Gå til innhold

2 radiatorer i samme loop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja kanskje en ekstra radiator er en god ide. Hvor du plasserer denne radiatoren i systemet er ikke så farlig siden temperaturstigningen etter f eks CPU knapt nok er målbar.

 

Det store spørsmålet er heller om det har noe for seg med en ekstra radioator. Dette kommer an på hvor effektiv den nåværende radiatoren er. Hvor mange watt utvikler systemet i forhold til forskjellen mellom vann og lufttemperatur?

Lenke til kommentar
kaprer tråden med et par spærsmål hvis det er greit

 

cpuen min ligger på 43 grader idle og vanntemp målt med termometer viser 34,4 grader er det vannblokka som ikke overfører varmen til vannet bra nok eller er tempføler i cpu litt unøyaktig?

7472404[/snapback]

Det kan være en årsak.

 

Kansje en del dritt. Rens, bytt vann. Ny Goop osv.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 radiatorer, en 240 og en 120mm radiator, kjøler bare cpu, for øyeblikket så bruker jeg bare den ene 240mm radiatoren nå, merker ikke forskjell på temp, kansje 1 grad.

 

Syntes vanntempen din er litt høy, kansje det helper for deg å ha 2 radiatorer for å få ned temp på vannet.

 

EDIT: Stakk nedi en temp måler for å se hvor varmt vannet er i vanntanken min, den er på 22,3,

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du temp føler i cpu viser feil? bruker tat + Core temp, begge viser det samme? det er ikke noe urealistisk temperatur jeg har, 30-33 er ideal og så har jeg vannkjøling.

 

EDIT: den lille guiden er for socket A hk, vil tro de fleste nye viser rett temperaturer.

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

jeg har også vannkjøling og cpu viser nå 42 grader og både et feber termometer i vanntank og en temp sonde rett på cpu blokk viser 35,5

 

tror det er det som er grunnen til differansen

 

lurte egentlig bare på dette sånn at jeg kan skru ned viftene litt mere, ikke for å vere kverulant eller noe

altså ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...