Gå til innhold

Ødelgagt mobil garanti?

CopyDog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom det ble oppdaget at produktet var brukt når butikken solgte det som nytt, så burde man ha kontaktet selger relativt kjapt. Å komme tilbake etter to måneder, og så antyde at skaden må ha skjedd før varen ble solgt til deg er ikke holdbart. Det blir da ord mot ord med mindre noen av partene kan fremlegge håndfaste bevis.

Butikken kan gå inn i sitt system og spore IMEI. Regner med at de fleste har et slikt system. Der jeg jobber har vi i alle fall det. Kommer en kunde til oss og klager, så sjekker vi opp IMEI mot innleverte telefoner fra leverandør. Vi sjekker også opp mot vårt servicesystem. Enda lettere er det når eskene er forseglet fra leverandør. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så moralen er om du har forsikring fra Elkjøp og telefonen skranter? Knus den.

7502101[/snapback]

Mhm - hvorfor ikke melde bilen din stjålet mens du først er i gang?

Skrevet

7502101[/snapback]

Moralen er at du da blir en svindler og en kriminell. Om du kan leve med det så greit, men det sier litt om din moral og det er noe du burde tenke over. Finnes ikke ett argument for at du skal gjøre det på denne måten. Skjønner du det ikke selv, så er det bortkastet tid å diskutere.

• 2 uker senere...
Skrevet

7502101[/snapback]

Moralen er at du da blir en svindler og en kriminell. Om du kan leve med det så greit, men det sier litt om din moral og det er noe du burde tenke over. Finnes ikke ett argument for at du skal gjøre det på denne måten. Skjønner du det ikke selv, så er det bortkastet tid å diskutere.

7508682[/snapback]

Ja for når de nekter å erstatte en telefon på superforsikringa si når den blir vannskadet så er det latterlig hvorfor de selger den.

DVS at kunde tror det er produktsvikt, men viser seg å være fuktskade som kunde ikke viste om.

Jeg har så store forhåpninger til elkjøp at gjør jeg meg til kjeltring der så har jeg ikke akkurat vond samvittighet.

Skrevet (endret)

Elkjøps forsikring (happycare/safetyplus) dekker da fuktskader - så lenge skaden oppstår som følge av en "plustelig uforutsett ytre hendelse" - som i praksis betyr at så lenge du ikke skadet telefonen din med viten og vilje vil du få dekket skaden din. Og det var vel ikke snakk om forsikring her - men ett garantispørsmål??

At fuktskader dekkes går klart frem under "hva som dekkes" i Safetyplus

forsikirngsvilkår/brosjyre som du finner på side 6 her!

edit: Lagt til link!

Endret av KRZT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...