Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Xp filer mangler ved Instalasjon


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

 

Jeg har en kompis som har slete med å fått pcen sin i orden nå i over en mnd, grunnen er bare at han ikke har giddet, men men.

 

Det som er problemet er at når vi skal instalere xp og vi er på 93% av formateringen (instalering) så kommer det opp en hel haug med filer som ikke kan kopieres til hardisken, så når du har ignoret alle disse filene som ikke kan bli kopiert, så får du beskjed om at du må starte pcen på nytt og gjør du det så kommer du like langt og det samme kommer opp.

 

Vet dere noe om hva som kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erfaring tilsier:

Feil på RAM

Feil på Cdrom- eller DVDleser

Feil på WinXP-CD

 

Hva som er problemet hos kompisen din er umulig å si på avstand. Det finnes selvfølgelig også andre feilkilder; her får andre bidra.

Test RAm med memtest86. Prøv CDen i en annen maskin. Prøv med en annen CDrom/DVD-leser(Du har sikert en han kan låne).

Forøvrig: Installasjon og formatering er ikke samme sak, prøv å være eksakt i feilbeskrivelsen og hjelpen blir mye bedre.

 

LASR

Lenke til kommentar
Hei alle sammen..

 

Jeg har en kompis som har slete med å fått pcen sin i orden nå i over en mnd, grunnen er bare at han ikke har giddet, men men.

 

Det som er problemet er at når vi skal instalere xp og vi er på 93% av formateringen (instalering) så kommer det opp en hel haug med filer som ikke kan kopieres til hardisken, så når du har ignoret alle disse filene som ikke kan bli kopiert, så får du beskjed om at du må starte pcen på nytt og gjør du det så kommer du like langt og det samme kommer opp.

 

Vet dere noe om hva som kan være grunnen?

7418235[/snapback]

 

 

Hei

Jeg har det Problemmet selv

 

Men har funet ut at 3 feil av det

Nr.1 Se om du har byttet kablene som kobles til CD/DVD stasjonen med HDD

Nr.2 Må opptaderes BIOS

Nr.3 Vis du har satt noen ekstra i PC må du få ut til du har innstallert ferdig Win

dvs Sett dem orginalene du har fra før

Mvh

Angel

Lenke til kommentar
Erfaring tilsier:

Feil på RAM

Feil på Cdrom- eller DVDleser

Feil på WinXP-CD

 

Hva som er problemet hos kompisen din er umulig å si på avstand. Det finnes selvfølgelig også andre feilkilder; her får andre bidra.

Test RAm med memtest86. Prøv CDen i en annen maskin. Prøv med en annen CDrom/DVD-leser(Du har sikert en han kan låne).

Forøvrig: Installasjon og formatering er ikke samme sak, prøv å være eksakt i feilbeskrivelsen og hjelpen blir mye bedre.

 

LASR

7418336[/snapback]

 

Ja det er jeg og klar over, eg tenkte litt feil, det blir instaleringen, vi har prøvd med annen cd, men no er det hele pcen har blitt fucket, før klarte vi å instalere xp men nå funker ikke det heller, eg husker ikke alle filene som ikke kunne kopieres men det var nok til at vi ikke fikk instalert xp i hvertfall..

Men han kommer ned med pcen idag, så da skal vi bytte litt om på komponenter og se ka vi får til.

 

 

Og til dere som snakte om ramtesting hvor finner jeg dette? evt. link..

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar

Og til dere som snakte om ramtesting hvor finner jeg dette? evt. link..

 

Takker for alle svar.

7422108[/snapback]

 

Google på memtest så finner du.

 

Det kan være nok å prøve en brikke om du har brukt flere. Går det galt med den første, bytter du den med en annen og prøver igjen. kan også lønne seg å prøve i forskjellige sloter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...