Gå til innhold

Naive Norge TV2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Vi kan være stolt over at vi styrer bedriften Norge slik at vi for fjerde gang på rad er verdens beste land og leve i.

Takke være oljen...

7519587[/snapback]

 

Penger er jo godt og ha, men ordtaket om at lykken ikke kan kjøpes for penger gjelder vel her og. Vi har gode fellesverdier, og det tror jeg betyr mere. Jeg kan ikke si at jeg har merket så mye til disse oljepengene, men håper de blir grunnlaget for tryggheten til de neste generasjoner. Var ungdom på 70 tallet, da var det betydelig mindre oljepenger i omløp, men led ingen nød da heller. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Penger er jo godt og ha, men ordtaket om at lykken ikke kan kjøpes for penger gjelder vel her og.

Du har et bedre utgangspunkt når du bor i en leilighet med innlagt vann, strøm kloakk og fullt kjøleskap enn hvis du bor i en jordhytte med tom risdunk.

7520610[/snapback]

 

Vel nå har jeg hatt den gleden og bo i ei bambusrønne, og leve på ris og makrell for det meste i nesten 4 år. Lykkeligste menneskene jeg har møtt noengang de som jeg bodde sammen med. :)

Lenke til kommentar
Penger er jo godt og ha, men ordtaket om at lykken ikke kan kjøpes for penger gjelder vel her og.

Du har et bedre utgangspunkt når du bor i en leilighet med innlagt vann, strøm kloakk og fullt kjøleskap enn hvis du bor i en jordhytte med tom risdunk.

7520610[/snapback]

Vel nå har jeg hatt den gleden og bo i ei bambusrønne, og leve på ris og makrell for det meste i nesten 4 år. Lykkeligste menneskene jeg har møtt noengang de som jeg bodde sammen med. :)

7520631[/snapback]

Men tydeligvis ikke så fett som å bo her? (siden du bor her og ikke der, altså)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Men tydeligvis ikke så fett som å bo her? (siden du bor her og ikke der, altså)

7520933[/snapback]

 

Hehe, du klarter ikke å dy deg :p

 

For å være ærlig så kunne jeg ikke tenkt meg og bo der nå, fordi folkene har forandret seg i takt med rikdommen, og har blitt like overfladiske som det vi er. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PencilCase: Norge er "verdens beste land å bo i" på helt andre kriterier enn lykke. Norge er vel neppe verdens lykkeligste land, med tanke på hvor syke og deprimerte vi er, statistisk sett.

7523460[/snapback]

 

Er vel ikke så helt sikker på at vi skal finne "lykke", uten å anstrenge oss personlig. Vanskelig å definere den verdien vel...? Er vi "syke og deprimerte"?, eller bare litegrann? Tror ikke vi er sykelige i det hele tatt, bare storforlangende så det rekker, eller mulig jeg fantaserer :) Hvor godt kan vi få det før vi eksploderer? :w00t:

 

Hvorfor bekymre seg i det hele tatt.. :ohmy:

Lenke til kommentar

Det som gjør Norge det beste landet å bo i er i all hovedsak enkelheten det ligger i å komme seg opp på middelklasse nivået som resten av europa arbeider hardt for å holde. Dette likhets idealet ligger til grunn for standarden vi har idag og all ufordekt smålighet som vi ser i samfunnet.

Her kan vi bare lene oss tilbake. Gå på jobb. Og etterpå elkjøp for å kjøpe den nye TVen, slik at vi kan kritisere kongen som har brukt 10000 kroner på taxi ett år.

 

Som område å bo i er Vancouver i Canada blitt kåret til verdens beste mange ganger.

Lenke til kommentar
PencilCase: Norge er "verdens beste land å bo i" på helt andre kriterier enn lykke. Norge er vel neppe verdens lykkeligste land, med tanke på hvor syke og deprimerte vi er, statistisk sett.

7523460[/snapback]

 

Er vel ikke så helt sikker på at vi skal finne "lykke", uten å anstrenge oss personlig. Vanskelig å definere den verdien vel...? Er vi "syke og deprimerte"?, eller bare litegrann? Tror ikke vi er sykelige i det hele tatt, bare storforlangende så det rekker, eller mulig jeg fantaserer :) Hvor godt kan vi få det før vi eksploderer? :w00t:

 

Høyest sykefravær i Europa

 

Sykefraværet i Norge og Sverige har skutt til værs siden midten av 1990-tallet og er nå dobbelt så høyt som i resten av Europa.

