Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan jeg kjøpe til min Mercedes e220 1992moddel


Migr

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe bilen til faren min.

 

Det er en Mercedes e220 1992moddel, fargen er sølv.

 

Men jeg vil få den til å bli kul på innsiden å på utsiden .

 

På utsiden tenkte jeg på : Bodykit , felger , ny farge

 

På innsiden tenkte jeg på : komplett annlegg, kanskje nye seter ( racing ) neon lys der du har beina å et nytt ratt

 

vær så snill å hjelp meg! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg skal kjøpe bilen til faren min.

 

Det er en Mercedes e220 1992moddel, fargen er sølv.

 

Men jeg vil få den til å bli kul på innsiden å på utsiden .

 

På utsiden tenkte jeg på : Bodykit , felger , ny farge

 

På innsiden tenkte jeg på : komplett annlegg, kanskje nye seter ( racing ) neon lys der du har beina å et nytt ratt

 

vær så snill å hjelp meg! :D

7475830[/snapback]

 

 

 

Kanskje AMG kan hjelpe deg vis du vil bruke litt penger!

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det som gjör seg best på denne bilen er å "oppgradere" den visuelt til 94-> look, med nytt panser, mörke lykter bak og eventuelt nytt bagasjelokk med kromlist. Mye billigere og mer elegant enn å begynne å slenge på diverse bodykits. Dette er jo en klassiker med tidlöst design!

 

Min mening, i hvert fall :cool:

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gjort noen store drastiske "inngrep". Hvis ikke bilen er moden for lakkering ville jeg ikke vurdert det. Skal man bytte farge holder det ikke bare med utvendig lakkering og da blir det fort dyrt. Jeg ville tonet rutene, satt på noen feite felger, evt gjort noen kosmetiske endringer for å få den til å se ut som en nyere modell slik som Swe nevner. En annen sak er at når du skal selge bilen igjen, så er det ikke alle som synes at bodykit og alskens plastikk er særlig kult, og da mister du mange potensielle kjøpere. Og dropp neonlys. Uansett hvor man har det hen, så mener jeg det er rett og slett stygt. Klassisk, litt lettere styling på en såvidt klassisk og estetisk pen bil, mener jeg er det beste.

Uansett; lykke til.

Lenke til kommentar

Er egentlig enig i det du sier med bodykit.

 

Men det jeg jeg vil er egentlig å få den kul på innsiden.. som annlegg , nytt ratt , seter.. det egentlig innsiden jeg er mest ute etter.

 

Men jeg har null peiling på det liksom!

 

Kunne en av dere hjulpe meg med ratt , anlegg å seter ?

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at det sitter airbag i rattet, da ville jeg rett og slett ikke byttet det. Du mister en viktig sikkerhetsdetalj. Hvis du alikevel velger å bytte det, så har Momo en del fine ratt tror jeg. Seter blir fort dyrt, men Mercesetene er jo ikke all verdens gode, så et par nye kan kanskje være en ide. Eiker Motorshop selger Cobra Montreaux til ca 3.000 kr stk. Anlegg har jeg lite greie på, har de siste årene kjørt såvidt nye biler at det er org.mont, og da baller jeg ikke med å bytte. Men jeg tror det er viktig å tenke litt framover, og sørge for at det finnes godt med tilkoblingsmuligheter. At spilleren kanskje har USB tilkobling mv. Legg noen kroner i et par gode høytalere, framme også. Sitter sikkert høytalere fram originalt, bytt disse ut med noen som passer der de originale sitter. Da slipper du å skjære og i tillegg så syns de ikke så godt. Kan være en ide å sette diskanthøytalerene oppå dashbordet. Hvis du klasker til med forsterker og basshøytaler, så trenger du ikke noen kjempekuruker i hattehylla. Beste lyden jeg noen gang har hatt i en bil, var i en Lancer sedan hvor det eneste jeg gjorde var å bytte ut originalspilleren og sette inn en 12 tommer bass samt en forsterker som drev de originale bakhøytalerene i tillegg til bassen. Kostet meg maks 6.000.

Lenke til kommentar
Jeg vil tippe at det sitter airbag i rattet, da ville jeg rett og slett ikke byttet det. Du mister en viktig sikkerhetsdetalj. Hvis du alikevel velger å bytte det, så har Momo en del fine ratt tror jeg. Seter blir fort dyrt, men Mercesetene er jo ikke all verdens gode, så et par nye kan kanskje være en ide. Eiker Motorshop selger Cobra Montreaux til ca 3.000 kr stk. Anlegg har jeg lite greie på, har de siste årene kjørt såvidt nye biler at det er org.mont, og da baller jeg ikke med å bytte. Men jeg tror det er viktig å tenke litt framover, og sørge for at det finnes godt med tilkoblingsmuligheter. At spilleren kanskje har USB tilkobling mv. Legg noen kroner i et par gode høytalere, framme også. Sitter sikkert høytalere fram originalt, bytt disse ut  med noen som passer der de originale sitter. Da slipper du å skjære og i tillegg så syns de ikke så godt. Kan være en ide å sette diskanthøytalerene oppå dashbordet. Hvis du klasker til med forsterker og basshøytaler, så trenger du ikke noen kjempekuruker i hattehylla. Beste lyden jeg noen gang har hatt i en bil, var i en Lancer sedan hvor det eneste jeg gjorde var å bytte ut originalspilleren og sette inn en 12 tommer bass samt en forsterker som drev de originale bakhøytalerene i tillegg til bassen. Kostet meg maks 6.000.

