Gå til innhold

ATI MOBILITY RADEON X300


Zentoo

Anbefalte innlegg

Har egentlig flere problemer.

Begynner med det første:

 

Når jeg spiller Counter strike source skjer ofte følgende:

1.Spillet klikker og låser seg, for så å kanskje bare avslutte, får feilmeldinga:

 

hl2.exe Programfeil

 

Instruksjonen i "0xbf127da5" refererte til adresse "0xbf127da5" Minnet kunne ikke være "read"

 

Rett etter dette får jeg feilmedling med noe om 3D9. Jeg lurer på om dette har noe med directx å gjøre? - Jeg oppdaterte directx og problemet er der enda.

 

Hva kan dette være?

 

Jeg fant ut at driveren til skjermkortet var fra 03.08.2005

Jeg gikk inn på ati og fant fram til drivere til x300 og lasta ned 35mb versjonen.

 

Når jeg starter instalasjonen får jeg feilmeldinga:

 

You have chosen to install Catalyst Control Center. The minimum .NET Framework version required is 2.0. Please install before launching application.

 

trykker "OK", og den går heller over på å instalere den nye "display driveren"

 

Nå får jeg følgende feilmelding: Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit.

 

offa meg, trykte feil x300.. se om problemet løser seg før jeg evt fjerner posten:)

 

Etter mye styr (fordi jeg har dell pc og ikke kan laste ned fra ATI fant jeg driver på Dell.no. Driveren er fra 14.9.2005, noe jeg syns er betenkelig, den er jo over 1 år?

Uansett, når jeg prøver å instalere starter den bare om igjen noen ganger før det kommer opp at daten må startes på nytt før det trer i kraft. Etter omstart er driveren fortsatt fra 03.08.2005. Hva gjør jeg feil? Blir så forbanna over at det skal være så masse styr..=/

 

 

pcen er forøvrig en dell inspiron 6000

1024 ram

ATI Radeon Mobile x300

windows xp home edition

 

takker for alle svar som måtte komme:)

Endret av Zentoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan virke som om skjermkortet blir for varmt?

 

Ati har fusjonert med Amd, men alle drivere og slikt er der ennaa (og ska funke)

 

Du trenger Dotnet 2.0 for aa installere catalyst control panel

 

Maskin leverandoerer pleier nesten aldri ha oppdaterte drivere, normalt bare versjonen som foelger med maskinen.

 

last ned og installer dotnet 2.0, og de nyeste catalyst driverene (hvis du ikke faar det til paa ati/amd sine sider, fins det utallige andre sider som har driverene tilgjengelig (nyeste er 6.11)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...