Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rette opp kassoriskader.


Uknuselig

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ute på glatt is å truffet et skilt med bilen min. bilen ble ganske skadet.

Selve bilen er ikke så mye verdt, så jeg lurt på om det er noen metoder jeg kan rette bulken ut selv.

Bulken går litt innover. bagasjeromslokket har blitt bøyd.

Bulken er på d område som d er avbildet på bilde, bare at på min bil er bensinlokket lengere borte.

post-74515-1165529797_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som det er litt mer enn en vanlig handlevognsbulk dersom hele bakskjermen er såpass trykt inn at bagasjelokket også har merker etter stolpen.

 

Det er kanskje litt sjarm i bulker, men fy flate så irriterende det er å vite at de finnes. Selv om man ikke engang ser de før man ser nøye etter så skjærer det i hjerterota å vite at karroseriet ikke er glatt og fint

Lenke til kommentar

Slæddeskader blir feil på en Audi 80 ;) 240er og andre RWDer som skal ha slæddeskader..

 

Men ja, som Erik sier, er ikke stort anna å gjøre. Jeg dog har kjøpt ny bakskjerm begge gangene min bakskjerm har gått føyken. Men så har jeg en bil med sjel ;)

 

Rett blir det uansett ikke når du skal klubbe, men bedre blir det jo.

Lenke til kommentar

Tror det som er greiest er å skifte skjermen. Hør på et opphuggeri om dem har en skjerm du får kjøpt. Hvis du kjenner noen som kan skjære av den gammle å sveise på den nye så burde det ikke bli så dyrt.

 

Da jeg kolliderte, riktig nok så var det en front skade, så skifta jeg skjermene. I den ene var det bare stress bulker, men det ble penere og det ble ikke noe dyrere å skifte hele skjermen enn å rette den. Lakkeringa var faktisk dyrere enn selve delene :p

 

Ta å legg ut et bilde av skaden. Er litt lettere så se om det er noe som kan rettes ut eller ikke da. Kjedelig når sånt skjer, men er nok mulig å fikse det :)

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig ønsker å reparere bilen skikkelig, kan det kort og godt hende at du må kjøpe en NY skjerm, orginalt eller hos Veng, Klokkerholm, eller lignende. Det er nemlig ikke alltid det er lettvint å komme til fra bagasjerommet. Det er et forholdsvis omfattende arbeid å bytte en bakskjerm på en bil med sveiste skjermer.

Endret av Lada2103
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...