Explozivo Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Heisann Fikk et lite problem for noen uker siden da jeg formaterte PC'en (dvs. reinstallerte XP). Jeg bruker nemlig flere stasjoner til forskjellige ting, f.eks. én stasjon til spill og programmer, en annen til downloads og en til Mine Dokumenter. Denne sistnevnte fikk jeg en del problemer med etter XP-installasjonen. Hadde nemlig "kryptert" (dvs. gjort mappene "private"; opererer på XP Home) og fikk dermed store vansker med å komme meg inn på disse mappene med ny XP-installasjon. Faktisk så store vansker at jeg ikke fikk det til! Er litt usikker på om Home Edition faktisk krypterer mapper og filer, men er det noen som vet en måte å gjenopprette disse filene og mappene? Skulle forresten forsøke å spørre Microsoft, men fant ut at et slikt spørsmål ville koste meg 400,-
Fruktkake Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Har du huket av her er mappen kryptert, ja.
GeirGrusom Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hvis du ikke har kryptert dem, må du logge inn med administrator (hvis du ikke er administrator fra før) og "Take ownership" på mappene, så får du dem tilbake. Jeg vet ikke om det er mulig å få tilbake dataene fra krypterte filer.
Lukilock Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Har du huket av her er mappen kryptert, ja. 7501530[/snapback] hvor finner du det vinduet?
Fruktkake Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Har du huket av her er mappen kryptert, ja. 7501530[/snapback] hvor finner du det vinduet? 7501606[/snapback] Trykk på advanced her.
JohnMerrick Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Hvis du har XP Home har du ikke kryptert noe, for XP Home har ikke innebyggd kryptering, bare PRO har det... Det er eierskap det her er snakk om. For å fikse dette i XP Home, må du starte datamaskinen i sikkermodus, logge på som administrator, ta eierskap over de aktuelle mappene og filene og endre tilgangsrettighetene.
Explozivo Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 Hjertelig takk for svar, fikk det til å fungere med det siste tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå