarte med frustrasjon å ba om at jeg enten fikk hevet kjøpet eller at de gav meg en tilgodelapp på samme sum som jeg betalte for denne pc-en.

Dagen etter på (12 desember) så ble denne lest av kundeservice(lesebekreftelse) men jeg har i dag 4 dager etter at

PSdata har lest e-posten min fremdeles ikke hørt noe.

 

Etter at noen i PSdata systemet leser dette, kan dere da ta kontakt med meg snarest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dagen etter på (12 desember) så ble denne lest av kundeservice(lesebekreftelse) men jeg har i dag 4 dager etter at

PSdata har lest e-posten min fremdeles ikke hørt noe.

7509719[/snapback]

Antakeligvis pønsker de litt på hva de skal gjøre med saken.

Jeg ville tatt en telefon, slik det rådes til i ovenstående post.

 

Bare for å være litt slem, så burde du kanskje prøvd å teste litt bedre for å finne ut hvilken komponent det faktisk var/er problemer med. Det hadde nok gjort ting mye enklere. Eventuelt sendt hele sk*ten (alle delene) tilbake, med en detaljert feilbeskrivelse, og latt dem styre til de fikset problemet.

 

Ellers har jeg foreløpig bare gode erfaringer med PSData.

Sendte akkurat en kaputski disk i retur, så de har nå sjansen til å bekrefte inntrykket, eller ødelegge det, for min del. :)

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke psdata sitt ansvar aa feilsoeke pcen din, hvis du ikke har kunnskap til aa klare dette paa egenhaand saa foreslaar jeg at du lar andre bygge pcen for deg... Slik jeg ser det har psdata hatt god tolmodighet med deg og vert meget behjelpelige ut ifra det du skriver, at du ikke finner ut av hva som er feil og dermed vil heve kjoepet boer ikke ga utover deres butikk.. Dette mener jeg utifra at jeg forstaar det slik at du har kjoept deler og bygget maskinen selv, har du kjoept maskinen ferdig bygget er jo saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt ikke psdata sitt ansvar aa feilsoeke pcen din, hvis du ikke har kunnskap til aa klare dette paa egenhaand saa foreslaar jeg at du lar andre bygge pcen for deg... Slik jeg ser det har psdata hatt god tolmodighet med deg og vert meget behjelpelige ut ifra det du skriver, at du ikke finner ut av hva som er feil og dermed vil heve kjoepet boer ikke ga utover deres butikk.. Dette mener jeg utifra at jeg forstaar det slik at du har kjoept deler og bygget maskinen selv, har du kjoept maskinen ferdig bygget er jo saken en helt annen.

7510516[/snapback]

 

 

Hvem sitt ansvar er det hvis cpuen ikke fungerer da? Hvem sitt ansvarl er det hvis det er en feil med kabinettet feks?

 

Jeg skal ikke si at jeg er så utrolig god til å bygge pc-er, men jeg har nå bygget en god del maskiner de siste årene.

 

Uansett om man kjøper en ferdig bygget pc eller 1 komponentså må man jo kunne ha like mye rettigheter! Jeg har aldri bedt om en ny pc, jeg har bedt om at jeg får nye deler eller får levere alle delene tilbake/bytte deler.

 

Jeg har også bedt dem om å ta alt tilbake for å feilsøke alle varene (minus harddisk og minnebrikker som jeg vet fungerer) men da har jeg fått til svar at det ikke er nødvendig å sende alt, kun hovedkort.

 

Jeg har også ringt flere ganger, men det er ikke alltit like lett å komme igjenom.

Jeg har kommet til salgs avdelingen et par ganger men har da fått beskjed om å ringe til support avdelingen:s

 

Jeg har som regel fått svar via e-post rimelig raskt intil nå.(Jeg har også spurt om de kan ringe meg siden det er vanskelig å komme igjenom til tider)

 

Har levert tilbake hovedkortet i retur 3 ganger, fikk nytt siste gangen, hvor sannsynlig er det at det er feil på hovedkortet?

 

Har sendt harddisk tilbake 2 ganger. PSdata ville jeg skulle sende den inn en tredje gang, men da sa jeg at det ikke var nødvendig for det jeg hadde testet harddsik og minne i en annen pc, samt at jeg også kjøpte en ny disk for å teste dette.

