Gå til innhold

Hvor ligger min 7800GT i dag?


jascko

Anbefalte innlegg

Det er 1 år siden jeg bygde min nåværende PC og på den tiden var mitt skjermkort-7800GT en av de bedre kortene på markede, rett bak 7800GTX. Har ikke vært oppdatert i det siste, så jeg lurer: hvilken klasse kan man klasifisere mitt kort i dag? Jeg ser at den er tatt av salget og går ikke ann å få tak i den lenger.

Rent grafikkmessig, ligger den på høyden med 7600GT eller enda leger ned?

Kanskje 7300GT?

Har fått med meg at det er kommet en del nye kort siden da som feks 7900GT- GTX, 7950GT, 8800GTX osv.

Hvordan ligger den i forhold til ATI kortene. Er den på høyde med 1900XT eller 1950XT-PRO?

 

Hadde vært artig å vite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som meg.. Når EN7800GTX kortet ikke lengre var helt på "topp", så tok jeg enkelt å greit å bare kjøpte et til billig brukt, å satt det inn i SLI.. Å plutselig så ble GFX ytelsen på "topp" igjen. :cool:

 

(Men, ja.. Dette krever at du har et SLI kompitibelt HK.. :hmm: )

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Gjør som meg.. Når EN7800GTX kortet ikke lengre var helt på "topp", så tok jeg enkelt å greit å bare kjøpte et til billig brukt, å satt det inn i SLI.. Å plutselig så ble GFX ytelsen på "topp" igjen.  :cool:

 

(Men, ja.. Dette krever at du har et SLI kompitibelt HK..  :hmm: )

 

.:CyberMan:.

7473761[/snapback]

 

 

 

Det er akkurat det jeg ikke har. Huske at jeg vurderte å kjøpe HK som støttet SLI men ga i fra meg den tanken. Jeg tenkte da at når mitt system var outdate så måtte jeg kjøpe et nytt et uansett. Derfor giddet jeg ikke å invistere i SLI HK.

Lenke til kommentar

For lat til å sjekke, men mener å ha sett gode Demo brukte HK, med SLI til ca. 500,-, å et nytt GFX kort, av lik GFX brikke, får du sikkert brukt til irunt 1000,-..

 

Så ca. 1500,- ekstra da, for et SLI system, der du tar i bruk det meste av det du har i fra før av. :cool:

 

Edit: Var vist ikke så let, så lel.. :cool:

 

Her er to raske i fra kompletts demo katogori..

 

Asus A8N-SLI <-- 425,-

Asus A8N-SLI Deluxe <-- 445,-

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
For lat til å sjekke, men mener å ha sett gode Demo brukte HK, med SLI til ca. 500,-, å et nytt GFX kort, av lik GFX brikke, får du sikkert brukt til irunt 1000,-..

 

Så ca. 1500,- ekstra da, for et SLI system, der du tar i bruk det meste av det du har i fra før av.  :cool:

 

.:CyberMan:.

7473811[/snapback]

 

 

Jeg får nå se. Hadde tenkt å beholde denne PC i ett år til også gi den til guttungen og deretter kjøpe meg et system som støttet DX-10 med Intel C2D og 8800GTX. Har bare en AMD 3500 akkurat nå. Pøver for øyeblikke å opdatere drivere til skjermkortet og HK men jeg skjønner ikke bæra hvordan man gjør det. Har ikke oppdatert noe siden PC var ny. Kan hende at det bli å gi meg litt raskere PC. Kanskje....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...