Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XP-krøll på LAN .


Anbefalte innlegg

Hjemme har vi en bruker med XP på LAN. Problemet er det at når han skal browse andre maskiner på nettverket, får han bare beskjed om at de er utilgjengelige. Og vica versa. Jeg får ikke browset hans maskin, til tross for at jeg kan se den. Dette skyldes vel og merke ikke et et bruker/passord problem. Etter mye om og men installerte han XP på nytt, helt fra bunnen av på en splitter ny harddisk. Da fungerte alt som det skulle, men ikke lenger enn til dagen derpå for da var problemet nøyaktig det samme! Hva er dette for noe da?! Jeg husker ikke spesifikasjonene på maskinen, men jeg kommer tilbake med de senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg kan hjelpe..men jeg kan støtte..for jeg opplever akkurat det samme. Det fungerte en gang....så en dag eller så siden..så kom jeg ikke inn på PCen til de andre lenger. Jeg kommer inn på andre XP maskiner.

 

kjedelig!!

 

har forsåvidt hørt om et lite program man skal instalerer på andre IKKE XP maskiner..men mener å huske å ha gjort det..hmmm.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Ikke at dette løser problemet, men hva med å sette opp en lokal Direct Connect Hub (fil delings software ala. Kazaa) på nettverket?

Da kan man søke etter filer man skal ha hos andre, som er "delt" ved å velge dette i klient softwaren (Direct Connect Pluss (DC+)) som alle maskinene i nettverket har. Dette fungerer ypperlig på "små" nettverk (0-50 maskiner) på tvers av ulike Windows versjoner. =)

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme selv, med to maskiner, den ene med XP pro og den andre med home. Vi klarte ikke å finne ut grunnen til at vi ikke kunne "browse" hverandre. Men vi fikk til både å pinge hverandre, spille over nett, og overføre via ftp. Men hva som gjør at man ikke kan se hverandre i windowsnettverket er en gåte for meg :smile:

 

Dette var ikke en løsning på problemet, mer litt trøst.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 14:03, skrev Lef:

Jeg har opplevd det samme selv, med to maskiner, den ene med XP pro og den andre med home. Vi klarte ikke å finne ut grunnen til at vi ikke kunne "browse" hverandre. Men vi fikk til både å pinge hverandre, spille over nett, og overføre via ftp. Men hva som gjør at man ikke kan se hverandre i windowsnettverket er en gåte for meg :smile:


Dette var ikke en løsning på problemet, mer litt trøst.... :smile:


 

Nesten det samme har jeg opplevd... LANet med en kompis...Jeg kjører XP Pro, han Home :grin: MEN: han kunne downe fra meg, men jeg kunne ikke downe fra han...Vi kunne også spille ect.! Snålt

Lenke til kommentar

Ikke særlig snålt, men logisk. For å kunne browse må man ha en navnebase, som regel en Master Browser i en Workgroup, eller WINS/DNS/HOST/LMHOST i større nett. Du vil ha problemer med å browse andre maskiner dersom disse er i andre workgroups. Koble begge maskinene til samme workgroup, og browsing burde gå fint. Spill kommuniserer ofte direkte på IP-adresser, og trenger derfor ikke navneoppslagsbaser. Du vil også kunne koble til andre maskiner via windows explorer dersom du vet IP, fildeling er slått på, og du har rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...