 

Vi er nok ganske så syke. Iallefall statistisk sett. :)

 

Hvorfor blir vi ikke lykkeligere? (begynner vel å gå ut på dato, datert 1999)

 

Gjennom de siste 15 årene er nordmenn flest blitt rikere, uten at de sier at de har blitt lykkeligere. Man blir ikke ulykkelig av velstand i seg selv. Men det er helt tydelig at et materialistisk liv med jag etter materielle goder ikke er synonymt med et lykkelig liv.

 

Hvorfor bekymre seg i det hele tatt.. :ohmy:

7523523[/snapback]

 

Resultatet, med den samme trend vi opplever nå, kan være beskymringsverdig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PencilCase: Norge er "verdens beste land å bo i" på helt andre kriterier enn lykke. Norge er vel neppe verdens lykkeligste land, med tanke på hvor syke og deprimerte vi er, statistisk sett.

7523460[/snapback]

 

Er vel ikke så helt sikker på at vi skal finne "lykke", uten å anstrenge oss personlig. Vanskelig å definere den verdien vel...? Er vi "syke og deprimerte"?, eller bare litegrann? Tror ikke vi er sykelige i det hele tatt, bare storforlangende så det rekker, eller mulig jeg fantaserer :) Hvor godt kan vi få det før vi eksploderer? :w00t:

 

Høyest sykefravær i Europa

 

Sykefraværet i Norge og Sverige har skutt til værs siden midten av 1990-tallet og er nå dobbelt så høyt som i resten av Europa.

 

Vi er nok ganske så syke. Iallefall statistisk sett. :)

 

Hvorfor blir vi ikke lykkeligere? (begynner vel å gå ut på dato, datert 1999)

 

Gjennom de siste 15 årene er nordmenn flest blitt rikere, uten at de sier at de har blitt lykkeligere. Man blir ikke ulykkelig av velstand i seg selv. Men det er helt tydelig at et materialistisk liv med jag etter materielle goder ikke er synonymt med et lykkelig liv.

 

Hvorfor bekymre seg i det hele tatt.. :ohmy:

7523523[/snapback]

 

Resultatet, med den samme trend vi opplever nå, kan være beskymringsverdig. :)

7529309[/snapback]

 

Denne "lykkegreia" interesserer meg, men istedenfor å diskutere her så skal jeg samle mine tanker (noe som noen få ondsinnede tror er vodooe :p ) til en egen tråd om emnet. Lover å komme tilbake nærmere jul :thumbup:

 

Jøss, da kan vi mellom dårlig tilberedt pinnekjøtt, ufyselig trøndersodd og sydenfrukter grillet over gassbluss (kålrot), virkelig finne kjernen :D

Lenke til kommentar
PencilCase: Norge er "verdens beste land å bo i" på helt andre kriterier enn lykke. Norge er vel neppe verdens lykkeligste land, med tanke på hvor syke og deprimerte vi er, statistisk sett.

7523460[/snapback]

 

Er vel ikke så helt sikker på at vi skal finne "lykke", uten å anstrenge oss personlig. Vanskelig å definere den verdien vel...? Er vi "syke og deprimerte"?, eller bare litegrann? Tror ikke vi er sykelige i det hele tatt, bare storforlangende så det rekker, eller mulig jeg fantaserer :) Hvor godt kan vi få det før vi eksploderer? :w00t:

 

Høyest sykefravær i Europa

 

Sykefraværet i Norge og Sverige har skutt til værs siden midten av 1990-tallet og er nå dobbelt så høyt som i resten av Europa.

 

Vi er nok ganske så syke. Iallefall statistisk sett. :)

 

Hvorfor blir vi ikke lykkeligere? (begynner vel å gå ut på dato, datert 1999)

 

Gjennom de siste 15 årene er nordmenn flest blitt rikere, uten at de sier at de har blitt lykkeligere. Man blir ikke ulykkelig av velstand i seg selv. Men det er helt tydelig at et materialistisk liv med jag etter materielle goder ikke er synonymt med et lykkelig liv.

 

Hvorfor bekymre seg i det hele tatt.. :ohmy:

7523523[/snapback]

 

Resultatet, med den samme trend vi opplever nå, kan være beskymringsverdig. :)

7529309[/snapback]

 

Denne "lykkegreia" interesserer meg, men istedenfor å diskutere her så skal jeg samle mine tanker (noe som noen få ondsinnede tror er vodooe :p ) til en egen tråd om emnet. Lover å komme tilbake nærmere jul :thumbup:

 

Jøss, da kan vi mellom dårlig tilberedt pinnekjøtt, ufyselig trøndersodd og sydenfrukter grillet over gassbluss (kålrot), virkelig finne kjernen :D

7529373[/snapback]

 

I'm with you all the way! =D=D=DD=D=D==D=D=D=D God jul alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...