bwl Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Har hatt nettverksproblemer en tid til dette skjedde. Ved boot mangler NTLDR. Prøver å boote ved hjelp av CD men den crasher en bit ut i nedlasting av filene. Kjører XP Pro Engelsk Har RAID med speiling av disk på C: Har prøvd å koble ut den ene og den andre av reaiddiskene men får samme NTLRS feil. Er mildest talt fortvilt. Er det noe jeg kan gjøre som jeg ikke har prøvd? Endret 4. desember 2006 av bwl
bwl Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Boot CDRepair Console Fixboot Fixmbr 7422958[/snapback] Kommer ikke så langt som til Repair Consol - bootingen via CD crasher før det. Noen annen vei inn på disken for å fixe bootfilene?
Iyon Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hva slags raid kjører du? mirror, ok, men software/hardware? kontrollertype? Prøv å plugg ut den ene, sett den gjenværende som master eller hva det heter i raidconfigen, og boot, hvis ikke dette fungerer, prøv med den andre disken også. Du sier at booting fra xp-cd krasjer når nedlasting av filr pågår? Du må forklare dette litt nærmere. Hvor langt kommer du? får du den blå skjermen med hvit stripe nederst? Får du meldingen i den hvite stripen om å trykke f6 osv? Er det her det krasjer altsså i lastingen av diverse drivere, eller kommer du fram til kopiering av filer inn på disken?
bwl Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Har klart å kjøre Repair Consol. Har kjørt både fixboot og fixmbr Fortsatt samme feil Har prøvd å plugge ut en og en av raiddiskene men ingen forskjell Har et Asus hovedkort. 2 stk Western Digital Raptor som også kjøres som bootdisk. Nå får jeg spørsmål om å kjøre ny speiling av diskene ved hver start. Hjelper dette noe?
Tinker Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kanskje kan du få noe ut av dette: http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm
bwl Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Da kan jeg puste igjen. Takk for alle svar. Det som skjedde var at BIOS på en eller annen måte har byttet plass på mine RAID-disker og en datadisk. Alle forsøk på å boote ble plutselig og uten forvarsel gjort på datadisken. Jeg skiftet rekkefølgen på diskene og da var det tut å kjør. Så maskinen funker igjen men har ingen forklaring på hvorfor .....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå