Gå til innhold

Server rack, sponplate løsningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genial løsning, vurderer det selv.. Specs på hardware?

7456772[/snapback]

Jeg påstår overhodet ikke at jeg er den første som har gjort det (for det er jeg nok neppe), men jeg kan ikke huske å ha sett det noe sted før jeg gjorde det selv.

Når jeg flytter på hybel til høsten skal jeg henge det oppunder eller i taket :)

 

Det er ikke noe ville maskiner. Bare ting jeg har raska sammen. Den i midten er sprekest, med sine 1700MHz.

 

Filserven, som står under hylla med tasturene er noe sprekere, 2.8GHz 512mb ram, 1tb hdd og litt sånt.

 

Mads-b:

Hvorfor i alle dager skulle jeg presse det mer sammen?

Neida, eh. Har ingen god forklaring, det bare ble sånn. Har liksom ikke noe plassproblem. Kabelen til skjermen hadde uansett ikke rukket bort til en eventuelt 4. maskin enda lenger inn.

Lenke til kommentar
Hvordan er disse maskinene styrt?- Har alle eget tas/mus og skjerm?
To av de kjører linux, så der er det SSH (komandolinje) som gjelder. Den siste kjører windows server 2003, mot den bruker jeg MSTSC. Det innebyggede remoteaccess opplegget i windows.

 

Jeg har en skjerm, og et tastatur. Alle tre er boot'a med tastatur tilkoblet, sånn at hvis jeg må ha tilgang direkte på maskinen er det bare å flytte over skjerm og tastatur. Men det skjer veldig skjelden.

 

Hva bruker du alle de til?
Den ene er som sagt død om dagen, en er firewall/dhcp/webserver (hoster 3 domener) og windows maskina står med uTorrent og skoffer dritt over på filservern 24/7. Med mstsc porten forward'a kan jeg komme inn på den tirsdag morgen og starte nedlasting av siste PB episode, fra jobben :)

 

Hvilket rom er de plassert i?
De står i en krok i kjelleren. Kanskje litt høyere luftfuktighet enn optimalt, men digg temp. 15-18 grader hele året.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...