Gå til innhold

Hvilket OS bør jeg velge?


D-flector

Anbefalte innlegg

hm... Autocad 14 ett eller annet er jo værdt rundt 64 000 så det burde vel ikke være så vanskelig å runde 100 ? Adobe til 25 . En ting til , jeg bruker hva F. jeg vil som operativ system og du kan for P. ikke si at man ikke har peiling på data hvis en bruker win98/me/2k. Du trenger F. ikke å vite lite (om bil/motor )selvom du kjører Volvo 240. Og... hvis du har programvare til over 100 lapper har du nok en bra jobb ergo masse penger , som igjen fører til lykke (sånn jeg ser det $=happiness)

 

-----------------

Ha en ellers fin dag.

 

[ Denne Melding var redigert av: vo||a på 2001-10-17 23:06 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-10-17 22:27, DeepMoon skrev:

Djises. altså det er jo ikke spørsmål en gang..

Kan du noe som helst om data bruker du ikke windows.

Både på grunn av prisipp om monopol og å ta seg betalt for noe som går dårligere enn gammel lada.

På grunn av politikk.. Les lisens avtalen.


Slack debian whatever... bare hold deg unna redhat. det er linux' svar på M$


Og du som har programvare til 100 000 var det det...


GET A FREAKIN' LIFE


 

Det er ikke vanskelig å kjøpe programvare for 100 000. :smile: eller kanskje :sad:

Lenke til kommentar

Linux er vel og bra det, jeg støtter absolutt Open Source, men til spilling så holder det ikke (ennå?), også er det jo typisk Linux-folk å komme med konstruktive forslag som dem over... Men som sagt, for folk som programmerer eller whatever, så er sikkert Linux bra det. Selv kjører jeg Win2k, uten noen SP's, og har ennå ikke hatt noen som helst kræsj etter snart et halvt år "bak rattet"! (hvilket kanskje er en typisk win2k-uttalelse... hehe, skryte av mangel på kræsj)

Lenke til kommentar

On 2001-09-23 12:28, D-flector skrev:

Jeg skal kjøpe ny maskin snart.

Alt skal kjøpes nytt.

Hvilket OS bør jeg velge?

Win 98SE har bl.a. problemer med mye RAM (fra 512Mb)

har jeg lest, "Win ME er ubrukelig i nettverk"

sitat fra emnet nettverkstrøbbel (21.09), WIN2k

er ikke egnet for mye spilling?.

WIN XP er ganske dyrt.

Jeg vil ha et mest mulig problemfritt og stabilt

OS som passer godt til en maskin med mye MP3, surfing og spillvirksomhet. Må ennå kunne overleve noen år før ny oppgradering.

Er det noen minus med WinXP ifh. til ME og 98SE?

Kom gjerne med anbefalinger og tips! (evt.rnknglst)

 

 

XP XP XP XP XP er best jeg er overrasket hva microsoft har klart

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-21 02:21, Phyltre skrev:

Linux er bra det og at det er gratis gjør det enda bedre, men når jeg har programvare for over 100000 for NT4/5 er det lite jeg for egjort om jeg bruker Linux som desktop OS, til server er det helt genialt.



har du betalt for alt dette da ?




 

Ja, på 3-4 år blir dte raskt noen lapper. 100 000 var bare ett raskt overslag :smile:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Jeg har WinXP, og merker ingen ytelsesforskjell fra Win98 i spill (faktisk helt identisk), og det går fortere i applikasjoner. Nettverksikkerhet er veldig bra, og det er svært brukervennlig.

 

Linux er, etter min erfaring, mye tull med hvis man ikke kan med det. Win2000 er jo forsåvidt veldig likt winXp i sikkerhet og slikt, men det er mye mindre brukervennlig. Dessuten er det jo tusen millioner patcher som bør innstalleres...

 

WinXp er nok det beste valget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

>Jeg skal kjøpe ny maskin snart.

>Alt skal kjøpes nytt.

>Hvilket OS bør jeg velge?

>Win 98SE har bl.a. problemer med mye RAM (fra 512Mb)

>sitat fra emnet nettverkstrøbbel (21.09), WIN2k

>er ikke egnet for mye spilling?.

>WIN XP er ganske dyrt.

>Jeg vil ha et mest mulig problemfritt og stabilt

>OS som passer godt til en maskin med mye MP3, >surfing og spillvirksomhet. Må ennå kunne overleve >noen år før ny oppgradering.

>Er det noen minus med WinXP ifh. til ME og 98SE?

>Kom gjerne med anbefalinger og tips! (evt.rnknglst)

 

mine erfaringer;

 

win98se: genialt til spilling og da mener jeg alle spill, gamle og nye. går svært bra på spill og har aldri hatt noe serli trøbbel her. stabilt? er jo endel bugger men mindre enn i winme som bare var en bug addon mener jeg.

 

winme: ligner jo mye på ovenfornevnte og jeg har det selv. mener det bare er en forverring siden win98se. win98se var jo genialt til spill. her er det ikke så bra. mener det er litt for mye bugs ja, som med nettverk som er noe evig herk.

 

winxp: sitter på det nå. stabilt, godt til å høre musikk, sitte og surfe og laste ned ting. når du sier du vil ha det til spilling spørs det litt hva slags. regner med det er av nyere dato og da skal det gå greit. selv har jeg hatt litt problem med gamle spill, faktisk ikke så gamle spill har også vert litt trøbbel, som starcraft og lenger tilbake i tid. har også litt prblem med flere brukere og hvilken program som kan brukes på hver user. mulig det er fixxa i nyere version.

 

win2k: tror ikke dette var så bra release, prøvde det bare litt selv, men var ikke serlig fornøyd. skal ikke kommentere så mye det jeg ikke vet noe om.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var mange år tilhenger av win98SE, men etter å har brukt win2k med raid[0] og mye ram, blir det uaktuelt å gå tilbake på 98SE... D er dog viktig å ha oppdaterte drivere til win2k, da dette gjør den enda mer stabil og rask... Ser på Hardware.no at XP ligger litt bak win2k i ytelse(d var på tide noen tør å si sannheten... :smile: )

Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke maskinen til noe annet enn å legge inn spill, og å bruke legg til/fjern-funksjonen for å avinstallere dem igjen, så styr unna W95, W98, W98se og WME. Har selv kjørt samtlige av dem i lengre perioder og ble helt frelst da jeg gikk over til W2k. Aldri mer Lock-Ups, absurde feilmeldinger, bluescreens... U name it. W2k er så suverent stabilt at du ikke finner maken i den Windows-kompatible verdenen. Og hvis det mot all formodning skulle låse seg en gang, så er det bare å trykke ctrl-alt-del og avslutte programmet som hengte seg, så er alt som normalt. WXP er en videreutvikling av W2k, og er like stabilt. De fleste HW-produsenter har laget drivere som funker fint i WXP med god ytelse, også sammenlignet med W9x-serien.

 

Hvis du ikke gidde å lese sju 1000 sider lange bøker om PERL, C, C++, Java og de indre funksjonene i Linux, bør du nok styre unna det som operativsystem. Det er hårreisende vanskelig å sette seg inn i for en Linux-n00b. Om du ikke programmerer, er det iallfall ingen vits. Skulle du likevel velge Linux, så ta Mandrake. Det er mest brukervennlig.

 

Velger du Windows, så ta W2k eller WXP. All ære til M$ for omsider å ha laget noe skikkelig programvare.

 

Lykke til med ny PC!

Lenke til kommentar

Hallo alle Linux og Unix - tullinger!

"pipe this" ;

Har deres elskede OS støtte for avansert 3D - modellering, bildebehandling, spill, mm...?

Nope, nei, & nada!

Riktignok er SGI - stasjonene utstyrt med en hybrid av et OS, men det er ikke for den vanlige bruker, like lite som Linux og Unix er det.

Det er ikke alle som gidder å skrive kode og bruke 2 år av sitt liv på å lese kildekode og utbedre Linux - kjernen.

Det er KUN for spesielt interesserte.

Men for å si det slik; Denne tråden var iutgangspunktet et spørsmål om hvilket OS som er best.

 

Har kjørt alt fra W98SE til WinXP PRO.

 

W2k er et velprøvd system som er stabilt som bare rakkern, og tar det meste av progs.

WinXP er ikke SÅ jævla fult av bugs, men noen er det.

Dog ikke verre en at jeg har rendra i 4 dager i strekk i 3D studio. Og da snakker vi full load på CPU og RAM.

 

La det være sagt at jeg ikke er en svoren tilhenger av M$, men intil andre oppnår samme brukergrensesnitt og brukervennlighet for normale brukere uten hang til å skrive 1'er og 0'er blir det mitt valg.

Lenke til kommentar

MAc OSx er jo UTROLIG tungvindt. SIkkert en vanesak, men har nå arbeidet litt med mac i noen mpnmder, og skjønner ikke hvordan noen kan finne på å lage et sånnt tungvindt brukergrensesnitt. Det du taper i krasjer på en win masnikn taper du også på en mac i brukergrensesnittet mener jeg... :smile:

Lenke til kommentar

ville gått for dualboot win 2k/me. spilt dei spilla som går å spille i 2k og ha me til å spile dei som ikkje går i 2k. Eg har vertfall betre ytelse i 2k en millenium og winxp !! men no kjører eg winxp, går vel kanskje tilbake til win 2k siden xp suger !! hadde 100fps i cs i 2k men når eg skifta til xp får eg kun rundt 35-50 fps... blir vel betre nå ms kommer med noen servicepacks !! vilket som er mest stabilt av 2k og xp er eg ikkje helt sikker på... men har på følesen at 2k er det beste og det vil det være i lang tid !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...