 

Minnebrikkene har vært sendt inn 1 gang og testet, PSdata fant ingen feil, disse bruker jeg også i en annen pc. Kan feilen være her??

 

Har sendt tilbake CPU 1 gang.

 

Strømforsyningen er også røket. Har kjøpt ny som fungerer.

 

Skjermkort 1 gang, dette fant PSdata heller ikke feil på.

 

Har selv spurt PSdata om de ikke kan ta alt i retur for å feilsøke alt sammen.

 

Har spurt om det kan være en feil med kaninettet men det mener PSData ikke er nødvendig.

 

Kanskje dere kan komme med noen tips til meg om hva jeg bør gjøre??

 

 

 

Tror meg hadde jeg vært en sur og grinete fyr så hadde jeg gjort meg vanskelig for leeenge siden!

Lenke til kommentar
Dagen etter på (12 desember) så ble denne lest av kundeservice(lesebekreftelse) men jeg har i dag 4 dager etter at

PSdata har lest e-posten min fremdeles ikke hørt noe.

7509719[/snapback]

Antakeligvis pønsker de litt på hva de skal gjøre med saken.

Jeg ville tatt en telefon, slik det rådes til i ovenstående post.

 

Bare for å være litt slem, så burde du kanskje prøvd å teste litt bedre for å finne ut hvilken komponent det faktisk var/er problemer med. Det hadde nok gjort ting mye enklere. Eventuelt sendt hele sk*ten (alle delene) tilbake, med en detaljert feilbeskrivelse, og latt dem styre til de fikset problemet.

 

 

7510488[/snapback]

 

Jeg har bedt om å få sende alt tilbake til dem et par ganger, men da sier de at jeg bare skal sende, hovdkort eller cpu, minne og hovedkort.

 

Jeg har selv brukt PSdata igjenom firma og har god erfaring med det, men ikke med dette.

 

Jeg forstår at de kan ha problemer med å finne feil de som alle andre, men jeg mener faktisk at de burde ha bedt om å få alt tilbake ved 2-3 fang jeg tok kontakt med dem. Så mener jeg de burde tatt delene tilbake å gitt meg nye deler.

Lenke til kommentar
har du testet Linux eller noe på maskina da ? Kan være Windows som er alergisk mot noe av komponentene også.... Kanskje kontakte MS ?!

7511024[/snapback]

 

Jeg har ikke testet Linux, en god ide!

 

 

Men så litt ros til PSData og litt om hvilket betydning Hardware har på datasamfunnet i Norge;)

 

Jeg har nettopp fått en e-post fra PSdata om retur av alle varer.

Lenke til kommentar

det er mulig delene ikke passer helt sammen.. at det blir konflikter osv.. at ingen av delene faktisk er deffekte..

 

Jeg fåreslår du tester et annet OS av ditt valg for å se om det muligens er driverkonflikter i windows..

 

Blåskjermer skal innholde noe info om hva som gikk alvorlig galt..

 

du bør også prøve å kjøre pc'n med KUN det nødvendige for at pc'n skal starte.. ikke no tv-kort nettverks kort lydkort eller noe..

 

ta gjerne en clean install a windows når du har en "ribba" pc.. legg til 1 og 1 komponent for å se hva som gjør systemet ustabilt.. dette tar lang tid.. men det er en metode du kan bruke for å finne konflikter.

Lenke til kommentar
det er mulig delene ikke passer helt sammen.. at det blir konflikter osv.. at ingen av delene faktisk er deffekte..

 

Jeg fåreslår du tester et annet OS av ditt valg for å se om det muligens er driverkonflikter i windows..

 

Blåskjermer skal innholde noe info om hva som gikk alvorlig galt..

 

du bør også prøve å kjøre pc'n med KUN det nødvendige for at pc'n skal starte.. ikke no tv-kort nettverks kort lydkort eller noe..

 

ta gjerne en clean install a windows når du har en "ribba" pc.. legg til 1 og 1 komponent for å se hva som gjør systemet ustabilt.. dette tar lang tid.. men det er en metode du kan bruke for å finne konflikter.

7511057[/snapback]

 

 

Takker for alle gode svar!

 

Jeg har rippet pc-en for alt unødvendig, kun minne, disk, hovedkort og cpu.

Men dette hjelper ikke. Det merkelige her er at den ene gangen så kan det virke som om minnebrikke inneholder feil, mens en annen gang så virker det som om harddisken er skadet. Harddisk feil har også kommet opp i hendelsesloggen i Windows. Det var blant annet derfor jeg kjøpte nye disker selv.

PSdata har f.eks selv testet skjermkort, hovedkort, cpu og minne sammen å mener det funker... Derfor mener jeg det må være kabinett, selv om jeg fikk samme problem når jeg koblet pc-en opp uten kabinett.

 

Feilmeldingen som kommer opp sier at det er en hardware feil, det sier også Microsoft.

 

Jeg skal prøve meg litt fram nå så skal jeg sende en beskrivelse til PSData om hva, hvordan jeg har feilsøkt.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

vil ikke kalle dette eleding service av psdata men heller veldig god service!

 

Du har bare hatt sikkelig uflaks :( håper det fikser seg snart! Gi oss en update med hva som var feil da!

 

Ps. har du brukt antistatisk lenke osv. mens du bygde? kand et være feil på strømnettet ditt? innstalert windows fra cd? kanskje cd/cdrom er ødelagt?

 

lykke til i allefall

Lenke til kommentar

en feil jeg har hatt litt av er "chipsett" feil.

 

1. gangen jeg hadde det løste det seg ved å flytte minnebrikke 1 hakk bort.

2. gangen var det ingen løsning. da det var en konflikt mellom chipsett og nettverkskort. eneste løsningen var å putte kortet i en annen pc og kjøpe nytt til den andre.

 

skulle tru det var mindre feil med "data" når det egentlig bare er strøm av strøm på signaler i hele shitten.

Lenke til kommentar
vil ikke kalle dette eleding service av psdata men heller veldig god service!

 

Du har bare hatt sikkelig uflaks :( håper det fikser seg snart! Gi oss en update med hva som var feil da!

 

Ps. har du brukt antistatisk lenke osv. mens du bygde? kand et være feil på strømnettet ditt? innstalert windows fra cd? kanskje cd/cdrom er ødelagt?

 

lykke til i allefall

7511189[/snapback]

 

Tro det eller ei men jeg brukte faktisk lenke:)

Har også prøvd flere Windows cd-er, orginale samt kopier.

XP, Meidasenter.

 

Skal gi en tilbakemelding i denne tråden.

 

Takk igjen.

Lenke til kommentar

Hei selvbyggeren. Jeg ville dobbeltsjekket at ikke noe fra hovedkortet kommer i kontakt med chassis slik at feks et loddepunkt eller noe annet metall fra HK går til jord. (har selv sett dette hos en tidligere bekjent jeg hjalp, han hadde satt et metallmellomstykke/skrue feil mellom chassis og hovedkort)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

For meg virker det som trådstarter ikke har vært konsis, klar og BESTEMT nok. Om man pusher på skal slike saker gå fort unna. På den andre siden så er man i sin FULLE RETT til å returnere betalte varer så lenge det er innenfor det ene eller andre, angrefrist, reklamasjoner osv.

Det eneste kriteriet er hvis du har returnert vare som ikke er defekt, er at du da må betale ett noe heftig gebyr for det. Og dette har du sluppet unna med?

 

Isåfall vil jeg jo si servicen til PSDATA har vært UPÅKLAGELIG.

Har sett på mye forskjellige produkter i det siste og PSDATA er jevnt over svært aggressivt markert i prissjiktet på billigst pris.

 

Jeg kunne godt tenke meg å få vite HVA SLAGS KOMPONENTER du hadde i denne pc'n?

Lenke til kommentar
Det er vel strengt tatt ikke psdata sitt ansvar aa feilsoeke pcen din, hvis du ikke har kunnskap til aa klare dette paa egenhaand saa foreslaar jeg at du lar andre bygge pcen for deg... Slik jeg ser det har psdata hatt god tolmodighet med deg og vert meget behjelpelige ut ifra det du skriver, at du ikke finner ut av hva som er feil og dermed vil heve kjoepet boer ikke ga utover deres butikk.. Dette mener jeg utifra at jeg forstaar det slik at du har kjoept deler og bygget maskinen selv, har du kjoept maskinen ferdig bygget er jo saken en helt annen.

7510516[/snapback]

 

 

Hvem sitt ansvar er det hvis cpuen ikke fungerer da? Hvem sitt ansvarl er det hvis det er en feil med kabinettet feks?

 

Uansett om man kjøper en ferdig bygget pc eller 1 komponentså må man jo kunne ha like mye rettigheter! Jeg har aldri bedt om en ny pc, jeg har bedt om at jeg får nye deler eller får levere alle delene tilbake/bytte deler.

7510928[/snapback]

Det er selvsagt psdata sitt ansvar aa gi deg ny cpu om den ikke fungerer, men det er ikke komponentene det har vert noe i veien med her saa langt jeg kan lese? Problemet er at du ikke har klart aa finne ut hva som er problemet med din datamaskin og sendt ting i retur hytt og gevaer... Hadde du kunnet peke ut komponenten som er defekt hadde psdata erstattet den og alt hadde vert gode greier..

 

Og nei, man har kke de samme rettigheter om man kjoeper komponenter og bygger selv enn om man kjoeper en ferdig maskin. Kjoeper man en ferdig maskin saa vet databutikken at den fungerer, den er bygget av profesjonelle og de har bygget mange av de.. Kjoeper du selv komponenter for aa bygge saa er du i ukjent farvann, du kan velge et oppsett som ikke er kompatibelt, det finnes flust av eksempel der hardware som "skulle" ha virket med hverandre ikke gjoer det.

 

Enkelt aa greit, har du kjoept komponenter er det ditt ansvar alene aa finne feilen og ingen andre. Jeg og alle andre forbrukere er ikke intressert i aa betale mer for varene fordi du ikke klarer aa bygge din egen maskin. Det er desverre dette som er resultatet naar du ikke finner feilen selv og psdata yter god service og hjelper deg litt, de som hjelper deg hever nemlig loenn, og den loenna er det jeg og alle andre som handler der som betaler.. Har du betalt noe for feilsoeking av "friske" komponenter forreste?

 

Jeg forstaar ikke at du kan hevde at psdata har ytt deg daarilig service naar de har gjort mye mer for deg enn de strengt tatt trenger..

 

Naar det e sagt saa forstaar jeg at du er i en sykt kipt situasjon og jeg har virkelig medfoelelse for den, men jeg synes det blir feil aa legge feilen hos psdata naar det strengt tatt ikke er deres feil.. Lykke til videre med feilsoeking.. :) Du kunne ikke ha lista opp komponentene for oss forresten?

Lenke til kommentar

du har kjøpt deler for å bygge selv :) da har ikke PSData ansvaret med feilsøking. det er ditt ansvar å finne defekt del. om du sender inn en del du tror har skylden men som virker helt fint så kan PSData fakturere deg for arbeidet de har gjort. dette er et minus med å bygge selv. om de ikke har fakturert deg for delene du har sendt inn som er friske så vil jeg heller kalle det god service.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Du har vel ikke 2*512MB DDR(1) TwinMos minnebrikker? Vet akkurat disse sliter på svært mange hovedkort, og disse brikkene er noen av de mest vanlige her til lands. 256MB brikkene er mindre kresen.

 

Hvis selger tester disse, virker de helt fint (blir som oftest testet i egne RAM-testere), men sammen med akkurat ditt hovedkort kan det bli problemer.

 

Kom selv inn i dette problemet og fant da ut at mange andre slet med disse :cry:

Byttet brikker til annet merke. Voila.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Det later ikke til at trådstarter har måttet betale noe nei. Eller? Var iallefall mitt inntrykk også. Synes emnetittel burde forandres isåfall til at PSDATA yter jævlig bra service. Mildt sagt. Selv har jeg bygget og styrt i tusenvis av pc'r og vet hva jeg gjør. Du kan ikke forlange at ting skal fungere bare fordi du vil det, og klikke på butikken når du selv har bæsja på leggen. Det må da være på ditt eget ansvar å feilsøke, vite hva som er galt. Selv om det kan være vanskelig til tider, da tenker jeg spesielt på hvis man er så uheldig å ha flere defekte komponenter. Dette har jeg sjelden opplevd på nettbuttikker i Norge, og det virker for meg som å tilhøre sjeldenhetene. Hvis en sjappe var ute med mye defekte komponenter, ville den nok fort merket det på inntekten. Iallefall har du brukt anti statisk lenke? Det er jo bra, selv om man kan klare seg fint uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...