Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har for ikke så lenge siden kjøpt en belkin trådløs router, som vi har koblet til i kjelleren. Vi kjører 3 PCer med den. 2 bærbare dell PCer å en stasjonær. Det har alltid vært slik at jeg ikke har hatt kryptering på nettverket, for da kom jeg ikke inn med den stasjonære PCen.. Noe løsning på det? Men, vi skulle prøve en gang til å ta på krypteringen på nettverket. Å det som alltid pleier skje skjedde.. Vi kommer kun inn med de bærbare. Men, nå har vi problemet at vi ikke kommer inn på routeren lengre. Så jeg klarer dermed ikke bruke internettet på den stasjonære PCen, og det er litt skjibt. For jeg får rett og slett ikke av krypteringen. Håper dere kan hjelpe meg med dette irriterende problemet.

 

MVH. Frola

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp kvalitet neste gang.

 

Hvilken type kryptering prøver du på?

Hvis du prøver wpa, prøv med vanlig wep og se om det funker da.

 

Bruker du mac-filtrering, slå det av og se om det funker.

Hvis det funker da, må du legge til mac-adressen til den stasjonære

 

kommer du inn på routeren med de bærbare?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å komme inn via de bærbare som har internett-tilgang ?

 

Litt OT : Jeg fikk min billgste trådløse router noensinne i går (Buffalo AirStation, aldri hørt om det før). Kosta 395,- og er det mest geniale produktet jeg har hatt. En bryter under som switcher mellom router og bridge, og med en gang jeg slår den over, skifter PC'ene subnett fra Buffaloen til Speedtouch-modemet. Gav umiddelbart bort mine dlink og cnet-routere til venner og kjente...

Lenke til kommentar

Nå funker det igjen! Jeg klarte å restarte den :) Nå er bare spørsmålet: Hva slags beskyttelse på nettverket bør jeg ha? WPA/WPA2-personal (PSK) eller 128bit WEP eller 64bit WEP? Det var den førstnevnte jeg brukte tidligere. Men, kom bare inn med de bærbare da...

Lenke til kommentar
Nå funker det igjen! Jeg klarte å restarte den :) Nå er bare spørsmålet: Hva slags beskyttelse på nettverket bør jeg ha? WPA/WPA2-personal (PSK) eller 128bit WEP eller 64bit WEP? Det var den førstnevnte jeg brukte tidligere. Men, kom bare inn med de bærbare da...

7448762[/snapback]

64 bits wep er enklest. Her legger du inn en 5-sifret kode. F.eks. 12345 og taster så inn det som nettverksnøkkel på de andre pc'ene. Har du dårlig rekkevidde på routeren, eller slik at noboene ikke får signal til deg, kan jo det være det enkleste? Tviler på at noen gidder å sitte på trappa de og hacke seg inn:-P

WPA 2 er den mest avanserte og sikreste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...