Gå til innhold

Hente data fra korrupt filsystem


PHPdude

Anbefalte innlegg

Ubuntu Edgy innstalasjonen min vil ikke starte lenger. Det hele begynte med at den søkte gjennom filsystemet for feil, også ble det bare enda værre neste oppstart da jeg motte kjøre fsck manuelt, etter a ha kjort fsck noen ganger med masse feilmeldinger som liksom ble fiksa stoppa det helt. Na bare hopper den rett til en blank skjerm etter et par sekunder med bootsplashen.

 

Jeg innstalerer gjerne på nytt, men skulle hatt ut en mappa fra disken først. Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Da var det akkurat så enkelt som jeg håpet på da  :D

Hadde tenkt på det med egen partisjon for /home, men ble liksom ikke noe av da jeg innstalerte :p

Noen som vet om en bra guide for dette? Vet vel hvordan det skal gjøres men hadde liksom hvert kjekt med en guide :)

7491422[/snapback]

Fikk du det til?

Lenke til kommentar

Gjorde det :D

 

Gikk for en løsning med å bare separere dokumentene mine og ikke hele /home.

Oppretta en partisjon på et par hundre GB på /documents hvor jeg har prosjektene mine samt musikk og filmer.

På den måten har jeg sikra det jeg trenger uten at config-filer og annet som hoper seg opp blir noe problem.

Gjorde også plass til et par andre partisjoner så jeg kan mixe og trikse med forskjellige distroer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...