Gå til innhold

WLM + Kaspersky = w00t?


pedervl

Anbefalte innlegg

Bruker Windows Live Messenger (WLM) fast når PC-en står på, men har et problem med applikasjonen jeg må bli kvitt: Kaspersky Internet Security (KIS) spør meg hele tida om jeg vil godta "Outbound TCP" til private IP-adresser (og porter). Jeg vet ikke om WLM egentlig trenger disse privilegiene, da programmet fortsetter å virke selv om jeg blokkerer.

 

Her er et eksempel (bare en del av hele rapporten:

 

Connection:

Direction: Outbound

Protocol: TCP

Remote IP address: 192.168.0.130

Remote port: 1127

Local port: xxxx (den fjerna jeg)

 

Noen som vet om jeg bør tillatte eller blokkere her?

Er det trygt å tillate "All TCP and UDP activity" til WLM?

 

Kjedelig å blokkere private IP-er hele tiden...

 

Bruker forresten KIS 6.0.1.411 (nyeste) med daglige oppdateringer av signaturer.

Endret av pedervl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du åpner selvsagt bare nettaktivitet for det programmet. Alt annet vil fortsatt ha sine regler, og brannmuren gjør sin jobb. I tillegg er det kun den delen av programmet som får full tilgang.

 

Dette var den enkle og raske løsningen. Men ellers må du lage en regel for hver eneste adresse, og for hver port den bruker mot hver adresse inntil alle adresser er med. Det er selvsagt den sikreste løsningen.

 

Om du mener at alle dine programmer er satt opp slik som ønsket, kan du bare sette den til high security, og du vil ikke få disse spørsmålene lengre. Da godtar den kun det som er lov etter reglene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...