Gå til innhold

AM2 HK med DDR RAM?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden det ser ut til at det ikke går å få tak i ny CPU til 939 så bør jeg vel gå for AM2 om ei stund..  Da jeg har 3G Ram så har jeg liten lyst til å kaste vekk det, så jeg må ha et AM2 HK med DDR Ram...  Finnes dette? Eller må jeg gå for full oppgradering?

7470755[/snapback]

 

Hvorfor går du ikke heller da for et Core2 oppsett? Det finnes hovedkort til den sokkelen som både har ddr1 og 2 :thumbup:

Lenke til kommentar
Siden det ser ut til at det ikke går å få tak i ny CPU til 939 så bør jeg vel gå for AM2 om ei stund..  Da jeg har 3G Ram så har jeg liten lyst til å kaste vekk det, så jeg må ha et AM2 HK med DDR Ram...  Finnes dette? Eller må jeg gå for full oppgradering?

7470755[/snapback]

 

Hvorfor går du ikke heller da for et Core2 oppsett? Det finnes hovedkort til den sokkelen som både har ddr1 og 2 :thumbup:

7470809[/snapback]

 

 

Tenker du da på Intel? Er vel ikke noe dårlig alt. det heller vel? Har et AGP system nå, vet du om noe som skulle virke?

Lenke til kommentar

Komplett har 2 ulike til 939 ( 3800 og Opteron 165) Netshop har og noen. men under halvparten av modellene er på lager ( 6 av 15 :( )

Men skal et nytt system bygges (ikke kun ny prosessor til hovedkortet man har) er det vel kanskje ei Intel løsning som kan bruke DDR Ram eller DDR2, slik at DDR minne fra "gamlemaskina" kan gi nytt liv til ei ny maskin (kutte i investeringskosten i starten)

Her er et "kombikort" - kan bruke DDR eller DDR2 Ram og passer for C2D fra Intel (koster "ingenting" heller) - mangler sikkert noen av finessene C2D korta til over 2000,- har, men 500,- forsvinner fort som dugg for sola i andre samenhenger....

Lenke til kommentar

Jeg vet om 3 hovedkort som støtter DDR og C2D, men ingen som støtter AM2 og DDR.

 

Alle 3 hovedkortene støtter kun 2xDDR eller 2xDDR2, så du får bare brukt 2 av brikkene dine.

 

Dette kortet ser ikke ut til å selges i Norge.

ASRock 775Twins-HDTV R2.0

 

Støtter AGPx8 eller PCI-expressX4 (ikke X16)

ASRock 775Dual-VSTA

Priser her.

 

Står ikke i prisguiden, så du må søke.

P4M890T-M2 (V1.0B)

Priser her

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eller kanskje gå for et asrock dual vsta socket 939... siden du ahr 939 nå. Har både agp og pci-e port og for 240 kr kan du kjøpe ett ekspansjonskort som oppgraderer til am2 og ddr2. Men jeg er usikker på om du kan bruke ddr ram og am2 cpu samtidig da...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...