Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan fjerne flass rundt nesa?


Liquid Crystal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet... bruker en fuktighetskrem jeg kjøpte på apoteket til 70kr+/-.

 

Har brukt den i snart et år, og problemet har blitt mye bedre. Nå varierer det hvor mye jeg begynner å flasse etter å ha dusja, må kanskje bruke kremen 2-3 ganger i uka.

 

Tips:

 

Dusj kortere, så kort som mulig.

 

Bruk kaldere vann i dusjen og ha god ventilasjon så ikke all lufta på badet blir glovarm. Etter du har tørket deg og går ut til mye kaldere rom begynner det å flasse som h******.

 

Ikke dusj for ofte, heller så lite som mulig, huden tørkes ut i dusjen.

 

Ikke ta vann i ansiktet for å fjerne det, blir bare verre.

 

Vær ute i frisk luft så mye du kan.

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar

Glemte det kanskje aller viktigste, og siden det er så viktig tar jeg det ikke i en edit hvis trådstarter allerede har lest mitt svar.

 

Drikk masse, masse vann!

 

Jeg fyller alltid 6 (!) drikkeflasker à 750ml som jeg drikker hver dag. I tillegg setter jeg som mål å alltid drikke 1 liter vann i løpet av skoledagen...

 

Vann er i tillegg veldig sunt av mange, mange andre grunner. Vi som er så heldige å ha så godt vann i springen burde drikke masse av det. :)

Lenke til kommentar

Jeg lærte med frisøren at flass faktisk var veldig sjeldent og det man hadde som regel var tørr hodebunn. Det jeg trengte var bare den riktige sjampoen,og vips var hodebunnen min fin. Det samme er vel med ansiktet ditt. Du trenger den riktige kremen for din hud. Jeg ville anbefalt deg å gå på et apotek eller parfymeri og få hjelp. Personlig fikk jeg ansiksbehandlingstime på spa i gave der jeg fikk vite hvilken hud jeg hadde og fikk da den kremmen jeg trengte. Huden min ble ikke tørr lenger og jeg fikk mye finere hud generelt. Den kremmen som funker på andres hud er ikke sikkert funker på din,så helst gå og spør selv og ikke ta det andre bruker.

 

Krem på apotek er billigere enn på parfymeri eller spa/hudpleieplasser så det kan være greit å begynne der. :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Glemte det kanskje aller viktigste, og siden det er så viktig tar jeg det ikke i en edit hvis trådstarter allerede har lest mitt svar.

 

Drikk masse, masse vann!

 

Jeg fyller alltid 6 (!) drikkeflasker à 750ml som jeg drikker hver dag. I tillegg setter jeg som mål å alltid drikke 1 liter vann i løpet av skoledagen...

 

Vann er i tillegg veldig sunt av mange, mange andre grunner. Vi som er så heldige å ha så godt vann i springen burde drikke masse av det. :)

7463474[/snapback]

 

Enig der. Vann reduserer også sjangsen for å få hodepine, hvis noen er plaget med det. Vann er mye bedre enn hodepinetabletter - hvis man først klarer å forebygge hodepinen. Men, så klart er det ikke bare mangel av vann som er årsaken til at folk får hodepine

:)

Lenke til kommentar

Vask godt med mild såpe rundt området, helst såpe såesielt rettet mot tør og irritert hud.

 

Deretter smør inn med Agrosan. Dette er en meget godt fuktighetskrem som fungerer vanvittig godt. Du får kjøpt den blant annet på helsekost forretninger. Koster vel 300 for en stor tube med den.

 

Er viktig å huske på å vaske bort det døde hudlaget der det er tørt, vis ikke kan du bli mer plaga og irritert og at kremmen ikke fungerer så godt.

Lenke til kommentar

Flass og tørr hud i områdene rundt nesen (kanskje også i panneområdet) kan skyldes seboreisk eksem eller atopisk eksem. Har slitt litt med dette selv. Er ikke akkurat eksem i vanlig forstand, men det gjør at huden blir ganske tørr. Noen merker det gjerne bare på denne årstiden.

 

Det som hjelper er å kjøpe en sjampo på apoteket som heter Fungoral elns. (vet det høres ekkelt ut men den vil sørge for at du er kvitt flassproblem etter en uke eller to) Også kan du få en salve. Mener det var en kortison salve. Den må du kanskje ha på resept.

 

:)

Lenke til kommentar

En måte å bli kvitt flass på er å dusje sjeldnere. Dusjing tørker ut huden og det er ikke bra å dusje for ofte. Fettet på huden (som er skitt før man dusjer) beskytter huden din faktisk. Anbefaler å dusje hver 3 dag. Det betyr ikke at du ikke kan skifte klær daglig og samtidig vaske deg i rompa, under armene og i ansiktet og på hendene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...