el_cash Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Har søkt rundt, men ikke funnet noe som passer hva jeg er ute etter, kanskje noen kloke hoder her vet hvor jeg kan finne det? Det jeg ønsker er en ekstern enhet for å sette i flere harddisker. Trenger ikke raid eller noe annet fancy, og om grensesnittet er ethernet, usb 2.0 eller firewire spiller ingen rolle. Eneste jeg er ute etter er et kabinett hvor jeg kan dytte inn 3-4 disker eller flere. Har en splitter ny pc som er fyllt opp av disker, så har ikke noe ønske om enda en (bråkete og plasskrevende) ekstrapc. Eneste jeg trenger er en boks som jeg kan ha på et fast sted med mulighet til å lagre masse. Den enheten jeg har funnet som tar fire disker koster 4600,- i rimeligste butikk. Det er ikke særlig aktuelt, for å si det mildt. Den har også masse dilldall jeg ikke trenger, som raid og slikt. Jeg skal som nevnt bare ha ren lagringsmulighet med et eller annet grensesnitt så jeg får hentet filene. Noen som vet om et harddiskkabinett som har plass til flere disker uten å være superavansert og koste spinnvillt mye? Noen som har bedre forslag for hva jeg kan bruke eller lage for å få flest mulig GB for pengene?
angry_norwegian Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Buffalo TeraStation 1.0TB NAS koster 5750,- inkl disker på Netshop. Endret 3. desember 2006 av o-haavard
el_cash Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Det er fortsatt grisedyrt og langt mer avansert enn hva jeg trenger.
angry_norwegian Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Da er vel denne usb-disken kanskje grei. Denne koster ca. 3,- per GB, noe som er en OK pris. Her kan du dessuten begynne med å kjøpe én og fylle på etter behov.
el_cash Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Skrevet 3. desember 2006 Nå er jeg vanskelig her, men da blir det 5 slike for å få 1 terrabyte med diskplass - og det er også litt drøyt...
ManagHead Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Du kan jo sette disker i et gammelt diskstativ, og så bare trekke kabler inn i maskina. En annen løsning er å bruke slike da, og så sette disker i dem
matrosen Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Ta en stk aldrene pc... sett i et kontroller kort for sata og putt inn så mange hardisker du trenger og kjøp et gigabit netverkskort...
angry_norwegian Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Nå er jeg vanskelig her, men da blir det 5 slike for å få 1 terrabyte med diskplass - og det er også litt drøyt... 7415640[/snapback] Ja, men du trenger ganske enkelt en usb-hub, så blir det håndterlig. Men det finnes også usb-disker med høyere kapasitet, men disse koster mer pr GB. Det er også en mulighet, som matrosen sier, å fylle en gammel pc med disker, men alt i alt kommer du ikke så veldig mye under 3 kr. pr GB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå