BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ja, men kva for ein fattig student som har råd til å legge ut 10 høvdingar idag då?Trur lånekassen arbeida litt annaleis når du var student Kay 7429322[/snapback] Heh, det er ikkje SO lenge sidan eg var student (mindre enn eit og eit halvt år). Og eg ville nok hatt råd til det...det handlar om prioriteringar, veit du . Dersom du som student har behov for/lyst på: * Datamaskin for å surfe på nett og bruke "office"-applikasjonar. * Spelemaskin. * Filmavspelar. ...kan PS3 vere eit relativt rimeleg alternativ. Kay 7429573[/snapback] Tja, prioriteringar.. Sant det.Men når eg var student, då gjekk det meir i piker, vin og sang. Det gjekk akkurat saman med ein D520 frå DELL, glimrande student maskin, går an å spele nokre spel om du vil, og funkar flott til film. Og HD filmpiraten så eg er, så såg eg 720p filmar, utan noko stort problem på den. Nok om det. Men ja! Eg ser kva du vil fram til Kay, og kan egentlig ikkje krangla med deg. Du har rett.
ChaosPredicted Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg skal ikke hevde å representere hele kundemassen til PS3, men tror likevel det finnes endel som tenker som meg; jeg ønsker å minimere antall komponenter i stuen, og da passer PS3 glimrende. Med denne kan jeg spille spill, kjøre alt av mediafiler, surfe på nettet og se Blu-Rayfilmer, alt fra samme maskin. Selvsagt kunne dette blitt gjort ved hjelp av en mediasenter-pc med innebygget Blu-Raydrev, men dette ville kostet skjorten. (I tillegg til at jeg nok måtte hatt vannkjøling for å minimere støyen fra viftene.) For oss som faktisk er interessert i å ta i bruk alle mulighetene som PS3 gir er denne konsollen et glimrende alternativ til å fylle opp stuen med mange og dyre komponenter. Men er samtidig enig i at for dem som kun ønsker å spille spill, blir PS3 muligens en dyr fornøyelse.
OscarWoHA Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Ja, men kva for ein fattig student som har råd til å legge ut 10 høvdingar idag då?Trur lånekassen arbeida litt annaleis når du var student Kay De aller fleste? 18k i august og 18k i jaunar. Resten av månedene: 6k . Jeg kjøper nok en LCD-TV i starten av neste år slik at jeg kan hive med på HD-bølgen og kjøpe inn PS3 eller Xbox 360 senere. Kanskje Wii også, men trenger DVD-spiller desverre. Endret 5. desember 2006 av Meldarion
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 @lektroluv Tek ikkje dette so tungt. Eg skal trass alt ikkje bruke Linux-delen til å køyre spel av nyare dato. Det er der eit eiget OS for. Men eg håpar sjølvsagt òg det kjem ein optimalisert distro. @Joona Det kjem jo an på behov då...trur du skal slite litt med å få ein PC til 5500 som dreg dei nyaste spela like godt som ein PS3. Og om du skal legge inn eit HD-DVD- eller Bluray-drev i den maskina trur eg du skal slite mykje med eit slikt budsjett. Der er sjølvsagt mange alternativ, avhengig av kva funksjonar ein legg mest vekt på. Poenget mitt er berre at dersom du klarar deg med PC-funksjonaliteten du får på PS3 med Linux, kan PS3 vere eit godt alternativ. Grei PC, topp spelemaskin/ filmavspelar/mediasenter, i ein stillegåande boks du kan ha under TV-en. Det er ikkje dårleg til 5500 kroner. @Dark by design Men ja! Eg ser kva du vil fram til Kay, og kan egentlig ikkje krangla med deg. Du har rett. YESS!! Det måtte skje ein gong. Kay
-Mr.T- Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 De aller fleste? 18k i august og 18k i jaunar. Resten av månedene: 6k . Jeg kjøper nok en LCD-TV i starten av neste år slik at jeg kan hive med på HD-bølgen og kjøpe inn PS3 eller Xbox 360 senere. Kanskje Wii også, men trenger DVD-spiller desverre. 7429951[/snapback] Jeg får 16000 i august og 16000 i januar...
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 For oss som faktisk er interessert i å ta i bruk alle mulighetene som PS3 gir er denne konsollen et glimrende alternativ til å fylle opp stuen med mange og dyre komponenter. Men er samtidig enig i at for dem som kun ønsker å spille spill, blir PS3 muligens en dyr fornøyelse. 7429942[/snapback] Trur eigentleg du traff spikeren på hovudet der, ChaosPredicted. Sjølv om eg ikkje meiner ein treng å ha bruk for abolutt ALLE moglegheitene for at PS3 skal vere eit godt kjøp. Kay
OscarWoHA Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg får 16000 i august og 16000 i januar... 7430056[/snapback] Der sier du noe. Endret 5. desember 2006 av Meldarion
Mazeking Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Hensikten med denne diskusjonen var å få tips på hvordan utvilkingen av mediasenter til ps3 går. Ikke å diskuterer om en ps3 er bedre enn en laptop for studenter. Har dere noen flere lenker til folk som jobber aktivt med å få denne opp som mediasenter? Står ikke all verden på ps3scene.com Forhåpentilgvis kan jeg bytte ut xbox1 med XBMC i løpet av året til fordel for denne.
sir-alex Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hvis man kjøper PS3 fra japan, altså japansk versjon. Må man kjøpe noe slags strømtransformator i Norge da? For at den skal fungere ihenhold til volt osv.. ?
Mazeking Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Hvis man kjøper PS3 fra japan, altså japansk versjon. Må man kjøpe noe slags strømtransformator i Norge da? For at den skal fungere ihenhold til volt osv.. ? 7442462[/snapback] I følge denne artikkelen skal den fungere right out of the box. PlayStation3 Reaches PS3Scene EU Offices! Works on 220V
Mazeking Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Hvis vi skal holde oss til topic for denne tråden som er Mediasenter på ps3 og ikke når og hvor mye man får i stipend som student så er status fra ps3scene.com som følger: Linuxversjonen for Ps3 fungerer greit men det er ikke så mye spennende man kan gjøre. Det er dårlig med codec'er for å spille av video. Dessuten kan man foreløpig kun ta i bruk 256 meg av 512 meg minne. Disse to tingene ser man for seg blir løst når folk får tid til å fikle litt og lærer seg maskinvaren. Det som derimot er litt spennende at Sony sier at det i mars 2007 vil komme en større firmwareoppgradering for ps3 som vil inneholde mediasenter funksjonalitet. Får håpe det er noe positivt og ikke noe negativt som går på at de vill sperre avspilling av alle andre mediatyper enn DRM. Det siste er mine tanker og ikke noe som er hentet fra ps3scene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå