Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nikk0's '91 200sx s13 - SOLGT!


nikk0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror det skal være 0,6 bar originalt på S13.

7516857[/snapback]

 

På S13 er det orginalt 0.9 bar, på S14 er det 0.6 Bar

Man bør helst ikke kjøre over 1.2 Bar på den orginale turboen om du vil at den skal leve en stund.

7519678[/snapback]

 

Er det T25 turbo på S13? Eller er det også S14? Trodde det var en T25 på 0,6 bar i S13 jeg, men så feil kan man ta :)

7520540[/snapback]

 

S13 kom med T25 turbo ja, mens S14 har en T28 turbo :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hadde helt glemt vekk denne tråden, så blir litt copy/paste fra nccn-forumet:

 

Fjernet dashbordet forrige helg, for å bytte det:

dashbordmangler.jpg

 

Se hva jeg fant på kottet!

ribbetdashbord.jpg

Det må jo kunne brukes til noe..

 

Vel, etter noen timer med avfetting, vasking, tørking, grunning og lakking:

nyttdashbord.jpg

 

Som dere ser gjenstår det fortsatt en del igjen før dashbordet er ferdig..

Og, ja, orangefargen som er brukt i interiørdetaljer,

skal selvfølgelig bruker på utsiden av bilen også..

 

---

 

 

Kan ta en update nå, da naboen kom ned å jagde meg inn.

Påstod at vinkelkutter og pussemaskin ikke passet seg på lørdag kl 23.

Hørt sånn tull? Tror jeg må lydisolere garasjen.. =/

 

Men fikk det vekk med barberblad-sak med håndtak, og citrusspray..

ALT dette ble skrapet av, før jeg brukte citrusspray og skrubb..:

fjernevinge03.jpg

 

Sånn ble det etter skraping og skrubbing:

fjernevinge04.jpg

 

fjernevinge05.jpg

 

 

Er også nesten ferdig med interiøret, venter bare på noen målere som

skal inn under cd-spilleren. 3stk 2". Turbotrykk, A/F og oljetemp er planen.

De skal da inn der det er tegnet en rød firkant:

interior02.jpg

interior01.jpg

 

Ellers er det masse jeg ikke er fornøyd med, som bl.a. finishen på midtkonsollen.

Men har ikke bry til å gjøre noe med det ennå..

Får se når jeg får gjort ferdig andre ting kanskje..

Lenke til kommentar
Jeg må si at valget ditt å lakkere paneler innvendig i oransje overrasket meg litt, men skal ikke si verken negativt eller positivt før jeg ser utsiden :)

7901756[/snapback]

Det kan jeg godt forstå, så det er greit det..

Men utsiden SKAL bli samme farge den også. (Nissan CS0 Orange/Bronze)

Det står bare litt på hvor flink jeg er til å spare.. :

lakk.sparing.jpg

 

 

Men, over til grunnen til denne posten..

Endelig er bagasjeluka ferdig :

bagasjelokk.ferdig.jpg

Finishen er jeg ikke fornøyd med, men jeg kommer til å gjøre det bedre

neste gang. D.v.s.: da jeg skal lakkere den orange..!

 

Har også byttet skiver i imstrumentpanelet:

speedometer2.jpg

speedometer1.jpg

Endret av nikk0
Lenke til kommentar

Nice! Pen farge du har valgt! :D

 

Ble også svært pent med nye skiver i dash'n! :)

 

Men tror jeg hadde gått for noen andre felger.. :) Noe mer gummi, og med litt kant på!

 

Noe sånt som Volk Racing TE-37 eller SF Challenge

 

Personlig så elsker jeg TE-37, så det er de jeg ville gått for.. Men smaken er som baken! :)

 

Btw, drit i det folk sier om at du må bytte til sr20det.. Er stålblokk på ca18, så den tåler litt mer juling! ;) Om du vil koste på motoren noe, så bytt ut litt innmat (stempler og råder om ikke annet) og kanskje en hissigere turbo (ikke nødvendigvis større)!

 

En annen felg du kan se på er jo 5zigen FN Hyper Black.. Drittøft på 200sx! :)

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

JAAAAAAA! *skrike*

 

Endelig går bilen som den skal igjen.. Fullt drag i hele registeret..

Etter mye feilsøking på turbo, ic-slanger, dyser, etc,

viste det seg at 1050,- på ei ny bensinpumpe var det som trengtes..!

 

Så nå er det bare å vente på all trimdelene som kommer :D

Lenke til kommentar

Slenger opp noen bilder også, si i fra vist dere synes det er for mye bilder..

 

2007.02.18-forfra.jpg

 

2007.02.18-bakfra.jpg

Fete felger? :p Skal se om jeg får på noe mer gummi.

Har 195/75-R14 nye piggdekk liggende..

Men setter jeg de på, MÅ jeg kjøre fint .. =/

 

Et motorrom bilde: (Jada, jeg burde ha vasket her, vet det..!)

2007.02.18-motorrom.jpg

Lenke til kommentar

 

Tror det skal være 0,6 bar originalt på S13.

7516857[/snapback]

 

På S13 er det orginalt 0.9 bar, på S14 er det 0.6 Bar

Man bør helst ikke kjøre over 1.2 Bar på den orginale turboen om du vil at den skal leve en stund.

7519678[/snapback]

 

Er det T25 turbo på S13? Eller er det også S14? Trodde det var en T25 på 0,6 bar i S13 jeg, men så feil kan man ta :)

7520540[/snapback]

 

S13 kom med T25 turbo ja, mens S14 har en T28 turbo :)

7521345[/snapback]

S13 CA18DET kom med T25 turbo, disse holder til 250-260hk..

S13 SR20DET, derimot. Kom med en mellomting av T25 og T28 faktisk ;)

 

Har selv en 200sx.. Har prosjekttråd på bilforumet.

Coilovers, sr20det redtop s13 motor, apexi powerfc datasprut osv osv :)

Ta gjerne en titt!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=141559

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...