Gå til innhold

Bytte skjermkort før fler DX10 kort kommer?


hagern

Anbefalte innlegg

Jeg har i lang tid vurdert å oppgradere skjemkort, men grunnet en heller slett student økonomi har det drøyd. Har i dag et Sapphire Radeon X850XT PE kort, ikke mye ytelse igjen i det kortet med dagens spill. Så uansett oppgradering blir det vell merkbar forskjell!

 

Ville det være klønete å kjøpe nytt skjermkort nå? Siden det kun er GeForce 8800 som støttter DX 10 i dag.

 

Når jeg eventuelt kommer til å oppgradere kommer jeg til å ha det kortet relativt lenge. Selv om jeg spiller endel er ikke grafikk opplevelsen så veldig viktig, men når jeg først kjøper blir det blant de beste for at det skal vare lengst mulig grunnet relativt trang økonomi.

 

Så er det samart å kjøpe skjermkort nå eller bør jeg vente?

 

Hvis noen kunne kommet med noen synspunkter hadde jeg vært takknemmelig

Endret av hagern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I og med at det vil ta en stund før spill/programvare blir DX10 eksklusivt tror jeg du trygt kan kjøpe et DX9.0c-kort i dag, og ha stor glede av dette i minst 2-3 år framover.

Og når du sier at økonomien din ikke tillater de mest formidable oppgraderinger tror jeg det er lite hensiktsmessig å investere i et 8800 dersom resten av maskinvaren din ikke følger med på taktene til 8800. Hvilken annen maskinvare har du?

 

Jeg vil derfor heller anbefale deg det kortet som gir mest for pengene nå for tiden, f.eks 7900GTO eller X1950 Pro.

Lenke til kommentar
I og med at det vil ta en stund før spill/programvare blir DX10 eksklusivt tror jeg du trygt kan kjøpe et DX9.0c-kort i dag, og ha stor glede av dette i minst 2-3 år framover.

Og når du sier at økonomien din ikke tillater de mest formidable oppgraderinger tror jeg det er lite hensiktsmessig å investere i et 8800 dersom resten av maskinvaren din ikke følger med på taktene til 8800. Hvilken annen maskinvare har du?

 

Jeg vil derfor heller anbefale deg det kortet som gir mest for pengene nå for tiden, f.eks 7900GTO eller X1950 Pro.

7425054[/snapback]

 

Dette har jeg i dag.

 

DFI Lanparty nF4 Ultra-d

AMD64 3700+

2 GB Corsair Value Select

500 Watt PSU

X850XT

 

 

Har klokket CPU litt, men ikke mye. Er ikke så inn i OC. Regner med at det blir en større oppgradering på nyåret. Vil gjerne ha meg en C2D og DDR2 system.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle brukt 4 ekornskinn ville jeg kjøpt 8800 GTS... så er du klar for fremtiden.

7425555[/snapback]

 

Det er faktisk det kortet jeg har sett på!

 

Som jeg skriver i starten av tråden, kunne det vært lurt å vente til det kommer flere nye kort over nyttår (R600 eller fler G8800) eller er det like greit å investere i ett GeForce 8800GTS kort nå?

Lenke til kommentar

Som sagt, hvis du virkelig først skal knælle til med et dyrt skjermkort så gå for 8800GTS (ikke GTX, forresten, det er det bare blass til i noen få kabinetter). Imidlertid kan du heller ta noe som gir mer for penga (nettopp: X1950 Pro), og heller kjøpe et DX10-kort når prisene roer seg litt og det blir bedre utvalg. Husk også på at det er mye stress med drivere og sånt å gå fra ATi til nVidia, og omvendt.

Lenke til kommentar
Som sagt, hvis du virkelig først skal knælle til med et dyrt skjermkort så gå for 8800GTS (ikke GTX, forresten, det er det bare blass til i noen få kabinetter). Imidlertid kan du heller ta noe som gir mer for penga (nettopp: X1950 Pro), og heller kjøpe et DX10-kort når prisene roer seg litt og det blir bedre utvalg. Husk også på at det er mye stress med drivere og sånt å gå fra ATi til nVidia, og omvendt.

7425748[/snapback]

 

Det høres ikke så dumt ut det du sier, når det gjelder driver så formaterer jeg bare C:\ så da skulle vell ikke det være noe problem med drivere.

 

Veldig glad i formatering! Så har man noe å gjøre på fritiden... ;):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...