Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startsperre på Mondeo


shnilsen

Anbefalte innlegg

Hei dere hjelpsomme. Bilen min; en Mondeo 95 aut, har hatt en tendens til å ikke starte de siste dagene. De gangene dette skjer, skjer det rett og slett ingenting.

Jeg har testet starteren, den virker. Det er en mangnet ventil/rele i sikringsboksen fremme i motorrommet. Når jeg trykker på den går starteren fint. Men bilen starter ikke enda tenninga står på. Er det kanskje startsperra på bilen som har klikket? Det er ei lampe ved siden av klokken som blinker hele tida som vist nok skal være startsperre kontrollen. HJELP!! :(

Endret av shnilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et blink i ny og ne ____- Startsperra lurer i bakgrunn.

Blinker kontinuelig ___ - Startsperra er aktivert og hindrer deg å starte.

Lyser konstant ______ - Startsperra er akkurat deaktivert, god tur.

Lyser ikke __________ - Startsperra er fremdeles deaktivert, bare fortsett du.

Blinker, motor går ____ - Startsperra har hindret en oppstart, men er nå deaktivert.

 

 

Trolig er "startsperrenøkkelen" din eller en styreenhet i bilen ødelagt. Prøv en annen nøkkel med "startsperrenøkkel" eller en annen separat "startsperrenøkkel"

 

Har du nøkkel med en rød eller blå firkant på er "startsperrenøkkelen" integrert i nøkkelen. Min 94' Mondeo GHIA er importert fra Tyskland og har en egen fjernkontroll jeg må trykke på for å deaktivere startsperra.

 

Om noen vet om en måte å fjerne startsperra mi uten å bytte ledningsnett og styreenhet, vær så snill å si fra.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...