h_k Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Jeg skal opp til java eksamen for 3 gang nå. Jeg sliter veldig med å lære meg selv det grunnleggende i java. Var utrolig uheldig da klassen min hadde en utrolig dårlig java lærer, som etter semesteret ble avsagt. Jeg sitter med bøker som lær java på 21 dager, og programmere i Java. finner de norske bøkene lettere å forstå. Men jeg sliter med å komme meg gjennom kapitel til kapitel, og nå har det bare stoppet opp. Jeg klarer ikke helt sette meg inn i programmerings tankegangen. Har også vært så mange flere fag dette året, at jeg ikke har kunnet få jobbe så mye på java Er det noen som kunne hjulpet meg litt med hvordan jeg skal kunne sette meg inn i tanke gangen på java OOP? Noen anbefalninger av nettsider jeg kan lese på som er på norsk? takker for all hjelp! mvh h_k
pgdx Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hei. Lei problemstilling. Jeg vet ikke om det er noen gode bøker til å lære seg dette her, jeg. Tror rett og slett du må begynne med å programmere, jeg antar du har en del oppgaver i en av bøkene dine du kan jobbe med, så får du heller stille spørsmål her når du sitter fast. Dette med OOP kommer ikke før du kan språket relativt godt og klarer å løse de fleste enkle oppgavene. Jeg kan alltids legge ut noen av oppgavene jeg har gjort her og så kan du spørre hvis det er noe du lurer på i kildekoden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå