Gå til innhold

CRC Error og WMP kræsj?

Ezekiel__

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er usikker på om dette er rette forumet og legge dette under, men here goes:

Har over en tid nå hatt et par gjentakende problem:

1. Det mest irriterende er at jeg har STORE problemer med å få installert noe som helst fra CD/DVD rom. Om det er en fysisk stasjon eller virtuell stasjon med image spiller ingen rolle. Begge er like ustabile. Har en DVD spiller, og en DVD brenner, samme problemet med begge.

Feilen jeg får er alltid CRC Error. Og en beskjed om at filen som instaleres ikke passer til størrelsen i setup programmets cab filer. Har prøvd mye rart for å ordne dette. Skiftet installasjonsdestinasjoner, skiftet bokstav for dvd-rom (alt fra D:\ til Z:\ ), oppdatert installshield, oppdatert drivere bl.a. Noen som har en "kur"/løsning mot dette? Eller har opplevd det samme selv?

2. Mitt 2.problem angår Windows Media Player. Har hatt problemet siden WMP10, men har det også på WMP11. For det første kræsjer det meget hyppig. Enten når jeg skifter video, eller så blir det liggende i Task Manager når jeg avslutter. Jeg får heller ikke vist videor i fullscreen noen ganger. Spiller ingen rolle om det er avi,wmv eller mpeg.

Merker ingeting til dette under audio avspilling.

System:

Intel P4 3.2ghz

Abit hovedkort

Ati X800 pro

2gb Ram

Nec DVD brenner

Asus Dvd spiller

3x 200gb Western Digital

1x 400gb WD

Windows XP SP2 Norsk, alle oppdateringer som har kommet på windows update instalert.

WMP - Up-to-date.

Setter stor pris på all hjelp folkens!

EDIT: Jeg har en PC #2, det er en P4 2,4ghz, 768mb ram, ati 9800 pro, 1x 80gb WD, 1x 120gb WD. Den kjører WinXP SP1 Engelsk. Der merker jeg ikke noe til noen av disse problemene.

Endret av Ezekiel__
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2. Mitt 2.problem angår Windows Media Player. Har hatt problemet siden WMP10, men har det også på WMP11. For det første kræsjer det meget hyppig. Enten når jeg skifter video, eller så blir det liggende i Task Manager når jeg avslutter. Jeg får heller ikke vist videor i fullscreen noen ganger. Spiller ingen rolle om det er avi,wmv eller mpeg.

7433256[/snapback]

Kan jeg være drittsekken som foreslår MediaMonkey?

Skrevet
Last ned ultimate boot cd og kjør memtest.

Virker som du kan ha feil på minnet.

7436408[/snapback]

veldig enig her... men du trenger ikke ultimateboot cd som er på 700mb for å klare dette..

HER finner du memtest86, legg det ut på en diskett (eller cd).

boot maskinen fra disketten (eller cd'en) og la den stå på over natta... ingen røde linjer er veldig fint

jeg ville gjort det på denne måten:

Hvis du har 2 rambrikker tar du ut den ene, hvis du har 4 brikker på 512 hver, tar du ut de to som hører sammen... altså to og to ut...

hadde kjørt med ene settet (1gb) i en natt, og det andre settet den andre natta... slik kan du raskere fine ut av hvilken brikke det er noe galt med...

(hvis du har 4 x 512mb::

hvis du finner feil på det ene settet og ikke det andre, sett inn bare en av brikkene fra det settet det var feil på. Finner du DE SAMME feilene nå, er det denne brikka det er noe galt med. Finner du ingen feil er det den brikka du IKKE har satt inn som det er feil med.

Hvis du finner noen av de feilene du fant første gang, men ikke alle er det feil på begge brikkene.)

håper dette er leselig og at det er mulig å forstå hva jeg mener... :D

Skrevet

Tusen takk for svar folkens!

For det første, VLC er instalert og flittig i bruk, det samme er winamp :)

Men jeg liker bibliotek funksjonen i WMP, og kunne tenkt å bruke denne.

Jeg skal prøve den memtest greia så fort som mulig, noe som vil si fredag. Jeg har 4x512 ja, så jeg får ta ut parvis!

Tusen takk igjen, skal si fra hva som skjer, og om dette blir løsningen.

:thumbup:

Skrevet

Ja, da kommer en liten update.

Har ikke internett på hybelen der "problem-pc'n" står, kun via mobil og det er dyyyrt, så jeg har droppa det denne uken.

Kjørte Memtest86 i 9 timer mens jeg var på jobb og kom hjem til en hyggelig melding som fortalte at den hadde registrert 620 000 feil (and counting).

Dette var med alle 4 brikkene i maskinen (4x512).

Har ikke testet par og par/enkeltvis. Har hatt en travel uke.

Vuderer å kjøpe et 2gb kit (2x1024) nå med en gang, siden det var så seriøst med feil på RAM'en. Så får jeg teste videre på mandag og se om det er et/en brikkepar/brikke som funker.

Noen som vet om rambrikker som ikke krangler med ABIT hovedkort?

Skrevet
Ja, da kommer en liten update.

Har ikke internett på hybelen der "problem-pc'n" står, kun via mobil og det er dyyyrt, så jeg har droppa det denne uken.

Kjørte Memtest86 i 9 timer mens jeg var på jobb og kom hjem til en hyggelig melding som fortalte at den hadde registrert 620 000 feil (and counting).

Dette var med alle 4 brikkene i maskinen (4x512).

Har ikke testet par og par/enkeltvis. Har hatt en travel uke.

Vuderer å kjøpe et 2gb kit (2x1024) nå med en gang, siden det var så seriøst med feil på RAM'en. Så får jeg teste videre på mandag og se om det er et/en brikkepar/brikke som funker.

Noen som vet om rambrikker som ikke krangler med ABIT hovedkort?

7494910[/snapback]

hvorfor får du ikke byttet ramen?

Skrevet
maskinen er 2 år gammel, så det kan bli vansklig. :/

7495259[/snapback]

kommer jo helt ann på, hvilket merke er det? mine geil-brikker er det i hvertfall livstidsgaranti på...

Skrevet (endret)

Er 95% sikker på at det er Corsair-brikker. Får sjekke nøyere når jeg åpner boksen på mandag... har ikke rota inni der siden jeg bytta prosessorvifte i sommer.

EDIT: Kanskje en moderator kan flytte posten til passende hardware forum nå som feilen er lokalisert til hardware, og ikke programvare? Takk.

Endret av Ezekiel__
Skrevet
Kan jeg være drittsekken som foreslår MediaMonkey?

7436204[/snapback]

ffs. MediaMonkey kan ikke spille av film.

Les nå hva han skriver.

Prøv med VLC du ;)

7437039[/snapback]

jeg kan garantere at det ikke har noe med avspilleren å gjøre uansett.

CRC sjekk blir kun utført av IDE og FS driver.

Skrevet

Ny update. (Beklager at dette går tregt, er takknemlig for hjelpen sålangt)

Har nå isolert en brikke som var syndern til RAM feilen. Har feilsøkt alle brikkene enkeltvis, og samtidigt forandret på hvilken "slot" brikkene sto i. En brikke skilte seg ut. Denne har jeg nå tatt ut og systemet virker mer stabilt.

Brikken er en Corsair, så jeg skal prøve å få den byttet. De har 10 år garanti! (Takk for link jalejale)

Men, jeg får fortsatt CRC feil når jeg innstalerer fra optisk media.(Original cd/dvd/-image).

Noen annet som kan forårsake dette enn RAM?

Har redusert antall WMP11 kræsj betraktelig. Men fortsatt vil ikke MPEG-filer/videoer spilles i full skjerm.

Skrevet (endret)

det med fullskjerm tror jeg er noe annet... prøv å ta bort WMP11 igjen (tror det kalles en rollback til WMP10) og se om det funker i WMP10, og heller innstaller WMP11 igjen... har selv måtte gjort dette for å få alt til å funke

hos meg var tilnærmet ALT det jeg hadde lastet ned mens jeg hadde dårlig ram i maskinen ødelagt... dvs at jeg fikk feil når jeg skulle pakke ut, spille av eller innstallere det jeg hadde lastet ned :(

det som er veldig rart er at du får feil når du innstallerer fra orginal CD/DVD... se om kabelen til/fra disk-spiller og harddisk er ordentlig i.

hvis det ikke hjelper, eller at alt er ordentlig i, last ned program som kan ta en grundig sjekk av harddiskene dine, eller høyreklikk på diskene under min datamaskin og trykk Egenskaper, trykk på verktøy og på Sjekk nå på error-sjekk eller hva det heter, jeg har engelsk win.

LES TEKSTEN PÅ BILDET...

(og det at det tar lang tid gjør ikke noe, min ram med feil gikk ut av maskinen for litt over en måned siden, og den har ikke kommet inne enda)

Lykke Til! :w00t:

post-46095-1166726393_thumb.png

Endret av jalejale
Skrevet (endret)

aij aij... 2-3 timer på 20gb? min C:\ er 200gb... 20-30 timer da? Det får jeg teste på C:\ disken når jeg tar meg en fest i morgen :)

Men når jeg innstalerer fra optisk enhet, så spiller det heller ingen rolle hvilken disk jeg innstalerer på.

Jeg har WinXP på C:\ og spill på F:\ (en partisjon på 90gb, som er en delt HDD på 200gb. den andre partisjonen er for musikk (G:\))

Jeg har nå oppdatert drivere for lydkort (on-board), HK-drivere og oppdatert BIOS. Uten at dette forandret noe som helst.

Det jeg lurer på som kan forårsake at mpeg filene ikke fungere i fullskjerm er en codec-pack jeg la inn for lenge siden. (K-Lite Codec Pack Full 2.49).

Skal avinnstalere denne og sjekke. Eventuellt legge inn en nyere versjon av K-lite packen.

Tusen takk for hjelpen jalejale. Hero of the day :)

EDIT: Avinnstalerte K-lite, og MPEG er i fullskjerm igjen! Dagens lille opptur!

Endret av Ezekiel__
Skrevet

bra det med fullskjerm greiene da... tvilte på at det hadde noe med de andre problemene dine.

for å sjekke C: må du restarte windows, og da gjør den det i oppstarten liksom... er ikek noe problem.

nå skal jeg hjem til jul, så har ikke nett på en uke.. håper du får det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...