Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av nsr


stig inge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Spørsmålet er om du skal ha 125cc sylinder eller større? og hvor mange penger du har :cool:

 

1. org sylinder

- Effekfanlegg gjerne jollymoto

- Fullpower cdi heter CI626

- Fullpower eksosventilstyring heter tv 78

- Powerfilter

viktig å ha riktig dyse og olje for å forhindre skjæring

 

2. Større sylinder

- Polini 160 eller Malossi 180 er å anbefale

- Større gasser 34 eller 37 mm

- Effektanlegg eller annet større anlegg

- mod org luftfilter for at den skal passe til storgassern. Eller kjøp powerfilter som er mye enklere.

- Fullpower cdi heter CI626

- Fullpower eksosventilstyring heter tv 78 (kan være noe kluss at ikke eksosventilene passer. Men da kan du ta dem ut eller pusse dem så dem passer.)

viktig å ha riktig dyse og olje for å forhindre skjæring

 

Håper det var til hjelp. :)

Jeg oppfordrer ikke til trimming eller tar ansvar for om noen skader.

Endret av Burner Bw.
Lenke til kommentar

140 er normalt på en "uplombert" NSR.

 

Saken er at du har tre plomberinger til..

Sylinderen har andre porter, CDI`en er sperra og styringa til eksosventilen er sperra så du får ikke åpna helt opp ventilen.

 

Jeg importerer de to sistnevnte, så ta kontakt om du ønsker mer ut av NSR`en.

 

Kan fortelle at min FP NSR gjekk 165, begrensa av dreving.. Og jeg hold følge med 180cc og Aprilia RS som var fulleffekt..

Lenke til kommentar
140 er normalt på en "uplombert" NSR.

 

Saken er at du har tre plomberinger til..

Sylinderen har andre porter, CDI`en er sperra og styringa til eksosventilen er sperra så du får ikke åpna helt opp ventilen.

 

Jeg importerer de to sistnevnte, så ta kontakt om du ønsker mer ut av NSR`en.

 

Kan fortelle at min FP NSR gjekk 165, begrensa av dreving.. Og jeg hold følge med 180cc og Aprilia RS som var fulleffekt..

7544924[/snapback]

 

 

 

kor mye ska du ha for dt da?(CDI og ventilsyringa)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da er jeg billigst! ;)

 

Og har tydeligvis mer peiling.... :p

 

Får ikke 34 hk på noen NSR uten å ha en skamporta 180cc på.. eller 154cc..

7555577[/snapback]

Får ikke 34hk av fp cdi med plombert og sota eksosanlegg osv nei, skjønner nok de fleste. J.g ga bare en link til fp cdi.

Endret av Burner Bw.
Lenke til kommentar

Stemmer som Burner Bw. sier..

Er du en av de som har kjøpt en av meg kanskje? Humm på MP..

 

CDI gjør at motoren virker kraftigere, lyden blir mer mjuk og fast.

Pluss at den drar bedre omtrent hele veien, og etter 9800rpm så drar den, og slutter aldri å dra..

Fekk aldri testa NSR`en på skikkelig strekke, men hadde 165 på en passe strekke, så måtte jeg bremse..

 

Her er min gamle NSR; http://video.google.com/videoplay?docid=-1...a+NSR+125+video

 

Den hadde FP CDI, FP eksosvent. styring og FP potte på den filmen der, tungt dreva.. Var ikke en sykkel som hadde kjangs å holde følge på den strekka der, FP RS`en ble også tatt.. Men mitoen går noe bedre, får den opp i 180 der, menst NSR`en bukka unda på 155..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvorfor kjøpe ny CDI til 3000 når du kan ta ut den gamle og kutte en "bro" som ligger 3mm under isolasjonen, så er sperra vekk. Den er 5cm fra bunn, 2.5cm fra venstre kant og 8 cm fra høyre kant. (da er kontaktene nede til høyre med disse målingene) Funker helt topp! Jeg merket god forskjell på draget etter å ha tatt denne sperren. Min har ikke noen annen form for trim.

 

edit

Endret av Andy_12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...