7480272[/snapback]

 

 

Ja hvis det er airbag i rattet vil jeg ikke bytte det ut!

takk for svar foresten=)

har du en internett side , til de setene?

Lenke til kommentar

Kanskje du kan kjøpe nye "panel-innlegg" i dashbordet? Regner det er litt sånn harry-treverk der nå. Karbon synes jeg hvertfall ser fresht ut. Du kan vel også bytte ut instrumentskivene med noe som ser bedre ut.

 

Utvendig ville jeg senket moderat, og satt på noen fete felger. Det hjelper bilens utseende kraftig. Oppgradering til 94-look som blir nevnt tidligere her kan også være fint.

Lenke til kommentar

på www.eiker.com finner du setene. Men finnes sikkert mange andre som også er like bra. Utfordringen er vel å få de til å passe på de setefestene som allerede er i bilen. Men endel seteprodusenter har understell tilpasset de forskjellige bilmerkene, eller kan i alle fall tilby adaptere. Men er man litt nevenyttig så klarer man alltids å lage noe selv, men da må man sikkert være litt obs på regler i forhold til godkjenning.

Lenke til kommentar

Når man ser på bildet rett over her så glemte jeg å nevne at en Avantgardegrill (sånn med seks horisontale metallstriper i stedet for tre) ser mye spenstigere ut, og er et forholdsvis enkelt inngrep. Det kan kjöpes uoriginaler innsatser til den originale 92-grillen, eller det kan byttes til en original Avantgarde-innsats dersom du bytter panser til 94-> modell.

 

Hvite blinklys framme og i framskjermene kan også väre noe å tenke på, kanskje? Billig og greit, og enkelt å bytte tilbake den dagen du vil selge bilen og kjöperen vil ha 100% original. Ser i hvert fall mye penere ut dersom bilen er svart, for eksempel. Synes jeg da.

 

Bare et par små tips :)

Lenke til kommentar

denne tråden passer vel bedre i trimming/styling kategorien...

 

dessuten tar du deg til vann over hodet med planene dine om du ikke har veldig god peiling eller mye penger selv...

 

Edit: ser du har revurdert stylingen litt ja :cool:

fra

På utsiden tenkte jeg på : Bodykit , felger , ny farge

På innsiden tenkte jeg på : komplett annlegg, kanskje nye seter ( racing ) neon lys der du har beina å et nytt ratt

7475830[/snapback]

til

Tror jeg dropper panser, dropper også  bodykit , racing seter.

Det jeg har tenkt å gjøre er å bytte ut blinke lysene med hvite lys i steden for de oransje.

Så da skal jeg ha Nytt trekk på setene ( det er jeg sikker på )

gleder meg som en unge !

7489000[/snapback]

 

:thumbup:

 

Hva med å oppdrive orginale skinnseter fra 230?

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Tror jeg dropper panser, dropper også bodykit , racing seter.

 

Det jeg har tenkt å gjøre er å bytte ut blinke lysene med hvite lys i steden for de oransje. Bilen er sølv farget.

Den har også 6 horisontale metallstriper.

Men jeg syntes setene er veldig kjedelige, så nytt trekk eller noe??

 

Så da skal jeg ha Nytt trekk på setene ( det er jeg sikker på )

gleder meg som en unge !

Lenke til kommentar
Hei

Jeg skal kjøpe bilen til faren min.

 

Det er en Mercedes e220 1992moddel, fargen er sølv.

 

Men jeg vil få den til å bli kul på innsiden å på utsiden .

 

På utsiden tenkte jeg på : Bodykit , felger , ny farge

 

På innsiden tenkte jeg på : komplett annlegg, kanskje nye seter ( racing ) neon lys der du har beina å et nytt ratt

 

vær så snill å hjelp meg! :D

7475830[/snapback]

 

Ikke gjør det!

 

Racingstoler er for japser og banrigga biler.

Neonlys er EKSTREMT harry.

Stort bodykit er også forbeholdt japser.

OG IKKE BYTT UT RATTET! Alt annet enn orginalratt er forbehold oppråna golfer og banebiler.

 

Senking, feite felger, toning av alle rutene, hvite blinkers og helrøde baklykter med hvite blinkers pluss et diskre effektanlegg og et lite "sportsfilter" gir det rette stuket.

 

Angående styling så hold deg til orginalstyling om du skal gjøre noe som helst. Avantargde-grill (mener jeg det heter) og amg fangere er en GOD kombinasjon.

 

Bare, for guds skyld, IKKE hor den opp.

 

Det er nok av stygge civicer, supraer og preluder rundtomkring. Med bodykits, neonlys, momoratt og sparcostoler.

 

Du har en tysker, en forbannet tysk panservogn. Den skal være clean og stilren. Ikke en opphora plastikkbøtte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...