milkwood Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 (endret) Står mellom Fujifilm Finepix F30 (ca 2500k) Canon IXUS 850 IS (ca 3300kr) Sony Cybershot DSC-T50 (ca 3700kr) Hvilke hadde dere valgt om det ikke sto på pengene? og hvilket hadde dere valgt om det var snakk om "mest for pengene"? Ser ut som det blir F30 med tanke på pris. Slik jeg har forstått det er vel nesten F30 og 850 bedre enn T50 selv om de er billigere.. noen tanker? Heller andre kameraer jeg burde vurdere? Har ingen spesifikke kriterier faktisk. trenger bare et godt kamera (!)hehe men pris messig er det nok rundt 3000kr Edit: etter litt mer lesing forsvinner nok T50 ut fra lista. Er for dårlig til den prisen. Men beholder teksten så kan godt folk kommentere T50 også. Endret 10. desember 2006 av milkwood
PeeJay Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 Hvis du kan leve uten vidvinkelen (noe det ser ut som du kan, siden F30 er listet), ville jeg også ha vurdert 800 IS, som er mer prisgunstig enn 850 IS. Snart dukker også F31fd opp, som er F30s etterfølger med markedets raskeste ansiktsgjenkjenning.
Black Star Skrevet 10. desember 2006 Skrevet 10. desember 2006 F30 er det kameraet som er desidert best i dårlig lys, men skal du ta mest bilder i godt lys (dagslys), så er nok Ixus'ene et bedre valg. Som sagt gir F30 bedre bilder i dårlig lys enn de fleste konkurrentene på grunn av en meget aggresiv støyfjerning. Dessverre visker dette bort en del av detaljene, men når man i nødsfall må ta et bilde i dårlig lys, så er det bedre med et bilde med litt mindre detaljer, enn et bilde med masse støy. Ixus'ene har optisk bildestabilisator som hjelper deg til å holde lave ISO verdier, men fungerer dårlig om du skal ta bilder av ting som er i hurtig bevegelse. Til vanlige festbilder, familiebilder og lignende er det imidlertid et greit hjelpemiddel for å kunne senke ISO verdien noe. Sony T50 er vel primært et designkamera, og på grunn av størrelse er disse sjeldent særlig mye å skryte av på grunn av blant annet liten optikk (tar forbehold om at jeg blander modeller litt nå da jeg ikke kjenner så godt til Sony).
milkwood Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 Hvis du kan leve uten vidvinkelen (noe det ser ut som du kan, siden F30 er listet), ville jeg også ha vurdert 800 IS, som er mer prisgunstig enn 850 IS. Snart dukker også F31fd opp, som er F30s etterfølger med markedets raskeste ansiktsgjenkjenning. 7469225[/snapback] Er det stor forskjell på vidvinkelen? holder F30 til vanlige familie/feriebilder? F31fd kan jeg ikke vente på da jeg skal ha det med meg på ferie den 20 des.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå