Gå til innhold

El-allergi er lureri


Anbefalte innlegg

Vell.

På jobb har vi _2_ mobilsendere på taket. Jeg har kolleger som ymser og sanser og mener om mobilstråling i negativ rettning, men INGEN av dem klager på jobb, da de ikke er klar over at det står 2 digre antenner på taket. Det er ingen hemmelighet, langt ifra. Men vi henger heller ikke opp plakater fra statens stråleværn heller.

 

Vi har også ett til to trådløse accespunkt i hvert klasserom. Vi følger post og teletilsyntes anbefaling om heller å ha god dekning enn radioer i fanget på elevene som griller på full guff grunnnet dårlig signal.

 

For å si det slik. Jeg har aldri hatt så dårlig mobilsignal på jobb som etter at netcom satte opp sender på taket vårt sist. Dette er forsåvidt ikke noe nytt for folk som har målt litt radiosignaler opp gjennom tidene.

 

Så den neste jeg hører klager til meg personlig over mobilmast på taket har en morsom diskusjon forran seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 år senere...

Jeg skriver ellers aldri i slike innlegg, men - Er det noen flere der ute som har kjent at iPhone7 stikker i fingrene??

 

Tek.no - Litt skuffet over at et nettsted som tilsynelatende utgir seg for å være teknisk orientert i denne artikkelen vinkler dette i retning av en offentlig latterliggjøring av de som uttrykker at de har et helseproblem i stede for å vise interesse for hvordan symptomene arter seg for de som er så uheldige å ha en grad av allergi og som består blindtestene. Det virker nesten som om man er litt redd for at noen skal finne ut at stråling i visse doser eller over en lengre periode er skikkelig helseskadelig...

 

Flere og flere rapporter tyder nå på at det er skadelig under gitte forutsetninger, og en god del land justerer ned sin grenseverdier dramatisk i et "føre var prinsipp". Det er ved forskning - påvist at mobiltelefoner forårsaker kreft ved langtids eksponering og gjentagende høye stråledoser mot samme område. Det er påvist at lavere doser flere timer sammenhengende daglig er kreftfremkallende for mus. Det er påvist at pulserende mikrobølger ødelegger DNA og forhindrer DNA reproduksjon. Dette gjelder GSM, UMTS, CDMA, DECT, WiFi, Bluetooth og alle kommende kort holds radio produkter for IoT bølgen som skal holde seg i ISM båndene 833MHz - 2,4GHz, men senderens effekt nivå har selvfølgelig veldig stor innvirkning.

 

Norske folkehelseinstituttet tør ikke ha noen egne meninger om dette og mener det er tryggere å lene seg på internasjonale standarder som er fullstendig utdatert og hvor grenseverdiene ble satt etter termiske målinger på den største soldaten man kunne finne en gang i 1998. De valgte man den personen som hadde den største kroppen og det største hodet og tenkte vel at stor kroppsmasse ville absorbere mer. Man testet bare for utvendig termisk oppvarming. Så har folkets higen etter mobiler i praksis blokkert for sunn fornuft og analytisk granskning av helsefarene. Det er vært politisk ukorrekt å begrense kommunikasjons fremmende midler, og toppen den amerikanske fortune 500 lista er fullstappet av telecom selskaper. Norske grenseverdier er i dag 1 million ganger høyere enn de meste forsiktige land har innført. De som tviler bør virkelig se Brennpunkt programmet fra 2008 og tenke litt på endringene strålings-tetthet frem til idag: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/oaua11001508/23-09-2008

 

Mange av dagens nyere forskningsrapporter konkluderer med at langtids eksponering av lavere grads stråling potensielt er veldig helseskadelig. Mennesker har forskjellig biologisk sammensetning, noen vil alltid være mer disponert som for alle andre sykdommer. Avstanden fra kroppsdel til det utstrålende objektet har alt å si i og med at effekten reduseres med kvadratet av avstanden til senderen. I praktisk forstand de fleste dingser vi bruker i dag relativt ufarlig dersom man i det gjevne holder litt avstand til de utstrålende objektene og de ikke står på hele tiden. DECT telefon sentraler og WiFi routere er verstinger. På den andre siden er det et høyrisiko element for hjernekreft for tunge mobilbrukere som ikke bruker handsfree eller også er man så heldig at man får bare litt allergi som en naturlig følge av overeksponering over en periode som det ofte er for mange andre typer av allergi. Inkubasjonstiden for hjernesvulster var 40 år etter Tsjernåbyl - tikk, tikk, tikk.

 

Jeg husker tilbake til 1997, når min første forvokste Motorola MicroTac stakk i rompa her gang den synket med base stasjonen. Jeg ble veldig bevist på bruk av handsfree i Nokia tiden pga ganske umiddelbare plager av svimmehet ved "normal bruk", men har tidvis følt en økende grad av lignende stikk fra nyere mobiltelefoner som Blackberry og iPhone når de har ligget i lomma. Den tidvise stikkingen skyldes at mobilen ramper opp og ned effekten etter hvor god dekning det er i området eller hvis den bytte basestasjon. Nå leste jeg først for noen dager siden vi Innstillinger->Generelt->Om->Rettigheter->Radiofrekvent stråling at den aldri skal ligge nærmere kroppen enn 5mm. Tidligere var det 15mm men SAR grenseverdiene har ikke endret seg. 7 har den kraftigste senderen noen gang!

 

Når Get begynte å levere de første boksene i huset med WiFi tenkte jeg - oiii dette kan ikke være bra. Likevel kom det etterhvert inn en sånn dings i kjeller´n og an epleTV i stua og en til, og en ny TV...

 

Det virkelig store problemet som antagelig har trigget noe er at jeg i 3 år har bruke en sølvgrå eple laptop med et relativt ubevist forhold til konsekvensene ved at det er trådløs kommunikasjon rett under tastaturet. Det har aldri føltes bra og ha den på fanget, men man er jo selvfølgelig ikke så veldig bevist i forhold til andre kroppsdeler hvis man ikke kjenner noen. Like før Jul ble fingrene plutselig veldig følsomme og litt numne. Det hjalp liksom ikke å tøye ut eller trene og "svette det vekk". Nummenheten hang litt i. Pga litt tilfeldigheter i påfølgende dager fikk jeg låne et Electrosmog meter, et relativt billig apparat til et par tusen kroner som måler elektromagetisk stråling i det frekvensspekteret som er relevant for hjemme apparater. Oii - oii for noen overraskelser!!! Jeg har fremdeles mobiltelefon, er på nippet til å returnere min iPhone7, Det er en fantastisk telefon, jeg er i utgangspunktet ikke så redd for strålingen forutsatt moderat og riktig bruk, men det stikker tidvis i fingrene bare jeg tar på den. Tydelig forskjell avhengig av om det er 4G, WiFi og hvor god dekning jeg har på hver av dem.

 

Wifi og DECT telefoner hives nå ut av hjemmet. Tilbake til kabel så lar jeg alle dere andre få lov til å bruke barna deres som forsøkskaniner. Stakkars de som er 3-4-7 år i dag og får sitte me iPad i fanget hele dagen eller hvor foreldrene legger mobilen med den beroligende appen rett ved siden av hodeputa når barnet skal sove. Jeg er helt overbevist om at mange, ikke alle, men mange kommer til å få kroniske lidelser - som man i neste øyeblikk forsøker å finne alle mulige andre forklaringer på siden produsenter med astronomiske inntekter og artikler som denne prøver å friskmelde.

 

- så var det WifI´en i eple klokka... helse bølgen, neste tsunami. Her er enda en time med need to know info til de som virkelig er interessert -> Wi Fried ABC Catalyst Australia Investigates Wi Fi Health Concerns 2016:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...