Gå til innhold

22" TN eller 20" IPS


Yeti_

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge meg ny maskin med 8800GTX. Skal også ha ny skjerm, men er litt usikker på hva jeg skal gå for.

 

Bør jeg satse på en av 20" med IPS-paneler eller 22" med TN-paneler? Er kvaliteten så mye bedre med IPS-skjermer at det lønner seg?

 

Har også vurdert en 24", men den koster jo skjorta. Dell sin 2407WFP 24" er på tilbud nå.. Kanskje jeg burde slå til?

 

Noen som har noen råd/erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SKal du få konkrete råd, burde du kanskje si litt mer om kravene dine og hvor mye du tenker å bruke.

 

22" skjermene har samme oppløsning som 20" skjermene, og sliter også en del med background bleed. Hvis du bryr deg om slikt, burde du nok heller gå for en 20" IPS.

 

Dell sin 24" er en flott skjerm, men sliter en del med banding osv. les en del i tråden om den her på forumet før du handler.

Lenke til kommentar

Jeg kommer mest til å bruke maskinen til gaming + surfing og litt film. Oppgraderer fra en 19" LCD, men var forsåvidt fornøyd med bildet på den.

 

Jeg kan i grunn bruke 6-7k på skjerm, men gidder ikke hvis ikke jeg må. Spørsmålet er om kvaliteten er så mye bedre med IPS enn TN at det er verdt pengene..

Endret av MrKuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...