Gå til innhold

Pentax Optio L20 erfaringer?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt at det er så og si identisk som Advent 1171, som er et rimeligere kamera. Det blir visst laget på samme fabrikk med mye av de samme komponentene.

 

Noen som vet om dette stemmer? Ut i fra utseende er de nesten like, men det trenger jo ikke bety noe.

7583096[/snapback]

 

Pentax har bedre bildeprosessor og programvare, dvs at programvaren gjør at du får bedre bilder og mindre støy etc.

 

OptioL20 er fedt:-)

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at det er så og si identisk som Advent 1171, som er et rimeligere kamera. Det blir visst laget på samme fabrikk med mye av de samme komponentene.

 

Noen som vet om dette stemmer? Ut i fra utseende er de nesten like, men det trenger jo ikke bety noe.

7583096[/snapback]

Mange "jallaprodusenter" stjeler design fra mer kjente merker. Jeg gikk på den limpinnen første gang jeg skulle kjøpe DVD spiller for mange mange år siden. Ble vist en test som viste et mer kjent merke, som var prikk likt det mer ukjente merket jeg kjøpte. Testen ga toppkarakter... DVD spilleren var derimot helt elendig og laget av billigste type komponenter... faktisk inneholdt den blant annet en helt vanlig DVD-Rom spiller av samme type som man bruker på datamaskiner. (DVD spilleren var av typen "Kiss").

Lenke til kommentar

Takk, Afseth. Men dette skal altså være et produkt hvor utseende er det som faktisk skiller.

 

Begge skal ha like specs, hvor det som skiller er noen kosmetiske grep, og menyen inni. Og hvis det betyr 1000 kroner mindre for Adventen, bør det jo være et knakende godt kjøp!

 

Altså, hvis det er riktig det som er sagt. Ingen som kjenner til dette?

 

Coban: Er det der den tusenlappen ligger? I en bedre bildeprosessor? Har du noen linker til meg, der?

Endret av Wiggen
Lenke til kommentar

Ja, det er jo her kjernen ligger. Min kilde (long lost, nå) påsto at disse to kameraene var nærmest identiske, da de var laget på samme fabrikk og av samme komponenter osv. Coban går langt på vei i å støtte dette, hvis jeg tolker ham rett.

 

Og så har du kikket på dem. Ja, jeg har også kikket på dem, og det ser ut til at begge deler er knakende bra kamera. (I forhold til hvem som ligner hvem, er det relativt stor forskjell på Ixus 60 og disse to. Det er vel disse to som ligner mest på hverandre, utseendemessig ihvertfall, selv når man har noen titalls kameraer på veggen å sammenligne med.)

 

Det jeg ønsker er å få bekreftet/avkreftet dette at kameraene ER laget på samme fabrikk og av stort sett de samme komponentene. Og dernest vil jeg gjerne vite kildene til opplysninger som folk som deg og Coban kommer med.

 

Beklager hvis jeg er kravstor nå, men folk må jo ha kunnskapene sine fra et sted? Eller er alt bare synsing? Du sier jo at du antar at et pentax-objektiv er bra. Det er nok en god antagelse, men hva er det da som sitter i Advent-kameraet?

Lenke til kommentar
Du sier jo at du antar at et pentax-objektiv er bra. Det er nok en god antagelse, men hva er det da som sitter i Advent-kameraet?

7638863[/snapback]

Hvis det ikke står Pentax på objektivet i Advent-kameraet, så er det ikke et Pentax objektiv. Så greit kan man sjekke ut det.

 

Og ja, Pentax liker å si i fra om at de har laget objektivet, da det er noe de virkelig kan. Selv på eldre Casio kamera, står det "Pentax" på objektivet. Casio har (dessverre for dem selv) gått over til en annen objektivprodusent, så derfor står det ikke nødvendigvis Pentax på de Casio-kameraene du kjøper nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...