Gå til innhold

Krypterte(?) filer og mapper

Explozivo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Fikk et lite problem for noen uker siden da jeg formaterte PC'en (dvs. reinstallerte XP). Jeg bruker nemlig flere stasjoner til forskjellige ting, f.eks. én stasjon til spill og programmer, en annen til downloads og en til Mine Dokumenter. Denne sistnevnte fikk jeg en del problemer med etter XP-installasjonen. Hadde nemlig "kryptert" (dvs. gjort mappene "private"; opererer på XP Home) og fikk dermed store vansker med å komme meg inn på disse mappene med ny XP-installasjon. Faktisk så store vansker at jeg ikke fikk det til!

Er litt usikker på om Home Edition faktisk krypterer mapper og filer, men er det noen som vet en måte å gjenopprette disse filene og mappene?

Skulle forresten forsøke å spørre Microsoft, men fant ut at et slikt spørsmål ville koste meg 400,- :ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har kryptert dem, må du logge inn med administrator (hvis du ikke er administrator fra før) og "Take ownership" på mappene, så får du dem tilbake.

Jeg vet ikke om det er mulig å få tilbake dataene fra krypterte filer.

Skrevet

Hvis du har XP Home har du ikke kryptert noe, for XP Home har ikke innebyggd kryptering, bare PRO har det...

Det er eierskap det her er snakk om. For å fikse dette i XP Home, må du starte datamaskinen i sikkermodus, logge på som administrator, ta eierskap over de aktuelle mappene og filene og endre tilgangsrettighetene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...