Marti Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hei godtfolk, jeg fikk idag min nye lcd skjerm, en 32" Sony Bravia. Har koblet denne til pcen nå, men hvor finner jeg kabler som gjør at jeg kan se på filmer på tv'en (filmer som ligger på pc) og ha lyd i samme slengen? Takk på forhånd.
Patience Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Litt informasjon om kablingen du har gjort etc hadde vært nyttig å vite i denne sammenhengen før evt jeg har kunnet hjelpe deg .-)
Marti Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Skrevet 14. desember 2006 Vel, problemet er at jeg rett og slett ikke vet hvilke kabler jeg skal bruke. At the moment er dette koblet til LCD skjermen; Strøm (do'oh) VGA kabel til pc Dette er koblet til pc'en; Strøm Mus/tastatur VGA kabel fra skjermkort til LCD tv. Altså er problemet mitt at jeg trenger kabler som kan spille av lyden på tv, så slipper jeg individuelt headsett e.l. Hvilke kabler trenger jeg da?
covah Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Det kommer helt an på hvilke lydutganger du har på lydkortet i PCen din, og hvilke lydinnganger du har på TV'en. Eller har du feks. et stereo/surround anlegg du vil ha lyden ut av?
Marti Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Skrevet 14. desember 2006 Jeg har helt normale utganger på lydkortet, dvs, surround og litt ekstra. Hva jeg har på tv'en? Ingen anelse, det vanlige eller noe sånn? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328558 Jeg vil bare spille av signaler fra pcen på tv høytalerene, ikke noe mer enn det.
Mr D Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Du trenger en lydkabel. 3,5 mm stereo minijack i hver ende. Kobles i line out (lydutgang) på PC og PC audio input (lite hull under VGA-kontakten) på TV.
Marti Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 Den er grei, får vel kanskje det med hvis jeg kjøper hjemmekino e.l.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå