Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Må trykke F1 ved oppstart av maskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et irriterende problem. Ved oppstart kommer det "Warning ! The previous performance of overclocking is failed, and the system is restored to the default settings. Press F1 to Resume"

Maskinen fungerer jo fint som den skal, bortsett fra at det der er jævla irriterende. Satt "Halt on" til "No errors" i stedet for "All, but keyboard" som den stod på som default, og da slipper jeg i hvert fall å trykke F1, men jeg vil gjerne finne ut av dette for det. Det skal jo ikke være slik.

Specs er:

Hovedkort: MSI 945P NEO2-F, I945P, Socket-775, ATX S-ATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

Prossesor: Intel Pentium 4 540J 3.2GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/vifte

Minne: Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Skjermkort: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

Disk: Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Strømforsyning: Tagan Easycon 580W, Modulære kabler, 120 mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke overclocket noe i det hele tatt. Har prøvd reset CMOS med jumperen på hovedkortet uten at det ble noe annerledes. Skal sies at den meldinga har jeg fått helt siden første oppstart, rett etter jeg bygde maskinen. Ting funker jo som det skal, men jeg klarer ikke å sitte å ikke vite hva det der kommer av. Bare sånn jeg er :)

Skrevet
Har ikke overclocket noe i det hele tatt. Har prøvd reset CMOS med jumperen på hovedkortet uten at det ble noe annerledes. Skal sies at den meldinga har jeg fått helt siden første oppstart, rett etter jeg bygde maskinen. Ting funker jo som det skal, men jeg klarer ikke å sitte å ikke vite hva det der kommer av. Bare sånn jeg er :)

7422763[/snapback]

Se her, kanskje svaret ligger der ;)

amen :roll:

Skrevet

Fant ikke noe spesielt der gitt. Har prøvd å søke litt på google og, men de treffene hvor den setningen jeg får er gjengitt er såklart på tysk, polsk eller noe annet.

Skrevet

niks, før kom det i tillegg opp en melding om at A: hadde noe kluss(for jeg har ingen diskettstasjon), så fjerna jeg diskettstasjon i BIOS, og da ble A: maset borte, men resten står fortsatt igjen.

Skrevet (endret)

Nei jeg tenker på default optimized setting Om det er floppy eller lignendet som stopper pleier det å stå på boot screen.

Men load optimized har altid hjulpet meg på dette prolbemet :hmm: , problemet er at systemet tror at du har klokket og ønsker at du skal sette det tilbake. Da hjelper det med denne.

OM du er varm nokk i trøya kan du også flashe bios.

Endret av simalarion
Skrevet (endret)

Jeg har nå prøvd optimized settings, men det blir ingen forskjell. Vet ikke om jeg skal begi meg ut på noe bios flashing (har aldri gjort det før) så lenge maskinen fungerer 100% som den skal, utenom at den meldingen kommer opp når du starter opp. Skulle vært jævla fint å finne ut av det men. Er liksom så rart, ettersom den beskjeden som kommer er at settings er satt tilbake til default pga overclock, selv om jeg selv har satt på default.

Endret av Marius88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...