Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 Lekker Kjøleveske


Arnold3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La motoren gå mens du hiver på kjøleveske så ser du hvor spruten kommer fra. En ting er sikkert, fiks det der rimelig fort før du ender opp som meg. Min står på verksted og påventer reperasjon for godt over 17 000 kroner, gjett hvilket problem det begynnte med ? Lekking av kjøleveske >_<

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en Audi a4 1,6 avant. Den har begjynnt å lekke kjøleveske. kommer en liten pytt under bilen ved giret ca. Hvor kan dette ligge, er det hull på en slange eller noe?? hvordan er beste måten å finne lekasjen på?

 

 

 

-mvh

Henrik

7445707[/snapback]

 

På min var det en flens på toppen, de skifta den ene, men det hjalp ikke noe. Så skiftet de flensen som er bak på toppen tror jeg, da var det helt tett.

Lenke til kommentar

Hadde problem med det på min Audi 80 2,0. Da lakk det, som nevnt he,r i flensen mellom vannhuset, hvor følerne til temp.måler og vifte sitter, og selve motoren. Sjekk der. Sjekk om du kan se om det er vått under denne flensen og nedover motorblokka. Jeg fikk dem til å ta det på verksted da jeg allerede hadde bilen inne for å ta ventilstammepakningene. De tok 500,- for å skifte dette vannhuset å reparere flensen for meg. Inkl. deler selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei, jeg har en Audi a4 1,6 avant. Den har begjynnt å lekke kjøleveske. kommer en liten pytt under bilen ved giret ca. Hvor kan dette ligge, er det hull på en slange eller noe?? hvordan er beste måten å finne lekasjen på?

 

 

 

-mvh

Henrik

7445707[/snapback]

 

 

Det er ikke sikkert det læk,

viss bilen har ståd ute i regn eller det ligger sne på panseret eller i motor.rommet er det nok bare vann såm renner ned. hadde samme prob men visste seg å være bare vann.

 

 

la bilen stå inne i en garase eller et sted kor det er tørt det ikke kommer noe såm kan være vann i kontakt me bilen å la den stå over 2 daga. viss det renn nåt da er det lekasje i nåt.

Endret av kyllee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...